Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Dagen bjöd på 2 mil hike-a-bike. Vilken jävla misär.

Bron över diket Kwai
0752C8B9-9B74-45AA-A5EF-486E9E12FEDF.jpeg

stigen stigen går alltså snett uppåt vänster i bild…
85BE3913-99D6-436C-817C-77DFA0D5CA02.jpeg

Lunchrunda i Lunsen. Det var obehagligt varmt plus att rötterna var lite hala efter regnet. Jag gillade det inte alls.

Den där bron bor det visst aggressiva jordgetingar under ? Tog samma runda för ett par år sen! Jälla-Storvreta är rätt svårt alltså ? Kraftledningsgatan är fin däremot ?

Jag körde djävulsbacken idag. Fan vad besviken jag blev. Har ju till och med kört där förut, jag tror jag lägger ner. S kanske vill ta en öl istället och prata skit om Mårten?

Jag körde djävulsbacken idag. Fan vad besviken jag blev. Har ju till och med kört där förut, jag tror jag lägger ner. S kanske vill ta en öl istället och prata skit om Mårten?

Jag kan befria dig från hojen. Byter den mot tre pripps blå.

Men har inte Mårten en till djävulsbacke. Vi cyklade (eller jag gick, närmare krälade) uppför en helt galen brant backe. Tror till och med Mårten ramlade när han skulle cykla upp för det brantaste partiet. Mårten får visa den för WSB så han håller sig lugn. Jag hittar tyvärr inte dit. Jag kan ha drömt.

Men har inte Mårten en till djävulsbacke. Vi cyklade (eller jag gick, närmare krälade) uppför en helt galen brant backe. Tror till och med Mårten ramlade när han skulle cykla upp för det brantaste partiet. Mårten får visa den för WSB så han håller sig lugn. Jag hittar tyvärr inte dit. Jag kan ha drömt.

Det var inte jag som ramlade. Men jag vet vilken du menar.

Hej Uppsala!

Som nyfrälst och boende nära Hågadalen har jag tagit mina första vändor på känsla runt i skogen, tills jag i tisdags för första gången utgick från Stravasegment. Turen gick då längs med segmenten nåsten time trial del 1, lasses nya, lasses 1 och 2. Utmanande för en nybörjare men extremt roligt.

Har ni tips på andra bra delar av hågadalen/nåsten eller Uppsala i stort tas det med värme emot.

Hej Uppsala!

Som nyfrälst och boende nära Hågadalen har jag tagit mina första vändor på känsla runt i skogen, tills jag i tisdags för första gången utgick från Stravasegment. Turen gick då längs med segmenten nåsten time trial del 1, lasses nya, lasses 1 och 2. Utmanande för en nybörjare men extremt roligt.

Har ni tips på andra bra delar av hågadalen/nåsten eller Uppsala i stort tas det med värme emot.

Har du testat kommunens leder?

Har du testat kommunens leder?

Lunsen finns också. I Nåsten får man ju cykla fritt, i Lunsen gäller de markerade lederna inne i reservatet.

Lördag - någon som vill cykla en liten tur (ca 10 mil) runt Uppsalas stigar? Med start runt 9.00 ?‍♂️ Vädret ser ju ut att bli optimalt.

(Eller håller vi bara på med internetcykling i denna gruppen ?)

Lördag - någon som vill cykla en liten tur (ca 10 mil) runt Uppsalas stigar? Med start runt 9.00 ?‍♂️ Vädret ser ju ut att bli optimalt.

(Eller håller vi bara på med internetcykling i denna gruppen ?)

Finns det lift? Annars blir det Järvsö för mig.

Tja!
Någon som har ett verktyg för att demontera svinglager ur ramen att låna ut?

Tvåarmat är nog vad som behövs. 17mm innerdiameter på lagren.

Jag cyklade häromdagen på min stela mtb! Faktiskt runt hela Bälinge för att lämna en sak hos en av dotterns kompisar. Hade typ 0,3 i däcken för ventilerna hade torkat ihop av gucka och gick inte pumpa så var bra motigt ?
Däremot sist jag cyklade på riktigt var det ju faktiskt kul så kanske borde ta upp cyklandet lite igen om man vågar säga det här! Riktade ändå bromshandtaget nu som varit krokigt sen Jällaleden för en evighet/några år sen så nu finns det hopp igen ?

Jag ska cykla i Nåsten imorgon, kanske blir det Sunnersta och cykelleden vid sidan av gula hem. Tänkte vara ute 1,5-2,5h men inget grilla eller stanna och vilastunder.

Jag är hyfsat flexibel med tider.

Tillbaka
Topp