Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det vet jag inte riktigt, det kan ju vara väldigt spännande och öppna upp för oväntade vinnare när det avslutas nedför. Men, med det sagt, så tycker jag också det är vansinnigt säkerhetsmässigt och man borde undvika det, men det lär väl tyvärr inte hända förrän en allvarlig olycka med någon stjärna sker.Det är ju dock ASO och inte UCI som lägger banan.
Men det är rätt värdelöst med etapper som avslutas med en utförslöpa. Både dåligt ur säkerhetssynpunkt och rätt trist cyklingsmässigt
Gigante, bara jag som tycker att det är ett lite ironiskt namn på en klättrare?
OS-banan 2016 hade väl i och för sig lite platt efter utförskörningen men van Vleutens krasch i den omdebatterade utförskörningen var inte direkt snäll,Det vet jag inte riktigt, det kan ju vara väldigt spännande och öppna upp för oväntade vinnare när det avslutas nedför. Men, med det sagt, så tycker jag också det är vansinnigt säkerhetsmässigt och man borde undvika det, men det lär väl tyvärr inte hända förrän en allvarlig olycka med någon stjärna sker.
När jag såg den i direktsändning tänkte jag "hon dog", och hade väldigt svårt att se klart resten av sändningen, och cykel på tv generellt, på ett tag.Märkligt att du nämner den. Kom av anledning att tänka på den jag också idag, och av någon dum anledning fick jag för mig kolla på den på tuben. Mår fan illa av att se den, fast man vet att det sluta rätt bra för henne trots allt. Nog den värsta krasch jag sett, när kommer till hur den påverkat mig
Tourens hjälpryttare hittills. Man såg hur hon försökte (och delvis lyckades) vifta fram Gigante till var i gruppen hon skulle ligga, och såg till att lägga sig mellan Gigante och gruppen när det blev luckor.Såg en intervju från belgisk tv. Ghiekere "coachade" tydligen Gigante nedför backen
Det kan man säga!Vad händer nu då?
| Namn | GC-placering efter etappen | Etapplacering |
| Ferrand-Prévot | 1 | 1 |
| Gigante | 2 | 2 |
| Vollering | 3 | 4 |
| Niewiadoma | 4 | 8 |
| Kerbaol | 5 | 6 |
| Rooijakkers | 6 | 9 |
| Wlodarczyk | 7 | 7 |
| Fisher-Black | 8 | 3 |
| Muzic | 9 | 11 |
| Labousse | 10 | 12 |
Ja, men det kommer bli fireworks idag. Redan. Jag trodde det var i stort sett över men ville se etappen ändå, men det lär köras både upp och ner!Lite drama i inledningen på sista etappen här. Gigante kom efter i den relativt snälla utförsåkningen (ingen större förvåning), men även PFP hamnade efter. 40s som mest efter klungan. Men nu är nästan hela Visma-gänget nere och tuggar på, så de är nog snart ikapp. Men FDJ mfl försöker vart fall. I toppen har även SD Works gått loss från klungan med tre! cyklister, tillsammans med Brand. Nåja allt går nog snart ihop
De lär ju inte sluta försöka heller. Både Joux Plane och Corbier-nedfarterna har sin beskärda del knixar och Gigante lär ju inte kunna trampa ikapp på rakor särskilt bra heller.Lite drama i inledningen på sista etappen här. Gigante kom efter i den relativt snälla utförsåkningen (ingen större förvåning), men även PFP hamnade efter. 40s som mest efter klungan. Men nu är nästan hela Visma-gänget nere och tuggar på, så de är nog snart ikapp. Men FDJ mfl försöker vart fall. I toppen har även SD Works gått loss från klungan med tre! cyklister, tillsammans med Brand. Nåja allt går nog snart ihop
Baktung ja, men med denna route var det inte avgjort förrän sent och bra racing hela vägen dit. Med facit i hand tror jag dessutom att en bergsetapp dag två eller tre hade gjort denna tour lika spännande som den som avslutades för en vecka sedan.Jag kan tycka att det var en lite "baktung" tour som i stort avgjordes de två sista etapperna. Om det hade gått hade det varit kul om de tunga bergsetapperna spreds ut lite mer. Sen är det ju svårare när det "bara" är en dryg vecka jämfört med herrarnas dryga tre veckor.
Så herrarna borde då i konsekvensens namn köra två veckor utan berg och sen ta bergsetapperna sista veckan? Och kanske t.o.m. lägga bergsetapperna utan målgång uppför först och avsluta med de som har målgång uppför?Baktung ja, men med denna route var det inte avgjort förrän sent och bra racing hela vägen dit. Med facit i hand tror jag dessutom att en bergsetapp dag två eller tre hade gjort denna tour lika spännande som den som avslutades för en vecka sedan.
I ärlighetens namn tror jag herrarnas tourer hade klarat sig med två veckor …
Tourens längd och placering av olika typer av etapper under touren är dock tämligen oberoende ämnen.I ärlighetens namn tror jag herrarnas tourer hade klarat sig med två veckor …
Fast då hade ju Pogi aldrig blivit nernött.I ärlighetens namn tror jag herrarnas tourer hade klarat sig med två veckor …