Tour de France snack.

Tour de France snack.
Inga krascher i början men nu har de två senaste etapperna avgjorts på krascher. Lider med både Zabriskie och Mengin. Hoppas trenden inte håller i sig idag.

Idag blir det för övrigt utbrytning som håller hela vägen in i mål. Fabian Wegmann från Gerolsteiner är med i den och tar hem det.

Tour de France snack.
Hmm, undrar om man ska sätta en liten slant på betanddwin på etappsegrare idag. Man kanske ska chansa på Hushovd, tror ju inte Wegmann kan hålla själv in i mål, och McEwen eller Bonen ger ju inte direkt nå mästerodds...

Tour de France snack.
Nåja, jag får en halv poäng för att jag gissade rätt på vem som gick med i utbrytningen :-)

Boonen hade jag inte satt pengar på idag efter vad som nyss skrevs på Cyclingnews:
Wilfried Peeters talked about Tom Boonen's crash today on Belgian TV: "Tom Boonen crashed and broke his bike. He was in pain and had to see the race doctor. His back is hurting and he said he'll have to see the osteopath for sure this evening, there might be a blockage which could take the power away from his legs. Tom said he'll see what happens later on for the intermediate sprint and the final sprint."

Jag tror inte på McEwen heller i och med att han försökte gå med Wegmann i början av etappen. Så idag kan det vara Hushovd:s tur. Möjligen liten chans för Robert Förster från Gerolsteiner eller kanske O'Grady, men jag tror nog också på Hushovd om det blir klungspurt.

Tour de France snack.
Yes, man satt sin lilla peng helt rätt. Inga höga odds men det var vinst iaf, extra spännande spurt pga det.

Att dessutom bäckstedt körde så grymt gjorde ju det hela ännu bättre!!

Tour de France snack.
Grattis Bäckstedt! Grum spurt han fick till, skulle ju klart passerat McEwen om mållinjen legat 25 meter längre bort. Fasen va synd att han inte kom loss tidigare, skulle varit otroligt kul. Boonen och Hushovd spurtade lite för mycket idag för att matcha de bästa, och Boonens vurpa gjorde det inte bättre. Kul att de tätnar i poängtävlingen...

Tour de France snack.
Mattias L skrev:
-------------------------------------------------------
> Verkar vara svårt att cykla över järnvägsspår...
> Och vilken bowlingvurpa på upploppet. Tjong så for
> dom åt vardera sidan.

Vare inte spårvägsspår? De kör där nåt så unikt som duospårvagnar, som klarar både 700 volt likström för spårvägsnätet och 16000 volt växelström för järnvägen. Härligt att sitta i en spårvagn å bli omkörd av ett ICE-tåg som blåser på i 250!

Tänk dig samma system här, du sätter dig på tåget i Västerhaninge och åker på järnvägen, vid Södra station, svänger tåget av å går på gatan som en vanlig spårvagn!

Tour de France snack.
Mmm, för nu är det inte många spurtetapper på ett tag va? I och med att han visat sin förmåga så kommer stallet nu köra för honom antar jag, och då får vi verkligen hoppas på fler klungspurter där Bäckis kan knäcka dem alla!

Tour de France snack.
Kaijan skrev:
> Fan va kul att lance får kämpa lite=)
>
hahahah, håller med. rena katastrofen för dsc, vad sysslade dom med?

Tour de France snack.
Markus F skrev:
> Bäström?
>
> Modernist javisst!

Buström då?

ck får du här att montera in på lämpligt ställe!

Tour de France snack.
Bäström? Bäckstedt menar du? Han bryr sig ju bara om att komma in inom maxtiden när det kommer till bergsetapperna. Det är helt naturligt.

//Ola

Tour de France snack.
Hahaha, Team Mobile grillade sönder Lance totalt! Undrar hur det kommer att se ut imorgon alltså... Om DSC inte presterar bättre kommer Lance få det riktigt tufft, Vino, Ullrich och Klöden kommer attakera sönder amerikanen.

Tour de France snack.
Grillade kebaben totalt? Inte alls. Han var ju med alla de viktiga namnen. Dock säger han själv på The Paceline att både han själv och Discovery hade en dålig dag idag.

Tour de France snack.
Normalt sett hade han inte släppt Klöden, hans hjälpryttare hade tagit initiativet och jagat in. Som det såg ut idag så var han ju tvungen att släppa, hade Klöden inte lyckats hade Ullrich eller Vino försökt igen och lyckats någon gång.

Tour de France snack.
Tja, jag tror att LA resonerar som så att Klöden inte är ett hot... iaf ett inte lika allvarligt hot som Vino. Dessutom så tror jag han körde lite matematik-racing i backen iom att Klöden låg 2`20-30 efter honom. Han hade helt enkelt råd att släppa honom. Plus det faktum att det inte skulle tjäna något till att bränna en massa energi på att jaga ikapp Klöden och kanske enbart tjäna några få sekunder.

