Tour De France 2020.

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Jumbo körde hårt i täten och splittrade klungan. Resultat: Pogacar tog tid på alla favoriter. Dumoulin tappade 2 minuter och de har inte längre något andra bra andra alternativ. Varför körde de så hårt om inte Dumoulin och Roglic kände sig jättebra.
Nu vet jag iofs inte om det är en efterhandskonstruktion, men enligt cykelmedia sa Dumoulin till sina kamrater att ”jag har inte benen för att gå för GC, jag offrar mig för Roglic”. Helt klart taktiskt om så är fallet.

Alaphilippes ryck och efterföljande droppning var inte höjden av taktiskt smartness å andra sidan.

InlineOla

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Hirshi har fortfarande bra läge, han behöver inte dra en meter när de andra är ikapp då alla dom fyra kommer vilja köra hela vägen. Nästan så han skulle vänta in dom o spara benen lite.

InlineOla

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Hade Hirschi väntat in dom med 4km kvar o fått 5min extra vila i benen tror jag han hade tagit det. Lätt att va efterklok.

Kul avslutning!

nieves

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Då får vi se vad morgondagen har i sitt sköte? Blir det falska positiva eller har den ignoranta publiken lyckats sprida viruset till cyklisterna?
Jag är osäker på riktlinjerna, dom har väl ändrats också?

Hur som helst hoppas jag på minst 1 vecka till och helst 2 då det förmodligen skulle innebära slutet även för andra lopp om TdF stängdes ner imorgon.

Rug

Medlem
Tour De France 2020.
Vad jag förstått: Bubbla på 30 pers per team. 2 pos och hela teamet är ute. Frågan är om de hinnet göra komfirmationstest vid positivt test för att slippa falska positiva.

Tour De France 2020.
Då får vi se vad morgondagen har i sitt sköte? Blir det falska positiva eller har den ignoranta publiken lyckats sprida viruset till cyklisterna?
Jag är osäker på riktlinjerna, dom har väl ändrats också?

Hur som helst hoppas jag på minst 1 vecka till och helst 2 då det förmodligen skulle innebära slutet även för andra lopp om TdF stängdes ner imorgon.
Fast det behöver väl inte vara kört för t.ex. Girot om TdF inte går att fullfölja? Italien ligger ju bra mycket bättre till än Frankrike vad gäller att begränsa smittspridningen just nu, som jag har förstått det.

Men absolut, det är säkert en och annan i TdF-"bubblan" som sover dåligt inatt med tanke på hur respektlös publiken varit utefter delar av banan de senaste etapperna.

r72

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
I väntan på de där testresultaten kan man ju ta ett par minuter och reflektera över Tadej Pogačars siffror uppför Col de Peyresourde för någon dag sedan. En av relativt få cyklister i Touren som verkar lägga ut effektdata på Strava. 6.5W/kg, det fixar jag i 2 min en bra dag...
20200907_211150.jpg

InlineOla

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
I väntan på de där testresultaten kan man ju ta ett par minuter och reflektera över Tadej Pogačars siffror uppför Col de Peyresourde för någon dag sedan. En av relativt få cyklister i Touren som verkar lägga ut effektdata på Strava. 6.5W/kg, det fixar jag i 2 min en bra dag...
Visa bilaga 440932
Han tog KOM!, det e ju större än nån random tour de france etapp. Dom andra kanske inte ens visste det fanns ett segment där.

Hemulen-74

Ny medlem
Tour De France 2020.
Visa bilaga 440932
Det börjar vara Indurain/Jalabert W/Kg. De måste ha team bussen full med dunderhonung.

Rug

Medlem
Tour De France 2020.
För att specificera ska berörda stall vara cofidis, AG2R La Mondiale, Ineos Grenadiers och Mitchelton-Scott. Tråkigt för gc om ex ineos skulle diskas. Hoppas de håller ut en vecka, lär ju vara förbannat noggranna nu närmast.

a.svensson

Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Härligt! Bara skivbromscyklar bland dom minst fem-sex första över mållinjen. Dom är inte så dåliga ändå, trots att de är så "tunga" enligt vissa happy-debattörer. 😛
Man kan nog få en skivbromsad cykel att väga in kring 6,8 kilo också.
Proffsen har inte många nackdelar med skivbromsar, det är vi amatörer som själva får köpa, serva cykeln som har det.
För proffsen är det mest den neutrala servicen som kan bli ett problem.
Hade vi inte haft viktbegränsningen så tror åtminstone jag att vi hade sett betydligt färre skivbromsar i proffsklungan.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer