Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Betvivlar att du får se din förhoppning förverkligas.Grytet sa:Idag hoppas jag på en monsterattack av Uran. Han har sett riktigt stabil ut och jag hoppas att han vågar ta chansen :)
6 Christopher Froome (GBr) Team Sky 57 Daniel Martin (Irl) Quick-Step Floors 00:00:37 63 Romain Bardet (Fra) AG2R La Mondiale 00:00:39 66 Fabio Aru (Ita) Astana Pro Team 00:00:39 95 Rigoberto Uran (Col) Cannondale-Drapac 00:00:51 102 Mikel Landa (Spa) Team Sky 00:00:56
clnr sa:Resultatet på inledande tempot indikerar att jag har lite fel i min gissning ovan.
Sista kolumnen är Tid Efter Froome
6 Christopher Froome (GBr) Team Sky 57 Daniel Martin (Irl) Quick-Step Floors 00:00:37 63 Romain Bardet (Fra) AG2R La Mondiale 00:00:39 66 Fabio Aru (Ita) Astana Pro Team 00:00:39 95 Rigoberto Uran (Col) Cannondale-Drapac 00:00:51 102 Mikel Landa (Spa) Team Sky 00:00:56
Men tempo näst sista dagen på en Grand Tour är något helt annat än en tempoprolog.
clnr sa:Resultatet på inledande tempot indikerar att jag har lite fel i min gissning ovan.
Sista kolumnen är Tid Efter Froome
Men tempo näst sista dagen på en Grand Tour är något helt annat än en tempoprolog.
De har väl läst GoranS taktikutläggning ovan ?Daniel_S sa:Astana lägger halva laget i utbrytning, ska de åka lagtempo med Aru mellan klättringarna?
Ja, hon fick faktiskt betydligt mer utrymme under damloppet på förmiddagen när AA inte var med. Fast hon kanske hade mer att säga då också...Kristoffer R sa:Jag vill att Emma skall prata mer.
Upplever att hon snackat mer under dagens TdF-sändning också. Antingen är hon "uppvärmd", alternativt tar mer plats, eller så har AA fått order om att inte snacka så mycket? Oavsett anledning så är det positivt att hon får mer tid...ooms sa:Ja, hon fick faktiskt betydligt mer utrymme under damloppet på förmiddagen när AA inte var med. Fast hon kanske hade mer att säga då också...Kristoffer R sa:Jag vill att Emma skall prata mer.
DT sa:Är den där norska tjejen med som bisittare idag igen?
Miss Lycka sa:Hur ska du göra efter Brexit?
ohellstrom sa:DT sa:Är den där norska tjejen med som bisittare idag igen?
Så så... det är fan inte lätt att prata ordentligt när man levt i blandskandinavisk exil i många år. Trust me ;)
8 minuter. Om det inte blir körning tidigt på Vars från klungan börjar det väl se ut som etappsegraren kan komma från utbrytningen.ohellstrom sa:Jätteutbrytning ute och åker... 5 minuter är för lite för att hålla hem. De måste öka och troligen dela upp sig lite.
Men han är väl infödd skåning, och därmed är väl läget hopplöst fr början...GoranS sa:Värsta exemplet på rotvälska orsakad av runtflyttande och upplockande av diverse olika uttalsmässiga specialiteter måste ändå f.d. fotbollsspelaren Robert Prytz stå för. I slutet av karriären var det mycket konstiga ljud som kom ur den munnen.
GoranS sa:ohellstrom sa:DT sa:Är den där norska tjejen med som bisittare idag igen?
Så så... det är fan inte lätt att prata ordentligt när man levt i blandskandinavisk exil i många år. Trust me ;)
Sen är det ngt med den där dialekten som är lite speciellt. Helena Ekholm kommer ju också från Sollefteåtrakten och det finns ngt i hennes språk som ger mig en vag norsk vibb.
GoranS sa:8 minuter. Om det inte blir körning tidigt på Vars från klungan börjar det väl se ut som etappsegraren kan komma från utbrytningen.ohellstrom sa:Jätteutbrytning ute och åker... 5 minuter är för lite för att hålla hem. De måste öka och troligen dela upp sig lite.
Säger du det? Det visste vi inte...Konkret sa:GoranS sa:ohellstrom sa:DT sa:Är den där norska tjejen med som bisittare idag igen?
Sen är det ngt med den där dialekten som är lite speciellt. Helena Ekholm kommer ju också från Sollefteåtrakten och det finns ngt i hennes språk som ger mig en vag norsk vibb.
Emmas man och tränare är norrman. Dom har bott i Norge. Tror hon har fått en släng norska genom umgänget.
Ja, jag känner till den norska kopplingen. Det jag försökte säga är att det inte är helt omöjligt att det funnits norska vibbar i hennes språk även innan (i alla fall i den bemärkelse det gör det i Ekholms språk). Finns kanske någon intervju med henne innan hon träffade Martin?!Konkret sa:GoranS sa:ohellstrom sa:DT sa:Är den där norska tjejen med som bisittare idag igen?
Emmas man och tränare är norrman. Dom har bott i Norge. Tror hon har fått en släng norska genom umgänget.
Konkret sa:GoranS sa:ohellstrom sa:DT sa:Är den där norska tjejen med som bisittare idag igen?
Även Marie-Helen "Billan" Östlund kommer fr Sollefteå, och har en dialekt som påminner mycket om Emmas. Hörde henne senast på lokalradion (Gävleborg) igår, och trots att hon bott i Hälsingland i 20+ år slogs jag av likheten med Emmas dialekt nu idag...GoranS sa:Ja, jag känner till den norska kopplingen. Det jag försökte säga är att det inte är helt omöjligt att det funnits norska vibbar i hennes språk även innan (i alla fall i den bemärkelse det gör det i Ekholms språk). Finns kanske någon intervju med henne innan hon träffade Martin?!Konkret sa:GoranS sa:ohellstrom sa:DT sa:Är den där norska tjejen med som bisittare idag igen?
GoranS sa:Vad kör Bora för? Etappesger? För det kan väl ändå inte vara så att de försvarar en 15:e plats i totalen!?
ooms sa:Säger du det? Det visste vi inte...Konkret sa:GoranS sa:ohellstrom sa:DT sa:Är den där norska tjejen med som bisittare idag igen?
Sky har väl inte heller någon och de har ju en förstaplats att försvara i totalen.toshiba sa:GoranS sa:Vad kör Bora för? Etappesger? För det kan väl ändå inte vara så att de försvarar en 15:e plats i totalen!?
Typ enda laget som inte har nån snubbe i utbrytningen.
Är postumt deltagande OK?Miss Lycka sa:Är inte Carl Sagan med?
GoranS sa:Sky har väl inte heller någon och de har ju en förstaplats att försvara i totalen.toshiba sa:GoranS sa:Vad kör Bora för? Etappesger? För det kan väl ändå inte vara så att de försvarar en 15:e plats i totalen!?
Typ enda laget som inte har nån snubbe i utbrytningen.