Tour de France 2016 - the tråd

När tusan var gröna och gula tröjan loss tillsammans i en liten grupp på slutet av en plattetapp senast?

Säga vad man vill om Froome, men det är inte någon fegkörning från hans sida!

Ska morgondagens etapp toppa dagens vad det gäller oväntad upplösning så kommer Cavendish, Greipel och Kittel att göra upp om etappsegern i en spurt upp till toppen på Ventoux.

Nästan, nästan, så jag håller tummarna för att froome ska vinna hela skiten med 6 sekunder nu.

Fast en bergsgets konster kan toppa det ändå.

2a gången på ett par år som man sett kantvind avgöra och även den gången var det Tinkoffstallet som drog igång det på allvar. Förra gången attackerade Cavendish ikapp och fick en gratisresa till mål.

Men vad gjorde de andra GC cyklisterna? Usch så uselt, det froome gjorde var bra, men inte så brilliant att hans konkurrenter ska sitta helt själva, teamet inte samlat, så de inte kan göra något utan får acceptera faktum. Uselt.

Hm, visserligen körde väl Ullrich uppdrag åt Zabel och det kan möjligen ha skett även i gult och grönt, men en liten utbrytning nära mål på en plattetapp undrar jag om de kan ha varit med i.

HåkanB sa:
Jag får väl sluta tycka att Froome är tråkig snart. Men jag tycker fortfarande att det är tråkigt att han dödar touren igen.
Ogillar Sky skarpt, men Froomes hyss senaste dagarna får en tumme upp....av mig i alla fall....men jag hajjar å andra sidan inte mycket av cykeltävlingar överhuvudtaget.

Bilagor

• image.png
    image.png
    37.1 KB · Besök: 194
OK, etapp 7, 1074, hade onekligen dom som etta och tvåa, men det var en klungspurt med minst 50 man inblandade, så det passar inte riktigt mina sökkriterier.

Senast ändrad:
Va, vad gjorde ni på historielektionerna egentligen!? Har ni inte sett runristningarna som avbildar den mkt dramatiska spurtstriden?

GoranS sa:
OK, etapp 7, 1074, hade onekligen dom som etta och tvåa, men det var en klungspurt med minst 50 man inblandade, så det passar inte riktigt mina sökkriterier.

En fuling då:

1969, etapp 11. Eddy Merckx vinner från en mindre grupp som innehavare av både den gröna och gula tröjan.

Edit: för att inte tala om solovinsten på etapp 17.

Senast ändrad:
Jo, Eddy kallades ju inte för kannibalen utan orsak.

Hur som helst var dagens etapp något mkt ovanligt i den hyggligt moderna delen av Tour de Frances historia.

Senast ändrad:
Men det kanske kan bli spännande kantvindsåkning i morgon också fram till sista stigningen? Nån som har koll på topografin på morgindagens ettapp och kan säga om det finns några avsnitt med risk/chans för kraftig sidvind?

Senast ändrad:
När vi var på Ventoux blåste det 8-10 sekundmeter och det var lite lätt spännande nerför förbi Simson-monumentet. 100 kmh blir närmare 27-28 m/s, måste vara helt omöjligt att parera.

Men det skulle kunna bli en sjukt spännande (och avgörande) etapp i morgon om vinden skulle göra att huvudklungan spricker upp innan man kommer in i stigningen till Mont Ventoux!

Senast ändrad:
"Vent" betyder ju "vind" på Franska så jag antar att Ventoux fått sitt namn just för att det är så blåsigt där?

Senast ändrad:
ESP: förbannade jävla inkompetenta idotjävlar, må ni erhålla smärtsam rectal cancer.

återkommer med problembeskrivning.

Men microsoft edge verkar vara det som funkar minst dåligt.

tom garmin express framstår numer som rätt ok... (var faktiskt tvungen kolla hur det funka...)

vete faan om ovanstående räcker.

först får man "leta" för att öht taget komma in på esp från es... - kan det va så jvla svårt bara ha ngn knappjävel man klickar på med symbolen ESP, men gärna med tillägg, eller iaf fotnot att det är sämsta skiten.

sedan går iofs den video med etappen jag vill se igång, men i bakgrunden har jag ljud från livesänding; oftast ngn jävla fotbollsmatch. Även om jag går in i direktsändningen och stänger av såväl sändningen som volymen, så ligger det kvar...

men tdf videon, inkl ljud funkar fint... (men som sagt med fussball-ljud i bakgrunden, jämte Vacci och Adamssons underbara kommentarer.)

ååååhhhhh, går man fri från straff tro om man gör vad man vill med de som skapat esp, eller ngt år vore det värt, bara man slipper esp i cellen...

nu funkade det fint.
chrome o Mozilla fukade, edge funkade fint - till slut.

med den avslutningen man fick se kan jag nästan förlåta esp-konsulterna. Men visst borde jag få lemlästa dem iaf lite.

respekt till Froome! samt Sagan icke att förglömma

Tillbaka
Topp