zodah
Aktiv medlem
Tour De France 2020.
Det viktigaste är hög snitthastighet, det är sen gammalt.Finns möjlighet till att det går fort idag igen!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det viktigaste är hög snitthastighet, det är sen gammalt.Finns möjlighet till att det går fort idag igen!
Det viktigaste för en bra cykelsemester är ju bra backar att cykla uppför (och nerför) och det lär det ju finnas i de där trakterna. Antar att det är vad du avsåg med "fin cykling"!?Runt Gap har jag cyklat. Fast mer mot området runt 3 lacs. Ett tips på cykelsemester. Fina byar, bra bad, fin cykling.
I TV-tablåläggarnas värld misstänker jag att förutsägbar snittfart är det mest intressanta. Hög snittfart kan ju också vara bra då det gör att det inte tar så lång tid. Fast det kanske inte är ett problem i cykelvärlden utan bara inom längdskidor där ett lopp på >= 2 timmar verkar vara svårt att sälja till TV-bolagen.Det viktigaste är hög snitthastighet, det är sen gammalt.
De flesta backar verkar gå uppför.Det viktigaste för en bra cykelsemester är ju bra backar att cykla uppför (och nerför) och det lär det ju finnas i de där trakterna. Antar att det är vad du avsåg med "fin cykling"!?
Precis. Med kombination med fina vyer. Små, asfalterade vägar med låg trafikmängd som kryper upp till små byar.Det viktigaste för en bra cykelsemester är ju bra backar att cykla uppför (och nerför) och det lär det ju finnas i de där trakterna. Antar att det är vad du avsåg med "fin cykling"!?
De flesta backar verkar gå uppför.
Apropå Bernal ser han ut att ligga väldigt "lång" på sin cykel. Inte orimligt med ryggproblem då. Eller har han en traumatisk skada i bagaget? Ryggvärk påverkar ju säkert träning osv men borde inte sänka effekten på något direkt sätt i en spurt eller 10 min back-push. Jag tror att han helt enkelt inte håller samma form. Hoppas att den tar sig i så fall.
Det enda jag såg var att de gick in i mål etta och tvåa. Såg bara de tre sista km av loppet. Men Roglić tog väl in tid på ledarna, eller hur?Bernal var först över Col d'Iseran när etappen neutraliserades, men tekniskt sett vann ingen den etappen...
Ja ... 10 bonussekunderDet enda jag såg var att de gick in i mål etta och tvåa. Såg bara de tre sista km av loppet. Men Roglić tog väl in tid på ledarna, eller hur?
Jo, men vissa verkar av någon outgrundlig anledning mer intresserade av att få cykla utför än uppför. ;-)De flesta backar verkar gå uppför.
Etap 17 Col de la Madelenie har jag cyklat från två håll. Minns det som en riktigt trevlig tur. Jagade ingen tröja och var ensam.Känns som en kul start och ändå ganska öppet hittills. Det ser ut att vara tätt med roliga sträckor i år. Tror ni Bernal kommer att cykla sig i form? Någon annan som kan utmana Roglic? Etapp 17 ser kul ut. Man får hoppas på spänning ända dit.
Utan skivbromsar ? idag igen
Tror även tvåan Sunweb kör fälgbromsar
Tuff kamp mot Mathieu vdP om att vara den mångsidigaste cyklisten.Men alltså Wout van Aert... Vinner klungspurter i Touren. Vinner monument. Vinner CX-VM. Vinner tempo. Hänger av klättrarna i bergen. ?
Självklart är det så. Men vissa påstår ju att typen av bromsar är jätteviktig. Detta är ju bara ytterligare ett bevis att det inte spelar nån större roll på lvg, vilket de som cyklar lvg redan vet. Men bland tomtar och troll i skogen kan det ju så klart vara en annan sak, olika typ av cykling kräver olika typ av utrustning.Jag kan få för mig att cyklisterna hellre kör än bromsar oavsett typ men kan självklart ha fel där.
Men alltså Wout van Aert... Vinner klungspurter i Touren. Vinner monument. Vinner CX-VM. Vinner tempo. Hänger av klättrarna i bergen. ?
Tack. Visserligen lite jobbigt att klicka själv och försöka komma ihåg vilket etappnummer som är aktuellt just idag, men man kan inte få allt!
Märkligt då att andelen cyklar med skivbromsar bara blir större och större för varje år inom TdF. Nån måste ha tänkt fel...Självklart är det så. Men vissa påstår ju att typen av bromsar är jätteviktig. Detta är ju bara ytterligare ett bevis att det inte spelar nån större roll på lvg, vilket de som cyklar lvg redan vet. Men bland tomtar och troll i skogen kan det ju så klart vara en annan sak, olika typ av cykling kräver olika typ av utrustning.
Tuff kamp mot Mathieu vdP om att vara den mångsidigaste cyklisten.
Märkligt då att andelen cyklar med skivbromsar bara blir större och större för varje år inom TdF. Nån måste ha tänkt fel...![]()
Med MvdP:s VM och EM-medaljer i XC också så tillhör han de absolut bästa i tre grenar samtidigt, nog svårslaget? Tuff konkurrens :)
Läste att Adam hade duschat o var på väg att lämna när de ”tvingade” upp honom på podiet för gult. Dagens etapp borde passa honom MEN sista stigningen 8,3km a’ 4% är kanske för flack. Spännande ska det bli.Oväntat och sent byte av gula tröjan igår, men hur länge kommer Michelton-Scott försöka försvara den mtp att de har en uttalad målsättning att bara gå efter etappsegrar?
Tänker att Jumbo möjligen kan få med Art, Roglic o Dumo över 1an. De blir inte av med Nairo, Adam o Egan + någon mer ..... Landa?Vilken märklig banprofil. Attackerar man på kat1 berget har man sen några km plattåkning + 8km slakmota till mål o det finns ingen som håller undan där...och 4% är för lite lutning för att gå loss i sista backen.
Ska det bli körning idag måste det finnas hjälpryttare som skickats i tidig utbrytning som kan hjälpa till efter kat1 berget.
I det läget kan vArt, Roglic och Dumo turas om att rycka i slakmotan. Kommer ingen loss, så tar vArt spurten.Tänker att Jumbo möjligen kan få med Art, Roglic o Dumo över 1an. De blir inte av med Nairo, Adam o Egan + någon mer ..... Landa?
Carapaz?? Beror nog på vad han får till frukost. Nackdelen för Jumbo är att de då får ta all vind efter 1an. Spännande.
Hoppas alla inkl Vacci är medvetna om vart detta publicerades först?I det läget kan vArt, Roglic och Dumo turas om att rycka i slakmotan. Kommer ingen loss, så tar vArt spurten.
Vilken märklig banprofil. Attackerar man på kat1 berget har man sen några km plattåkning + 8km slakmota till mål o det finns ingen som håller undan där...och 4% är för lite lutning för att gå loss i sista backen.
I det läget kan vArt, Roglic och Dumo turas om att rycka i slakmotan. Kommer ingen loss, så tar vArt spurten.
Hoppas alla inkl Vacci är medvetna om vart detta publicerades först?
Vi är många som gillar att spekulera.Ah, jag ser på internationella cykelforum att Alaphilippe naturligtvis begick regelbrottet med flit eftersom DQS inte ville köra i gult såhär tidigt. Motargumentet verkar vara det lika balanserade "Nej absolut inte, mina källor säger att touren kommer stängas ner pga corona efter första vilodagen och då vill man såklart vara i ledningen när man kan".