Nu börjar det hända saker, dnl aka 'ja men HT'n ska jag aldrig ta ut i skogen' XC-konverterar. Härligt! Lycra på G så jag slipper känna mig så ensam? Riktigt mustiga skutt också, tumme på det.
Blev två rundor för mig idag faktiskt, dels guidningen med Shrue och Co. Men jag hade tankar på lite nya stigar jag aldrig provat förut. Så efter en öl och lite chili von carne begav jag mig ut igen. Halsen har ogillat detta dock. Näsan är rätt leds också. Inte optimalt kanske. Men men.
Först lite fler bilder från guide-turen:
Lite samhällstjänst på väg till torpet. Det tar ju kommunen flera år att röja stigarna, så vi löste det med en McGyver-såg från Biltema. Som smör!
Här behövdes buntband. Tur att man har Shrue med sig. Han har ALLT.
Där det inte var blött och surt och halkiga rötter, så var det rätt premium.
Rastplats 'Spectraldöds'.
Ja, denna har ni ju sett, men Lunsentorpet är alltid Lunsentorpet.
Och runda #2 blev en helt annan, med rätt mycket transport, och några segment.
Dramatiska moln är snyggt, men inget man vill se på vägen ut på en hetsrunda...
Tacksam att dnl visade Moralundsleden förra sommaren. Den börjar mer och mer bli en personlig favorit. Iallafall åt ena hållet.
Ytterligare anledning till varför den gillas.
I torsdags körde jag fel när jag letade. Men idag hittade jag rätt. En flowig XC-stig ner mot Mora Stenar. Bra mys, men drog båda armarna genom någon typ av nässlor eller liknande, så fick snygga utslag.
Snabba stigar som möts vid järnvägen. Ibland säljs det svamp/bär i den här viadukten. Tror det kan krävas rätt hård marknadsföring för att locka dit kunder dock.
Nu blir det rehab av hals, tjohej!
// Erik