Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Det är säsong för ensamseglare
30043660-21AB-4688-945D-36F1EA34284E.jpeg

AAC585AD-4E33-40A4-B97D-2CA6EF667E50.jpeg

Vi kom fram till att vi borde cykla mer och gnälla mindre. Kanske få till lite gruppcykling igen rent av…

Ja, det där var ju faktiskt förjäkla trevligt. Och cyklingen gick skapligt även om det blev gott om spontanavklivningar för min del. Över förväntan ändå.

Lite dimmigt vid start men det lättade
20221023_093131.jpg

Mårten drog och jag fick anstränga mig för att hänga med i halkan
20221023_100050.jpg

Man kan säga att vi tog lite olika spårval

Paus vid bekant kors
20221023_103652.jpg

Äntligen på väg tillbaka mot Plantis
20221023_104109.jpg

Allt som allt en toppentur som jag gärna gör om.

/J

Riktigt fint i skogen idag! Halt men vackert.
Lirkade med en nybörjare hela vägen upp till torpet. Trots tappra försök så lyckade jag inte avskräcka honom från att fortsätta cykla mtb. Cyklingen gick långt över förväntan även om det såklart offrades en del blod och uttalades en och annan svordom. Typiskt.

Sent påkommet pga jobbtjafs, men tänkte ta en sväng med vovven i Nåsten ikväll. Lär starta lite efter 20 från lilla parkeringen vid Läbyvad.
Sällskap välkomnas.

/J

Ser ut att regna inatt men klarna upp imorrn, så antingen lördag efter lunch nångång eller söndag förmiddag röstar jag på (men kan även söndag eftermiddag).

/J

Funderar på att ta en liten sväng med vovven i Nåsten ikväll. Typ 19.30-tiden för att hinna med middag.
Ingen långtur utan kanske repris på denna https://www.strava.com/activities/8028985508 , men tänkte eventuellt göra ett försök att hitta "Nyborgaren" som ju omnämnts i positiva ordalag tidigare

/Johan

Blev en skaplig runda i Nåsten. Hittade Nyborgaren (baklänges) och den var riktigt kul. Tyvärr blev det lite mycket tråkcykling för att komma dit och därifrån. Går ju inte att köra fort med hunden. Får kika på roligare alternativ för att binda ihop det.

Tog av outgrundlig anledning med mig actionkamera vilket resulterade i en snutt actionfri dokumentation från Nyborgaren.

/Johan

Blev en skaplig runda i Nåsten. Hittade Nyborgaren (baklänges) och den var riktigt kul. Tyvärr blev det lite mycket tråkcykling för att komma dit och därifrån. Går ju inte att köra fort med hunden. Får kika på roligare alternativ för att binda ihop det.

Tog av outgrundlig anledning med mig actionkamera vilket resulterade i en snutt actionfri dokumentation från Nyborgaren.

/Johan

Hur är det att cykla den fram o tillbaka? Ibland är det ändå roligare än transportsträckor. Blir ju ibland en helt annan stig.

Hur är det att cykla den fram o tillbaka? Ibland är det ändå roligare än transportsträckor. Blir ju ibland en helt annan stig.

Som jag cyklade så var det ju tråkigt en bit på båda sidor (banvallen på ena och skogsbilväg på andra). Men med lite bättre lokalkännedom (och dagsljus) så går det säkert att få ihop något roligare.

Själva Nyborgaren håller absolut för att cykla fram och tillbaka på en tur. Klassiskt Nåstenknix.

/J

Som jag cyklade så var det ju tråkigt en bit på båda sidor (banvallen på ena och skogsbilväg på andra). Men med lite bättre lokalkännedom (och dagsljus) så går det säkert att få ihop något roligare.

Själva Nyborgaren håller absolut för att cykla fram och tillbaka på en tur. Klassiskt Nåstenknix.

/J

Hakar gärna på någon gång. Cyklar sällan Nåsten.

Tillbaka
Topp