Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Blev ju kalas trots mörker, halka och elände. Snitt på svindlande 6,9 km/h. Får skylla på tramshunden.

Mårten lyser upp början på rallähmuimerP.
20221103_185540~2.jpg

/J

Blev en skaplig runda i Nåsten. Hittade Nyborgaren (baklänges) och den var riktigt kul. Tyvärr blev det lite mycket tråkcykling för att komma dit och därifrån. Går ju inte att köra fort med hunden. Får kika på roligare alternativ för att binda ihop det.

Tog av outgrundlig anledning med mig actionkamera vilket resulterade i en snutt actionfri dokumentation från Nyborgaren.

/Johan
Verkligen tufft att köra Nyborgaren första gången från de hållet i mörker!
Körde där idag o inte helt lätt att se stigen den första biten. Träffade på en man som sa att han trampat upp stigen, tydligen gått där från o till de senaste tretti åren. Han sa även att det är en rundslinga men ingen kör den andra stigen tillbaka. Får leta efter den vid tillfälle :-)

Senast ändrad:
Körde där idag o inte helt lätt att se stigen den första biten. Träffade på en man som sa att han trampat upp stigen, tydligen gått där från o till de senaste tretti åren. Han sa även att det är en rundslinga men ingen kör den andra stigen tillbaka. Får leta efter den vid tillfälle :-)

Kul möte. Låter intressant att det ska finnas en runda där.

Och var det verkligen nödvändigt att köra 0,1 km/h snabbare än jag och peta ner mig från fjärde till femte på Stravas leaderboard? ?

/J

Kul möte. Låter intressant att det ska finnas en runda där.

Och var det verkligen nödvändigt att köra 0,1 km/h snabbare än jag och peta ner mig från fjärde till femte på Stravas leaderboard? ?

/J
Frågan om den finns en runda i verkligheten, syns iaf inte till på den senaste orienteringskartan (O-ringen), Möjligtvis kan det anas ngt stigaktigt högst upp men verkar gå åt fel håll

Ibland är man snabb ;-)

1667734690298.png

Senast ändrad:
Tänkte just skriva nåt om lampcykling måndag eller tisdag kväll.

Men så kollade jag väderpronosen och kom på bättre tankar.

väder 8-9 nov.PNG

/J

Nu ser det ju hålla upp skapligt närmaste tiden, så kanske bara blir mörkt och kallt på kvällarna.
Skulle det trots detta finnas nåt intresse för lampcykling imorrn?

/Johan

Med rådande elpriser är pannlampscykling nog egentligen bara för överklassen. Men jag är sugen på att utmana lite.

Jag är på! Hur var när varför?

Med rådande elpriser är pannlampscykling nog egentligen bara för överklassen. Men jag är sugen på att utmana lite.

Jag är på! Hur var när varför?

Oklart varför. Men jag är flexibel både vad gäller tid och plats, men inte gärna före 18.30 (så hinner jag sätta igång ett par tvättar i tvättstugan (true story)).

/J

Blev ju kalas det där. Ja, borträknat mörkret, rötterna, halkan, surhålen och den allmänt sugiga cyklingen då ?

Kul att @Fundadores prioriterade trams med gubbar i skogen före aw.

På toppen av Lasses nya
20221110_202324.jpg

Nån med en lampa nånstans i Nåsten
20221110_201101.jpg

Väntar in Mårten
20221110_192931.jpg

Mårten droppar snabbare än fotografen hinner med på Premiumhällarna
20221110_193639.jpg

Tramsport mot Lasses
20221110_195131.jpg

Spökfilmsträd vid Läbyvad
20221110_204331.jpg

/Johan

Senast ändrad:
Blev ju kalas det där. Ja, borträknat mörkret, rötterna, halkan, surhålen och den allmänt sugiga cyklingen då ?

Kul att @Fundadores prioriterade trams med gubbar i skogen före aw.

På toppen av Lasses nya
Visa bilaga 593003

Nån med en lampa nånstans i Nåsten
Visa bilaga 593002

Väntar in Mårten
Visa bilaga 592999

Mårten droppar snabbare än fotografen hinner med på Premiumhällarna
Visa bilaga 593000

Tramsport mot Lasses
Visa bilaga 593001

Spökfilmsträd vid Läbyvad
Visa bilaga 592993

/Johan

Galen cykling. Fick slita som ett djur för att hänga med men kul!

Jag var nog inne på att ta mig ut en sväng på ett eller annat sätt imorrn. Man behöver ju inte köra värsta roteländet i Nåsten.

/J

19.00 nånstans? Jag kan tänka mig Läbyvad (bra för vovven om hon ska med), Kung björns eller kanske Plantis och en sväng i Lunsen.

/J

Tillbaka
Topp