Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Edarion sa:Själv funderar jag på ljudnivån. Med swift vill jag flytta upp träningen i vardagsrummet. Någon som är bättre än andra att till ljudnivå?
(Funderar även på att skippa swift helt och undrar då om någon testat vätska som motstånd?)
Källis sa:Vad gäller låg ljudnivå är Tacx Neo kung fortfarande.
//Källis
Toxy sa:Om du har wattmätare kan du köpa en "dum" trainer.
Vanliga Neo:n har redan det.JPL sa:"Downhill drive" äntligen!
Rico sa:Toxy sa:Om du har wattmätare kan du köpa en "dum" trainer.
...och ändå koppla upp mot Zwift? Vad behövs då i form av kopplingar/hardware?
drjoshua sa:Rico sa:Toxy sa:Om du har wattmätare kan du köpa en "dum" trainer.
Jag har kopplat mina Garmin Vector till datorn med den medföljande lilla USB-donglen. Det funkar med min "dumma" trainer eller testcykeln. Men jag antar det roliga kommer om man har en trainer som ändrar motståndet beroende vad som händer i Zwift. Jag har inte kört något på riktigt i Zwift ännu. Men jag antar att om jag ska hänga med i en uppförsbacke i Zwift (och producera mer watt) så måste jag växla till en tyngre växel och öka farten. Känns lite ologiskt men jag antar att det blir så?
Rico sa:Toxy sa:Om du har wattmätare kan du köpa en "dum" trainer.
supreeme sa:Nån som provat Elite Direto ännu?
Tycker den verkar väldigt prisvärd?
Bama sa:Jag har kört med Direto i tre veckor och är jättenöjd. Nu har jag bara en 6 år gammal Bushido att jämföra med men det är mycket bättre känsla med Direton och även om det låter lite om den så är den ändå tystare än Bushidon.
Allt har fungerat smärtfritt och wattmätaren verkar stämma bra. Jag gillar dock inte elites program men det använde jag bara till att kalibrera.
tinkerbell sa:Jag hade nästan tryckt på köpknappen på en Direto, men valde att först testa en Kickr Snap hos en kompis tidigare i veckan. Jämfört med min gamla dumma Tacx Flow så var Snapen en viskning och den dränktes enkelt av en något dåligt inställd drivlina (efter ett snabbt hjulbyte till ett med trainerdäck) samt en fläkt. Eftersom en direktdriven trainer skulle innebära bökigare byte mellan min och sambon cykel (eftersom jag kör 10-delat och hon 11-delat) så var det mer som vägde över för Snap. Även om jag inte testat en Direto så var det svårt att motivera det högre inköpspriset. Sköter sig Postnord så har jag min Snap redan imorgon.
Freddie L sa:Som någon skrev ett par inlägg ovan: Köp en smart-effekt-trainer för hjulmontering. Kickr Snap är väl en bra variant?
Jag tror det, men jag är inte expert på området... ;-)desmo sa:Freddie L sa:Som någon skrev ett par inlägg ovan: Köp en smart-effekt-trainer för hjulmontering. Kickr Snap är väl en bra variant?
Jo, det är kanske enklast och smartast.
Någon som hittat den till bra pris?
Min snabba undersökning gav Apple Store för 4999:-
https://www.apple.com/se/shop/produ...c000202696550a5ea73a4aa8f4fcd4661fb8a9d3a98dc
phixer sa:Det går bra med genomgående också, det är otrolig skillnad mot att köra bromsrulle, jag står inte ut med den känslan, medans detta känns ganska nära verkligheten.
Daniel_S sa:Att köra direct mount trainer med samma kassett för både 10 och 11 delad växelgrupp borde inte vara något större problem. Bara man hittar en växel i mitten av kassetten som fungerar drägligt, så låter man sedan trainern sköta motståndet. Problem kan det ju bli vid t.ex. ftp-tester när erg-läget kopplas ur, men nog borde man +/- 1 växel på kassetten samt stora/lilla klingan att leka med när man kör 10 växlad cykel på 11-delad kassett.
tinkerbell sa:Att köra en 10-delad drivlina på en 11-delad kassett är nog inte att rekommendera. Nog för att kedjans innermått är samma, men yttermåttet på den 10-delade kedjan är större än den 11-delade. Skulle eventuellt innebära att kedjan går emot närmast större drev bak med ökat slitage både på kedja och kassett.
Kör man Zwift vill man väl ändå ha lite mer än två-tre bak (dvs 4-6 växlar totalt) att leka med, speciellt på Wattopia som är rätt kupererad. Att köra ERG-intervaller borde däremot gå fint på en enda växel även om ovan nämnda potentiella slitageproblem ändå kvarstår.
Mycket möjligt att det är så, jag försökte använda ord som borde/kan/kanske för låta det vara lite öppet. Själv skulle jag vara alltför lat för att byta kassett, så skulle troligen försöka använda båda cyklarna i vilket fall som helst. Tänkte inte på att Zwift har lite andra krav än TrainerRoad, så det får ju beaktas...tinkerbell sa:Att köra en 10-delad drivlina på en 11-delad kassett är nog inte att rekommendera. Nog för att kedjans innermått är samma, men yttermåttet på den 10-delade kedjan är större än den 11-delade. Skulle eventuellt innebära att kedjan går emot närmast större drev bak med ökat slitage både på kedja och kassett.
Kör man Zwift vill man väl ändå ha lite mer än två-tre bak (dvs 4-6 växlar totalt) att leka med, speciellt på Wattopia som är rätt kupererad. Att köra ERG-intervaller borde däremot gå fint på en enda växel även om ovan nämnda potentiella slitageproblem ändå kvarstår.
Hur fungerar det i Zwift om du inte kör ERG-mode, dvs utan att köra ett träningspass?Bama sa:Jag har kört med 10-delad drivlina på min Direto med 11-delad kassett i erg-mode utan något som helst oljud så visst går det.
Zwift har fungerat felfritt utan några problem. Hittade den direkt och känslan är jättebra jämfört med gamla trainern med bromsrulle. .