Tour de France 2025
De har visst korrigerat i sammandraget, men inte för etappresultatet eller i min skalleKan det vara att de missat att korrigera?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
De har visst korrigerat i sammandraget, men inte för etappresultatet eller i min skalleKan det vara att de missat att korrigera?
Nä Vacci nämnde också samma sak i sändningen idag!Martinez var helt off idag. Om han inte dramatiskt förbättrar sig spår jag att han kommer att bryta relativt snart.
O'Connor fattar jag inte. Var det inte han som var med i vurpan i tätgruppen med drygt 4 km kvar? I så fall borde väl han fått samma tid som den gruppen? Eller har denna källa missat något när de påstår att trekilometersregeln utvidgats till fem kilometer på bl.a. etapp 1?
fy s-t-n vad fula de var!Nej. Kato heter de visst - som den noble riddaren i Mio min Mio -
Ser rent skånskt ut.Kan det finnas möjlighet till kantvindskörning idag med? Frisk bris från sydväst och de jobbar sig norrut.
Visa bilaga 778374
Prognos för målorten.
Visa bilaga 778375
Det var Groves. Riktigt snygg räddning.Alpecin-cyklisten hade tur och lite skicklighet!
Precis innan första bulan kommer det vara regelrätt positionskrig, för det är rejält med ”pinch points”Dagens etapp har två små bulor precis innan mål Visa bilaga 778354
För svårt för spurtarna och en möjlighet för sen attack av en puncheour? Eller en MSR jakt nedför och in på upploppet?
Vid kl. 12:00När börjar dagens etapp?
Bara massa motorsport på streamarna nu.
Fint men i min bok ger höjdskillnader en helt annan typ av och mycket mer spektakulära vyer.Förstår inte vad du menar
Visa bilaga 778394
Vad var anledningen att han bröt, inte kan det varit att skon var paj?Surt för Ganna.
HjärnskakningssymptomVad var anledningen att han bröt, inte kan det varit att skon var paj?
Det var skon. De hade bara en vänster i reserv så han blev tvungen cykla med två vänsterskor. Det höll ju inte.Vad var anledningen att han bröt, inte kan det varit att skon var paj?
För de som missade räddningen, kommer här en liten videoupptagning:Det var Groves. Riktigt snygg räddning.
Grym kantvindskörning av Alpecin och Visma framförallt. Inte ofta det går hem ändå. För det mesta leder ju inte kantvindskörning till några bestående resultat annat än trötta ut alla. Vilket ju inte nödvändigtvis behöver vara till fördel för de som låg bäst till. Kul när det faktiskt gör skillnad i racet.
Vilket uppdrag de har nu i Alpecin med Rickaert, MvdP och Groves. Även om Merlier och Milan varit överlägnsa mot Philpsen i år så blir de nog svårslagna i alla spurter där de får till det med det laget.
Allt har sin tjusning. På olika sätt.Fint men i min bok ger höjdskillnader en helt annan typ av och mycket mer spektakulära vyer.
Visa bilaga 778397

Även om det förstås är trist både för oss tittare, men ffa för Ganna själv, att han bröt så tycker jag det är bra att de tar hjärnskakningssymptom på allvar. Har ju funnits exempel på fall där cyklister inte stoppats t.o.m. när det varit väldigt uppenbart att personen inte ska sitta på en cykel.Hjärnskakningssymptom
”The riders will set off at 12:30.”Försenad start som det verkar?
Det där är så beklämmande att se. Även om de inte hade den kunskap vi har nu om hur allvarligt det är med smällar mot huvudet borde vem som helst sett att han inte var i ett tillstånd att kunna fortsätta där.Även om det förstås är trist både för oss tittare, men ffa för Ganna själv, att han bröt så tycker jag det är bra att de tar hjärnskakningssymptom på allvar. Har ju funnits exempel på fall där cyklister inte stoppats t.o.m. när det varit väldigt uppenbart att personen inte ska sitta på en cykel.
Ja, och jag kan ocksåuppskatta fina blommande rapsfält en solig sommardag. Sen får jag erkänna att jag nog är svagare för berg och vyer som inkluderar höjdskillnader än snittpersonen. Gissningsvis är jag även mer förtjust i att gneta uppför långa backar på cykel.Allt har sin tjusning. På olika sätt.
Visa bilaga 778411
Måste vara på väg uppför Col de Tende.Ja, och jag kan ocksåuppskatta fina blommande rapsfält en solig sommardag. Sen får jag erkänna att jag nog är svagare för berg och vyer som inkluderar höjdskillnader än snittpersonen. Gissningsvis är jag även mer förtjust i att gneta uppför långa backar på cykel.
Egentligen är dock huvudpoängen att berg ger typiskt fina vyer medan vind inte gör det. Det kan förstås vara fint även i landskap där det kan blåsa (tycker inte det ser så blåsigt ut på din rapsfältsbild). Vinden i sig gör dock ytterst sällan vyn.
Av nyfikenhet, var är din bergsbild tagen?

Ja, där önskar man ju att personen som kom med hjulen bara plockat ifrån honom cykeln.Det där är så beklämmande att se. Även om den kunskap vi har nu om hur allvarligt det är med smällar mot huvudet borde vem som helst sett att han inte var i ett tillstånd att kunna fortsätta där.
Fasen, den borde jag ju ha känt igen. Har själv cyklat upp där. Riktigt spektakulär och kul väg. I alla fall uppför.
Man kan få både vy och vind samtidigt.Ja, och jag kan ocksåuppskatta fina blommande rapsfält en solig sommardag. Sen får jag erkänna att jag nog är svagare för berg och vyer som inkluderar höjdskillnader än snittpersonen. Gissningsvis är jag även mer förtjust i att gneta uppför långa backar på cykel.
Egentligen är dock huvudpoängen att berg ger typiskt fina vyer medan vind inte gör det. Det kan förstås vara fint även i landskap där det kan blåsa (tycker inte det ser så blåsigt ut på din rapsfältsbild). Vinden i sig gör dock ytterst sällan vyn.
Av nyfikenhet, var är din bergsbild tagen?
Intermarché och TotalenergiesVilka är det som kör i varselfärgade regnjackor?
Vilket jäkla lifehack! Funkar toppen, och tål att återpostas.Riktigt kul etapp, dock synd om Ganna. Kollar på Max och slipper reklamen genom att backa ur och gå tillbaka. Blir tyst i 5 sek, men bättre än reklam.
Jag vill ha Vaccis uttal av ”jennöröll klässi-fi-kejtjön” på den hemsidan!
Min strategi är rätt mkt streaming i efterhand. Ibland uppblandat med att ta en paus i arbetsdagen och köra ett kvällspass med jobb efter målgång. Funkar rätt bra då det är ytterst lite interaktion med kollegor då de flesta är på semester och jag dessutom ofta har soloprojekt på sommaren.Timear ni in semestern med TdF varje år, och låter familjen er kolla på det non stop i tre veckor? Eller hur gör ni? Jag jobbar ju tyvärr imorgon men funderar på att boka upp något mötesrum tre veckor fram och gömma mig där. Det är ändå tomt på kontoret och ytterst lite att göra. Men nån måste ju hålla ställningarna så in måste jag..