Tour de France 2017
NLC sa:Huggelito sa:NLC sa:toshiba sa:Johan A sa:Hahaha, hur bittra kan alla bli här egentligen....
Lemond är ju evigt bitter, men just nu på samma sak: http://www.reuters.com/article/us-cycling-france-lemond-idUSKBN19W28W
Om nån närmar sig fler segrar än han har så är det ju "pas normal"...
Man kan ju tycka att SKY får tillbaka för gammal ost från förra årets peegate men jag håller inte med den gode Greg om att "the race was on" när Froome signalerade problem med cykeln. Han kan mycket men blir lätt lite bitter emellanåt.
Hur menar du då? Sista HC stigningen på tuffaste etappen, 3km körda av 10, när är "the race on" då? Alla som ville pressa Sky hade ju planerat att attackera uppför Mont de Chat, var ju det alla kört för hela dagen. Såg inte Froomey ens försöka bromsa när Porte och Martin låg på marken...
När de "bara" kör samlat uppför och ingen av GC-favoriterna ännu har gjort någon allvarligt menad attack menar jag att racet inte börjat. Vilket det istället gjorde med Arus attack vilken kostade mer än den smakade både i effort och anseende.
När och varför någon i tätgruppen i en tajt nedförskörning ska stanna och vänta på dem som vurpar får du själv reda ut.
Med den logiken hade det kanske aldrig blivit något "race" under etapp-9. Var ju max 20 pers kvar när Aru fick problem. Är väll därför man har hjälpryttare?
Tycker det ändå var helt ok när Movistar körde ifrån Tom D på toaletten under Girot, deras motivering var att det var deras race plan att attackera där, fair enough tycker jag. Sen att TD kom tillbaka och vann i princip utan hjälpryttare visar ju att det kan till och med bli en mer spännade tävling om man låtar deltagarna tävla..
Man kanske bör stanna, tex om ens närmaste vän och tidigare hjälpryttare kraschar in i en bergvägg i 70kmh och riskerar livshotande skador, vilket man direkt får höra på radion...det hade visat på sportmanship av Froome, hade personligen haft enklare med hans löjliga retorik kring Aru då.