Tour de France snack.
Hehee.. Eusrosport kör någon variant på Reservoir Dogs, nu såg jag en hoppa upp på en trottoar med cykeln! :)
(DH klipp precis efter på WATTS crazy)

Tour de France snack.
42Hz skrev:
> Hehee.. Eusrosport kör någon variant på Reservoir
> Dogs, nu såg jag en hoppa upp på en trottoar med
> cykeln! :)

> (DH klipp precis efter på WATTS crazy)
>
>
> * Snart säljer jag min Marzocchi DJ1! *

Låter som McEwen
mcEwen_afp.jpg

Tour de France snack.
Maybe Disco had a bad day, but maybe it was just supposed to look that way. Anybody else remember when Lance faked feeling bad to convince Telekom to attack all day prior to the Alpe d´Huez? Which team did all the work that day and who ended up winning the stage and taking time out of whom?

JB and Lance have already stated that the stage from Grenoble to Courcheval will be key. As team manager your job is to make certain that your team is less tired than your main rivals when that day arrives. Sending Hincapie with Voigt early on today was perfect, since George can keep up with and outsprint Jens any day of the week and having both of them off the front forces everybody on T-Mobile to do all of the work to keep them close.

When it comes to the last part of the race all Lance has to do is to make sure that: A) neither Vino or Jan make any time on him, and to stay of out of the wind as much as possible to conserve energy. Having team members there would be preferable, but having them all sitting in, looking worn but conserving energy for the really big day to come will entice the three T-Mobile guys to work really hard to try to shake Lance, not just today but also in the days to come.

Letting Kloden gain time is not such a bad deal, in fact, it brings up the possibility of even more confusion and friction amongst the strategists and riders on T-Mobile. Who works for whom and to what end? If Lance continues to show that he is willing to let Kloden make up time, why should Vino keep working his butt off and why should Ullrich be allowed to just follow along? Don't tell me that Vino won't be resenting it soon, he looks and acts hungrier and faster than Jan, he has every reason to want some support. Kloden was tweaked at not getting any help from his break-mate today in making time, and then getting nabbed at the line for the stage. That can't feel good. Jan knows that there are real mountains coming up and his position as the leader of the team is not as obvious as it should be at this point - not to Vino, not to Kloden and probably not to Jan either.

Or they might just have been tired and slow. The point is, Bjarne Riis and the T-Mobile guys don't know which version is the truth, and keeping them doubting and second-guessing is something that JB and Lance are very good at. The climbs to Courcheval will reveal the truth about how the Disco team is feeling as well as showing who really should be supporting whom on T-Mobile and CSC. It would not surprise me one bit if Bobby Julich ends up doing well enough on the climbs to shake things up a bit at CSC.

Tour de France snack.
Crossmax äger! skrev:
> Hahaha, Team Mobile grillade sönder Lance totalt!
> Undrar hur det kommer att se ut imorgon alltså...
> Om DSC inte presterar bättre kommer Lance få det
> riktigt tufft, Vino, Ullrich och Klöden kommer
> attakera sönder amerikanen.

måste hålla med erol/frost, visst hade team mobile ett bättre läge, men att säga att de grillade lance. såg snarare ut att han matematik körde som någon skrev :D om det är nått man lärt sig genom att titta på lance de senaste åren (förutom att få veta att han är så starkt uppför o i tempo) är hur taktiskt räknande han är. har stenkoll på det mesta o vet exakt hur många sekunder han kan släppa respektive ta in osv.
med tanke på hur bra ance var på tempot så är han nog i sitt livs form, vilket han oxå säger. MEN om teamet kör lika dåigt imorgon o på måndag så kommer det bli ances största prestation om han vinner i år.

Tour de France snack.
t-mobile har slagläge nu.
har discovery en lika dålig dag i morgon, och lance blir utan hjälpryttare, så har tyskarna tre potentiella tourvinnare inom två minuter från armstrong, nu har han inte råd att släppa någon av dem. det är oerhört märkligt att inte ens azevedo kunde haka på idag. morgondagen blir intressant, fördel t-mobile!

Tour de France snack.
Visst visste Armstrong att han kunde släppa Klöden och att luckan i mål inte skulle bli mer än max en minut, men om Lance hade haft hjälpryttare med sig så hade Klöden inte fått gå! Därmed tycker jag att t-mobile körde sig till utbrytningen genom att konstant attackera. Sen kan det mycket väl vara så att Lance spelar iskall och spelar ut t-mobilecyklisterna mot varandra... Svaret får vi snart!

Tour de France snack.
Förresten, om vi tänker oss att när täten når Le Ballon d'Alsace (sista berget, 1:a cat) och de stora favoriterna sätter fart uppför och får en lucka på kanske 6 minuter till eftergruppen, kan dom sedan hålla hela vägen in mot mål (10 km utförskörning och sedan 40 km platt/lätt nerförsbacke) och skulle dom vara intresserade av det?

För att kunna svara på frågan kanske ni borde kolla profilen av dagens etapp: http://www.letour.com/2005/TDF/LIVE/us/900/dprofil.html

Edit: medans jag ändå håller på, ser ut att bli riktigt Armstrongväder (eller icke-Ullrich) imorgon om man ska tolka den där gula grejen som en blixt: http://www.letour.com/2005/TDF/LIVE/us/900/meteo.html

Tour de France snack.
Synd att Ullrich tabbade sig, att börja dra med Lance på rulle när man har en teamkompis som ligger bra till i samandraget framför sig är varken snyggt eller smart bara egoistiskt.

Tour de France snack.
kaijan:
eftersom de har servicebilar så har det inget med det att göra.

det är för tävlingsdata, typ powermeter eller liknande.. noterade också "lådan"

Tillbaka
Topp