Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Passar på att cykla Sunnerstaåsen innan den blir XCO-bana.
99B832C7-0EC4-4A76-9C0D-742F840DBE15.jpeg

Inser nu att jag aldrig bjöd in till cykling. Men jag tvivlar på att någon mer hade dykt upp ändå. Mörkt, fuktigt och hemskt.

Insåg förresten att jag inte varit där sedan 2017.

Inser nu att jag aldrig bjöd in till cykling. Men jag tvivlar på att någon mer hade dykt upp ändå. Mörkt, fuktigt och hemskt.

Insåg förresten att jag inte varit där sedan 2017.

Jag var iof ute och cyklade i Lunsen, så jag hade kunnat cykla där istället. Vid närmare eftertanke var det bra att du inte bjöd in. Det hade varit jobbigt tror jag.

Riktigt dålig uppslutning idag i Röbo också. Men fick se en helikopter landa på Ärna, vilken dramatik det var.

Edit: Fyfan. Nu säger jag hej då till Happy, 1000 inlägg. Vad gör jag med mitt liv?

1664524517209.png

Senast ändrad:
Riktigt dålig uppslutning idag i Röbo också. Men fick se en helikopter landa på Ärna, vilken dramatik det var.

Edit: Fyfan. Nu säger jag hej då till Happy, 1000 inlägg. Vad gör jag med mitt liv?

Visa bilaga 584609
Beklagar.

Shit pommes! Jag råkade kolla hur många jag har, 13515. För att inte tala om JojjeM 13697 och Mårten 13795. Märkligt jämnt mellan oss. Snudd på exakt lika tragiska alla tre.

EDIT: Jojje, du är en medelmåtta

Beklagar.

Shit pommes! Jag råkade kolla hur många jag har, 13515. För att inte tala om JojjeM 13697 och Mårten 13795. Märkligt jämnt mellan oss. Snudd på exakt lika tragiska alla tre.

EDIT: Jojje, du är en medelmåtta

Du måste ju korrigera för tid man varit medlem.

Att jag har ett tidigare konto som producerade typ 6500 inlägg mellan 2004 och 2006 kan vi ju lämna därhän… Peak tragik kan vi kalla den perioden.

Har nog aldrig nött ut ett MTB däck. Närmast är nog ett Piranha Pro på 90-talet.
Berör på vad man kallar utnött. Däck med gummi i olika hårdheter i lager tappar tydligt i prestanda när det mjuka topplagret är bortnött. Även om det är mycket mönster kvar så är det ett klart sämre däck och skulle kunna kallas utnött.
Och det går ju rätt raskt.I cykeltimmar räknat alltså, inte kalendertid. Det kan ju ta årtionden.

Jag kommer nog trotsa elementen. Får se var jag kör. Gozzis känns som ett torrare alternativ än Lunsen… men ensamsegling i Lunsen känns som perfekt höstmisär. Svåra beslut.

Det är så jäkla trist att Uppsala kommun är helt insnöade på att förgöra alla naturvärden, och hårdgöra varenda yta inom kommunens gränser.

Behöver byggas en ny stad (typ vid Mehedeby, bortom odlingsvärd mark), börjar bli ont om plats här. Men vem tar initiativ till det?

Tillbaka
Topp