Härligt! Då ska jag bara komma ihåg att fylla en termos och köpa med mig lite bullar. Funkar kanel för er?
Blev en liten tur idag igen. Tänkte jag skulle prova köra lite hardtail i Gozzis. En del ställen gick bra. En del ställen var fortfarande lite sådär smygsura och duktigt hala (det gick helt enkelt inte att köra fullt så fort som jag hade hoppats på). I slutändan verkar jag mer och mer övertygad om att en heldämpad nästan alltid är bäst, oavsett antalet fungerande växlar :P Tyvärr råkade jag ut för hundbajs-marodör och fick sanera hela cykeln efter ett avbrutet hetsförsök. Det var skit tamefan överallt. I både fram- och bakdäck, på mina flaskor (yippeee...), på ramen, på ekrarna, i hela drivlinan (hur fan..) m.m. Sån där härligt jättegul och smetig... Till råga på allt så ledde detta till, medan jag försökte få bort det värsta, i ett obevakat ögonblick, att cykeln började rulla längs med stenen jag lutat den på. Varpå den precis hinner dimpa ner i densamma sten, och så klart får två lackurslag i ramen. Från en jävla sten jag lutade den mot... Jag skrek och grät på samma gång, typ. Dessutom bjöds jag på en redig OTB när styret högg tag i ett stycke tall, som tydligen stod i vägen. Resultatet blev ett böjt bromshandtag. Men då är jag ändå glad - med den smällen så räknade jag med att hela styret skulle vara knäckt. Nå väl, en tur blev det ju hursomhelst. Bilder följer givetvis här nedan (jag är ju tvungen att hålla igång nu när man får så värmande ord om min rapportering :-) )
Först blev det en grussväng genom Nåsten. Här chillar'n med sin morsa (antar jag).
Vägval, vägval. Blev ut mot Fjärilsvägen.
Försökte få någon fin bild med både kvarnen och vattnet, men det var ju helt omöjligt, om man dessutom vill få in en cykel mitt i allt.
Åter i Gamlis. Den här gången fick Calle med stort F däng i alla fall på ett segment. Duger för mig!
Snart dags att se vad hardtail-tysken kan göra i Gozzis.
Något speciellt med de här skogarna. Påminner verkligen om Dalarna. Inte konstigt att en slinga är döpt efter Rättvik.
Lite blött var det ännu på sina håll.
Ja ni vet, det där med att luta cyklar och så.
Tar tag i gruset. Eller, ja ni förstår.
Försökte mig givetvis på Kraftledninghill. Utan lycka. En gnutta för surt i ingången och första uppförslöpan. En 2:a plats efter Shrue får duga så länge som revansch mot min kedje-spräckar-ångest.
Hemfärd via Ulva, bara för att. Motvind delux.
Och en loop förbi Linnés Hammarby, bara för 'shits and giggles'. Sen fanns det då fan inte mer att ge!
Så jag lär vara så där mysigt mör imorgon, det blev ju trots allt 10 mil. Härligt med morgon-röj om några timmar då ;)
// Erik