Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Jag provade det för typ två veckor sedan.. blev rätt besviken faktiskt, behövde inte ens ta ledigt från jobbet utan körde på hemma.

Det är det här jäkla cyklandet som håller dig i form, blir ingen IVA-vård för dig på det sättet.

Jag provade det för typ två veckor sedan.. blev rätt besviken faktiskt, behövde inte ens ta ledigt från jobbet utan körde på hemma.
Så var det även när jag hade originalet 2020. Inte ens en timme sjukfrånvaro. Nackdelen med att jobba hemma är att det är svårt att motivera att vara frånvarande… Är jag frisk nog att läsa Happy är jag antagligen frisk nog att jobba.

Så var det även när jag hade originalet 2020. Inte ens en timme sjukfrånvaro. Nackdelen med att jobba hemma är att det är svårt att motivera att vara frånvarande… Är jag frisk nog att läsa Happy är jag antagligen frisk nog att jobba.

Eller sjuk, beror på hur man ser på saken...

Var ute i skogen till fots igår och tyckte mig förnimma en obekant känsla på de hårdfrusna stigarna. Kan det ha varit lite cykelsug?
20220201_211238.jpg

Problemet är att jag knappt kommer ihåg var jag har cykeln och ännu mindre vilket skick den är i. Misstänker att den skulle behöva en del meck för att funka ens hjälpligt. Tror visst att suget gick över.

Om man skulle baka nåt i helgen :)

/Johan

Var ute i skogen till fots igår och tyckte mig förnimma en obekant känsla på de hårdfrusna stigarna. Kan det ha varit lite cykelsug?
Visa bilaga 536906

Problemet är att jag knappt kommer ihåg var jag har cykeln och ännu mindre vilket skick den är i. Misstänker att den skulle behöva en del meck för att funka ens hjälpligt. Tror visst att suget gick över.

/Johan
Usch, tur att du slapp cykla!

Du borde skänka bort din cykel. Jag kan hjälpa dig att frakta bort den!

Mums med bakat.

Visa bilaga 536906

/Johan

Har både corona och cykeln på service! ?Fox i Danmark tar god tid på sig att serva dämparna så jag behöver inte cykla på läng... ah fan då har ju en hardtail också att cykla på. Nåväl jag har i varje fall corona, alltid något.

Körde en kort lunchrunda i måndags. Det var lite is i Kronparken, men södra terräng var bra. Fast jag cyklade bara första kilometern.

Så länge kylan håller i sig är underlaget ganska strävt. Sprang en rund inne i stan i morse och det var helt ok grepp även där det såg ut att ligga is under snön.

20220205_122649.jpg

Testade också att luta cykel igår. Var intressant före med antingen blankis eller nytinade rötter.

Stannar inne idag..

Kul att lappen sitter kvar, klistrade dit den i våras.
Var ett bra initiativ/kampanj av Cykelfrämjandet.

Bra initiativ. Jag tror det absolut bästa sättet att få en bra relation med andra nyttjare av platser som Lunsen är att sakta ner och hälsa. Samt använda ringklocka. Ingen blir sur, de flesta blir tacksamma att man varnar att man kommer.

J
Bra initiativ. Jag tror det absolut bästa sättet att få en bra relation med andra nyttjare av platser som Lunsen är att sakta ner och hälsa. Samt använda ringklocka. Ingen blir sur, de flesta blir tacksamma att man varnar att man kommer.

Ringklocka har inget i skogen att göra. I skogen säger man hej, fin hund, tack, osv.

Eller åker ni runt och tutar på folk lite sådär på känn för att vara trevliga när ni kör bil också?

Ringklocka på singel track, nej. Bred stig eller skogsväg med en skolklass som pratar högljutt och yrar runt, ja. Köra om andra som Strava-hettsar, definitivt.

Ja men precis man får använda med omdöme. Ser jag en pensionär med två hundar i koppel som går på varsin sida om stigen, eller ett stort gäng som snackar och jag kommer bakom så plingar jag i god tid för att uppmärksamma att jag kommer. Har min bjällra på stigcykeln och den gillas skarpt. Kommentaren brukar vara ”tack för plingen”,”bra att du hördes i god tid”, har inte fått några sura kommentarer eller miner. Kommer man framifrån så inte fan tokplingar jag. Då passar ett ”hej” bättre.

För mig är ringklocka motsvarighet till tutan på bilen. Så nej, jag tycker inte att det är en larvig jämförelse. Jag har aldrig haft ringklocka på skogscykeln och kommer aldrig ha det.

Men låt oss agree to disagree, vi har ju trots allt haft ganska trevligt när vi cyklat. ?

Vilka bullar är bäst att ha med för att bjuda cykelmotståndare på?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp