Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
YES!!!
Tror det är han som ses spänna skorna sist i klungan med 2 km kvar. Därifrån ser han att hans kapten är trygg längre fram.
1,7 kvar rundar han till höger delvis m hjälp av FDJ.
1,3 kvar ligger han i höger kö ca 13onde från spets.
Har ”tur” att få innerkurva och utrymme med Sagan arm mot arm t vä.
Även Carapas var utan skivor idag o ändå lyckades han inte gå med.
Tack. Visserligen lite jobbigt att klicka själv och försöka komma ihåg vilket etappnummer som är aktuellt just idag, men man kan inte få allt!
Tappar kedjanDumt att dra loss foten.
Tappar kedjan
Det är höljt i dunklet, Sagan skrev på Instagram att han tappat kedjan.Va, fastnade foten i kedjan??? Eller var det skon som lossnade från pedalen?
Ser ut som Sagans kedja hoppar ner på fegklingan fram. Hög kadens utan motstånd. Han fortsätter ju trampa.Tappar kedjan
Verkligt svaghettecken att gå ner på lilla lingan i en plattspurt!
Gränsar väll till OT att börja fundera över att det verkar vara många ”mekanikal problems” i klungan. Carapaz bla om man ska tro sammandraget. Kan förklara att han sågs avhängd disklös. Reservcykeln?Lätt utför och i medvind. Man han kanske siktar på att bli bansprinter och vill öva på kadensen
Inte för mig, det är snarare tvärtom. Fit and forget, liksom.Är det någon som kan svara på om elektriska växlar krånglar mer än manuella??
Inte för mig, det är snarare tvärtom. Fit and forget, liksom.
Enda problemen är väl om man glömmer ladda, eller om nån kabel skakar loss. Men det tycker man mekarna bör kolla varje dag, annars är det ju tjänstefel.
Paris-Roubaix brukar väl däremot ofta köras med det gamla vajerdragna, just pga att där är det stor risk att kablar skakar loss.
Vet inte hur många mekaniska problem det var i dagens etapp, men 22 team * 8 man * 168 km = 29 568 km. Hur mycket kör en default Happyhurtbulle per år, 3 000 km? Då motsvarar dagens etapp c.a 10 år. Ska man börja räkna in belastning så motsvarar det kanske typ 15 års cykelgnetande, så x antal mekaniska problem är inte så konstigt?Gränsar väll till OT att börja fundera över att det verkar vara många ”mekanikal problems” i klungan. Carapaz bla om man ska tro sammandraget. Kan förklara att han sågs avhängd disklös. Reservcykeln?
Att det är stora påfrestningar i en spurt kan jag förstå. MEN växlar o sadlar o punkorna duggar tätt. Har kört med nummerlapp minst 50 ggr och aldrig stannat för mekanikal problem......., ännu. Visserligen bara VR som varit över 16 mil och sällan snitt över 40. Punka på Vänern ja och punka med tub tidigt 80tal det är allt.
Är det någon som kan svara på om elektriska växlar krånglar mer än manuella??
För att han är från AUSTRALIEN.Förstår inte varför folk räknar med honom?
Servicen uppskattas!
Vet inte hur många mekaniska problem det var i dagens etapp, men 22 team * 8 man * 168 km = 29 568 km. Hur mycket kör en default Happyhurtbulle per år, 3 000 km? Då motsvarar dagens etapp c.a 10 år. Ska man börja räkna in belastning så motsvarar det kanske typ 15 års cykelgnetande, så x antal mekaniska problem är inte så konstigt?
EDIT, kanske säkrast:
Menar alltså inte 15 år med samma drivlina, bara att under 15 år lär man råka ut för några mekaniska problem.
Eller ackumulerad Watt, då motsvarar det en livstid eller mer för en Happygnet.Fast de cyklar ju mycket fortare än en Happy-gnet så frågan är ju om man ska räkna på distans eller tid.
Eller ackumulerad Watt, då motsvarar det en livstid eller mer för en Happygnet.
På platten JA och utför.Eller ackumulerad Watt, då motsvarar det en livstid eller mer för en Happygnet.
På platten JA och utför.
Uppför däremot tänker jag att det krävs fler kilowattimmar att transportera upp en ständigt bantande småfet Happyit. Ser ibland att proffsen håller 16km/h när det lutar 10%. Där påverkar inte luftmotståndet så mycket. Stark Happyit kanske klarar 10km/h.
Sedan jag börjat leva på statliga träningsbidraget har det hänt att jag fått ihop 10 000km på ett år. Snittfart 25 km/h skulle bli 400 timmar. Snitteffekt ?? kanske 175w.
Räknar jag rätt om jag säger mig producera 70 Kw/år???
Jag tänker att 70kWh för att förflytta sig 10000km är rätt bra miljömässigt ?70 kWh bör det bli ja. Om man räknar på sånt fattar man att motorer och kärnkraftverk osv är bra uppfinningar.
?Jag tänker att 70kWh för att förflytta sig 10000km är rätt bra miljömässigt ?
En elbil kommer 1/20 del så långt på den spenderade energin typ.
Men det offsettas av allt du äter på ett år. Säg att du snittar 3000 kcal om du tränar en del?
Det blir cirka 1MKcal. Det är cirka 1160 KWh, vilket inte är så nice. Men du hinner annat också,
men vi är både miljövänliga på cykel, på sträckan, men inte så miljövänliga annars.
Fan vet.
ABSOLUT!!Dags att börja lobba för skatteavdrag för högprofilshjul, aerohjälm, tempopinnar och cykelpyjamas samt obligatorisk bike fit för alla cykelpendlare så den dyrbara energi som stoppas in räcker så långt som möjligt.
Gissningsvis på Cykelcafé Le Mond åtminstone. Finns både på söder och Kungsholmen.Är det någons som vet om TdF visas ute på något/n café/restaurang/bar i Stockholm idag?
Nej det är möjligen Covid19-virus som satt sig på balansnerven.Ni tror inte de är skivorna på Zakarins cykel som gör att han vinglar och är osäker?? (Poppar lite popcorn i fall att....)
Två saker om årets TdF.
1. Vi kommer aldrig att nå Paris pga corona och all publik.
2. Jumbo är det klart starkaste laget men gång efter gång misslyckas de taktiskt.
Jumbo körde hårt i täten och splittrade klungan. Resultat: Pogacar tog tid på alla favoriter. Dumoulin tappade 2 minuter och de har inte längre något andra bra andra alternativ. Varför körde de så hårt om inte Dumoulin och Roglic kände sig jättebra.1. känns troligt att någon i den närgående publiken lyckas smitta någon/några
2. tror du inte de hade någon taktik idag när primoz inte attackerade?
Ja, att se den närgångna (både mot cyklisterna och sig själva) publiken idag kändes inte bra, speciellt när man vet att Frankrike är ett av de länder där smittan är på kraftig uppgång igen.