WSB sa:
Stefan, du har nog inte läst rätt eller så har jag inte varit tydlig nog. Men jag tar inte genvägarna när jag kör och ska Stravahetsa, utan jag kör den korrekta vägen eller den svåraste. Jag vill egentligen kommentera dina meningar om seriös träning, för jag tycker det börjar bli löjligt. Du måste inte dela min åsikt om att Strava är ett utmärkt träningsredskap, du får tycka vad du vill.
Vi får nog ta en tur och se vart du kör. Originalspåret är inte så lätt att hitta överallt. =)
P.s. Jag använder också Strava. Tror jag skrev det. Flera ggr. Ganska säker. d.s.
WSB sa:
Men jag som tävlar på elitnivå i enduro (och sitter uppe i Åre och skriver det här efter en tävlingsvecka) tycker att det är ett riktigt bra sätt att logga sin träning på och för att se hur JAG har blivit bättre på vissa sträckor. Men jag gillar också att hetsa med kompisar och bekanta på vissa sträckor, de får fuska hur mycket de vill och ta mig fan köra en motorcykel om det är så. Det kommer bara att göra att de får en bättre tid än mig, som jag kommer att slå genom att pusha mig själv ännu hårdare när jag fortsätter att köra rätt väg. Jag syftar VÄLDIGT mycket på Lasses del 1 just nu. Det är min favoritsträcka på TTn och jag måste vara grundlurad som jag tror att jag är bra då jag hållt KOM på den i ett år.
Klart du är bra. Till och med ruskigt snabb. Men hur snabb kan du inte utläsa av Strava. Är det så svårt att förstå?
Neil har inte lagt upp någon tid och Mårten Rooth har inte kört den sedan han började träna seriöst. (Till och med jag har bättre tid än Mårten, vilket inte känns rimligt.) Tony är vad jag känner till en XC-cyklist och kanske inte den du skall jämför dig med.
Dessutom säger du att det är en sträcka du fokuserar mycket på. Andra kanske kör hela TT:n lika hårt och håller då rimligen något lägre snittfart här. Bryr de sig ens om den etappen? Har de kört den under goda förhållanden? Vill man ha en bra totaltid på TT:n kan det vara smart att ta det lite lugnt på Lasses. Det kostar mycket energi att hålla fart här.
Så, ja, du är fantastiskt snabb men likt förbaskat grundlurad om du lägger så stor vikt vid din KOM. Klart du skall njuta av den men var medveten om att den inte säger hela sanningen.
WSB sa:
Jag kommer inte sluta låta pinnarna vara. Det finns andra som vill ta andra linjer i skogen och jag tänker låta dom göra det.
Att lägga helt separata chicken lines har jag inga som helst problem med. Det finns till och med redan ett antal förbi de värsta hindren. De har aldrig blockerats. Inte vad jag sett i vart fall.
Nej, det är ställen där det körs upp femtioelva alternativspår som jag är emot. De tjänar faktiskt inget syfte (ett hade räckt) utan gör bara att det ser förbaskat tråkigt ut. Där har det blockerats rätt frisk, vad jag sett, när det varit som mest sönderkört. Men kan vi inte försöka mota in dem till åtminstone ett alternativspår/chicken line istället för att vi får en bred motorväg på vissa ställen?
Det är ju också skillnad på markering och blockering. En låg pinnrad som visar var stigen går men som inte ens är en rot hög kan du väl ändå inte ha något emot? Den går ju att köra över om man är på det humöret.
WSB sa:
Ni kan komma hem till mig och diskutera detta när ni vill. Jag har säkert en öl att bjuda på i kylen, bor centralt. Hojta om det är intressant! Nu ska jag njuta av sista kvällen i Åre innan jag åker hem imorgon.
Det låter ju fint men jag anser att ämnet är uttömt redan =)
Tycker vi tar en cykeltur istället och tittar på stigen i dess rätta element.