Fjärdebrunn
Aktiv medlem
Tour du Mont Blanc
Avis!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
? Anmälan till 23:59 i natt.Åh fyfan va sugen och avis man blir!
Haha, nja den där höjdprofilen skulle nog jag ha rätt svårt med.? Anmälan till 23:59 i natt.
Start först 05:00.
Bara kom.
Din rygg kommer visserligen att försvinna ur min åsyn direkt efter start men vi kanske kan växla några ord efter loppet.
Är långt att vänta till GC i vinter. Din
pico-klinga fram skulle säkert imponera även här.
Nu har man börjat köra fram vattentunnor, servicebord och allt annat som ska ut med hyrlastbilar efter banan.
Inte heller jag är säker att fixa det men har med mitt kontrollbehov gjort vad jag kan för att det ska bli möjligt.Hade gärna cyklat runt den loopen, men då på 4-7 dagar och dels haft tid att njuta och dels cykla en del andra backar i närheten av rutten också. Rätt säker på att jag inte grejat maxtiden ens i min bästa form och det hade dessutom varit för slitigt för min smak. Om man tror sig kunna klara sig på rätt sidan repen kan jag dock mkt väl förstå att man tycker loppet är en kul utmaning.
Nog fixar du det om du kan hålla igen och äta o dricka hela rundan.Haha, nja den där höjdprofilen skulle nog jag ha rätt svårt med.
Men 30t fram låter ganska bra! :D Här i Stockholm behövs dock bara en klinga fram...
Kl 11:30 Valettes 110 km 1890m klättrat. Motsvarar 16,9km/h vilket är mycket väl tilltaget med tanke på förhållandevis lite klättring.Var finns repen och när dras de?
Från hemsidan får jag känslan att det kommer att finnas någon form av mellantidsrapportering. Har jag rätt? I så fall, var?
Jag kanske övertolkade Tracking/results men tyckte att tracking ju inte bara borde vara målgångstid.Kl 11:30 Valettes 110 km 1890m klättrat. Motsvarar 16,9km/h vilket är mycket väl tilltaget med tanke på förhållandevis lite klättring.
Tidigare år har det varit 11:00 här och man skulle då ha lämnat Sembranche 11:30.
Annan rutt härifrån i år.
20:00 Bourg Saint Maurice 275km o 6170m avklarat (18,33km/h)
22:30 Cormet de Roselend 295km 7286m avklarat. (16,9km/h)
Känner inte till möjlighet att få fram mellantider under loppet.
Följer tråden resten av dagen för att se om någon kan lära mig och frugan.
Tack för uppmuntran mamme1.Stort lycka till!
Har sträckläst tråden, mycket inspirerande och helt klart har du gjort jobbet med bravur.
Morgondagens lilla detalj fixar du plättlätt, njut gärna lite extra åt oss (avundsamma) tangentbordscyklister.
Vill minnas att arrangören av Ötztaler radmarathon skrev något i stil med att "Du kommer inte att vinna loppet utför, men du kan förlora ditt liv där.". Några cyklar vansinnigt fort utför. Det är uppför man tillbringar den mesta delen av tiden och det är där det avgörs.Är kanske onödigt feg utför.
Mitt intensivvårdskonto är nämligen redan övertrasserat och frugan vägrar köra husbilen hem.
@GoranS - Varför funkar inte bergscykling fn?Du menar cykla bredvid med en ryggsäck med kylda drycker och snacks samt ett skuggbringande paraply att gömma sig under för att fly solens värmande strålar? Jo, det vore ju trevligt. Tyvärr är det tveksamt om jag skulle greja att komma över startlinjen. Och utan möjlighet att köra något fordon tror jag inte jag skulle kunna bidra med något för att hjälpa er. Effekten skulle nog mest vara deppande från min sida över att f.n. inte kunna cykla i bergen.
Inte heller jag är säker att fixa det men har med mitt kontrollbehov gjort vad jag kan för att det ska bli möjligt.
TackJa du verkar väl förberedd, så känn dig trygg i att du har gjort vad du kan i förberedelseväg. Lite sent att tipsa om nu, men det finns tabletter som kan motverka kramp. Kramprisken och ett ökat behov av vätska är väl den enda direkta nackdelen med den väderprognos som jag har tittat på. Det kan ju lika gärna vara som @mattel skriver regn, kyla och blåst och då är det en betydligt tuffare utmaning. Nu kan det ju åtminstone emellanåt vara njutbart.
Hitta ditt eget tempo och håll det.
Lycka till!
Tack!!!Ja du verkar väl förberedd, så känn dig trygg i att du har gjort vad du kan i förberedelseväg. Lite sent att tipsa om nu, men det finns tabletter som kan motverka kramp. Kramprisken och ett ökat behov av vätska är väl den enda direkta nackdelen med den väderprognos som jag har tittat på. Det kan ju lika gärna vara som @mattel skriver regn, kyla och blåst och då är det en betydligt tuffare utmaning. Nu kan det ju åtminstone emellanåt vara njutbart.
Hitta ditt eget tempo och håll det.
Lycka till!
Tack!!
Tack
Tack!!!
Testat GT tabletter men inte märkt någon större skillnad.
På hög höjd bli tempen troligen bättre.
Kramp är nog som jag fattat det tyvärr(?) mest kopplat till att man tar i mycket under lång tid så att musklerna blir uttröttade.
Ser inte ut att bli risk för frostskador i Aostadalen.
Visa bilaga 567492
Det positiva är ju en ostlig vind som borde kunna hjälpa till.
Överansträngning och/eller vätskebrist säger forskningen så helt rätt.Kramp är nog som jag fattat det tyvärr(?) mest kopplat till att man tar i mycket under lång tid så att musklerna blir uttröttade.
Eftersom du Göran S är förhindrad att stötta på plats så har de nu beslutat sätta in fyra extra vätskestationer ???? ???Lycka till och hoppas att du får en problemfri tur s.a. du kan göra dig själv rättvisa och förhoppningsvis även klara dig från de illvilliga repens angrepp.
Instämmer i förhoppningen om en RR när du är färdig samt har vilat ut och samlat tankarna.
Det åligger dig att ta massor av kort när du ändå cyklar bredvid och langar/servar, mm.Lycka till och hoppas att du får en problemfri tur s.a. du kan göra dig själv rättvisa och förhoppningsvis även klara dig från de illvilliga repens angrepp.
Instämmer i förhoppningen om en RR när du är färdig samt har vilat ut och samlat tankarna.
Som sagt kommer det (tyvärr) inte att inträffa.Det åligger dig att ta massor av kort när du ändå cyklar bredvid och langar/servar, mm.
Paul är nog i tröttaste laget?
Jag tror den extrapolerar baserat på snittfart till Bovernier. Känns ytterst osannolikt att Paul D skulle cykla de 48 km fr Bovernier till GSB på 1.50 givet att det är två ordentliga stigningar dit.Enligt trackern uppskattar de passering vid GSB ca kl 11 för Paul D.
Helt rätt så klart. Låter helt klart orimligt nu när jag tänker efter.Jag tror den extrapolerar baserat på snittfart till Bovernier. Känns ytterst osannolikt att Paul D skulle cykla de 48 km fr Bovernier till GSB på 1.50 givet att det är två ordentliga stigningar dit.