Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pearl sa:Finns det någon bra information om vilka leder och stigar som finns kring/i Uppsala för hojande, så man som nybörjare kan hitta sig ut i skogen?
Pearl sa:Tack för tips!
Finns det någon stig som passar en nybörjare bättre än någon annan? Eller är det bara ut och åka? =)
Eller jag vänder på frågan, finns det någon stig som man inte bör ge sig på som nybörjare? =)
JojjeM sa:Pearl sa:Tack för tips!
Finns det någon stig som passar en nybörjare bättre än någon annan? Eller är det bara ut och åka? =)
Eller jag vänder på frågan, finns det någon stig som man inte bör ge sig på som nybörjare? =)
Gula Stigen är lättcyklad. Den börjar vid Studenternas och går ut till Sunnersta. Finns (uppdelad på olika avsnitt) på Trailforks. Det första här: https://www.trailforks.com/trails/gulastigen-studenternaspolacksbacken/
Finns även på Strava https://www.strava.com/segments/4620942?filter=overall
Ovan med reservation för att jag inte kört den på flera år och att den kan ha dragits om i samband med diverse byggen. Den bör dock vara skyltad och lätt att följa.
/Johan
JojjeM sa:Fin kyrka!
Jag släpade mig ut och lallade runt lite i Berthågaskogen utan växlar eller fjädring. Resulterade i drygt 20 sekunder ren action:
/Johan
Plush sa:JojjeM sa:.../Johan
Tänk på att den är väldigt trafikerad från början vid studenternas, så man inte blåser på och skapar irritation.
Pearl sa:Plush sa:JojjeM sa:.../Johan
Tänk på att den är väldigt trafikerad från början vid studenternas, så man inte blåser på och skapar irritation.
Har tillgång till bil själv, om man vill hitta en stig som inte är nära någon trafikerad väg, vart bör man åka då?
Har en hund som brukar få följa med ibland när jag cyklar så vore toppen om det finns något ställe där det inte är alltför mycket trafik och så.
s sa:JojjeM sa:Fin kyrka!
Jag släpade mig ut och lallade runt lite i Berthågaskogen utan växlar eller fjädring. Resulterade i drygt 20 sekunder ren action:
/Johan
Jag är förstummad.
JojjeM sa:Sparkar lite på det här liket till tråd och undrar om nån vill slöcykla lite i eftermiddag :)
Typ Plantis 14?
(men är flexibel både vad gäller tid och plats)
/Johan
Näe!JojjeM sa:Topp. Då siktar vi på föreslagen tid och plats (om ingen tycker annorlunda). Fler takers?
/Johan
Conan arkivarien sa:Näe!JojjeM sa:Topp. Då siktar vi på föreslagen tid och plats (om ingen tycker annorlunda). Fler takers?
/Johan
aribr sa:Blir lite sena, kanske 10 min. Kör på om du vill :)
Mårten sa:Jag tänkte klara av cyklingen för 2020 en helg i maj. Antar att jag blir själv. Tack.
JojjeM sa:aribr sa:Blir lite sena, kanske 10 min. Kör på om du vill :)
Lugnt. Jag kör en liten uppvärmning och är vid parkeringen tio övrr.
/Johan
JojjeM sa:Tack Ari och Niklas för trevligt sällskap och gott humör trots mina mindre lyckade vägval ;)
Grymt fint i skogen nu.
/Johan
dnleriksson sa:Live! Vem tar stigen?
s sa:Den där stenen borde man känna igen men jag är helt vilse.
dnleriksson sa:Men Johan, trodde faktiskt du skulle ta den! Typ hundra meter från banvallen på Läbyvadstarmen i nordlig riktning ?
dnleriksson sa:Men Johan, trodde faktiskt du skulle ta den! Typ hundra meter från banvallen på Läbyvadstarmen i nordlig riktning ?
Jag stod inte kvar! Hade säkert varit bekvämare dock för det var bra jobbigt att cykla efter drygt två månader uppehåll och dessutom med en xc-ifierad kompis med både snabb cykel och snabba ben!
Blev 30 km i Nåsten och Vårdsätra.