Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NLC sa:10 sek mer vila ;-)
Gör den? För mig är det precis tvärt om, kickrn visar högre än p2m :)emilh sa:Körde precis Kaiser +1 (fast i Zwift...), det gick inget vidare. Fick återuppleva ett par höjdpunkter från eftermiddagens fika 2/3 in i fjärde intervallen.
Skyller på att när Kickrn ska ge 330W så visar min Power2Max allt som oftast 340-350W.
?
ski3r sa:Gör den? För mig är det precis tvärt om, kickrn visar högre än p2m :)emilh sa:Körde precis Kaiser +1 (fast i Zwift...), det gick inget vidare. Fick återuppleva ett par höjdpunkter från eftermiddagens fika 2/3 in i fjärde intervallen.
Skyller på att när Kickrn ska ge 330W så visar min Power2Max allt som oftast 340-350W.
?
calleking sa:Jahapp! Körde precis igång med Sweet Spot Base Mid Volume II. Har tidigare svarat väldigt bra på SST så förhoppningarna är att det fungerar lika bra för att komma i form igen. Sommarens (i min värld) respektabla FTP på 345 / 72kg ligger just nu på 305 / 76kg. Kul med TR måste jag säga. Lätt att komma igång och bra upplägg på passen.
En sak jag inte kört tidigare är styrekträning ihop med cyklingen. Hur bör upplägget där se ut vad gäller vilka dagar man ska köra? Kör ni gym på vilodagar, före intervallerna eller efter? Är bröst/axlar helt onödigt att träna? Fokus på ben- och bålstyrka till 100%?
anderssvensson sa:calleking sa:Jahapp! Körde precis igång med Sweet Spot Base Mid Volume II. Har tidigare svarat väldigt bra på SST så förhoppningarna är att det fungerar lika bra för att komma i form igen. Sommarens (i min värld) respektabla FTP på 345 / 72kg ligger just nu på 305 / 76kg. Kul med TR måste jag säga. Lätt att komma igång och bra upplägg på passen.
En sak jag inte kört tidigare är styrekträning ihop med cyklingen. Hur bör upplägget där se ut vad gäller vilka dagar man ska köra? Kör ni gym på vilodagar, före intervallerna eller efter? Är bröst/axlar helt onödigt att träna? Fokus på ben- och bålstyrka till 100%?
Jag styrketränar ca 2h efter cyklingen på de dagar då efterföljande dag är vilodag. Dom pratade om det i något avsnitt i podden att låta vilodag vara vilodag i alla fall på high Volume schemat! :)
desmo sa:Klev precis av cykeln.. Baxter.. 1,5h lågintensivt trampande. Nej fy vad tråkigt! De passen kommer jag byta mot ett pass ute istället. (kör Sweet Spot Base, Low Volume 1)
NLC sa:Om man orkar lyssna på några amerikaner som står i en telefonkiosk kanske det sägs något vettigt i denna podcast - Fast Talk podcast, ep. 6: Like it or not, you should be lifting från www.velonews.com
pjo sa:Jag blir imponerad av era värden!
Själv kämpar jag att komma tillbaka till 2010 års säsong=att jag kan/orka träna 5-6 dagar i veckan oavsett belastning.
wobblie sa:pjo sa:Jag blir imponerad av era värden!
Själv kämpar jag att komma tillbaka till 2010 års säsong=att jag kan/orka träna 5-6 dagar i veckan oavsett belastning.
Jag tror att de som redovisar sina värden i diverse trådar (all blygsamhet till trots) tenderar att ligga på den övre delen av W/kg-fördelningen för motionärer också :-)
wobblie sa:pjo sa:Jag blir imponerad av era värden!
Jag tror att de som redovisar sina värden i diverse trådar (all blygsamhet till trots) tenderar att ligga på den övre delen av W/kg-fördelningen för motionärer också :-)
Masjevel sa:wobblie sa:pjo sa:Jag blir imponerad av era värden!
+1
Vi som kämpar på andra halvan av W/kg-listan har liksom inget att komma med mer än glada tillrop :-)
Spacekitty sa:Vilka träningsplaner rekommenderas om jag vill bli lite allmänt snabbare på landsväg?
Spacekitty sa:Vilka träningsplaner rekommenderas om jag vill bli lite allmänt snabbare på landsväg?
NLC sa:Sustained Power Build?
NLC sa:Fast virtuell effekt funkar väl ändå "sådär" när det inte är steady state? I mitt fall kör jag effektmätare har inte märkt av att det skulle släpa.
NLC sa:Annars har det ju varit lite tunt på "new feature"-fronten tycker jag, tror TR snart kommer känna av konkurrens från Zwift och liknande tjänster...