Spacekitty
Aktiv medlem
Trainerroad
Skicka din mail i ett pm så får du en månad. Jag har tre att ge bort, om någon annan också behöver en månad.
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Precis!SGS sa:händer helt enkelt ingenting?
konscious sa:Precis!SGS sa:händer helt enkelt ingenting?
SGS sa:Är i vecka tre av ett färdigt program. Skulle haft veckans första pass i måndags. Blev inget med det. Tänkte då ta igen det idag. Inte det heller nej.
Inser att det inte är realistiskt att jobba ikapp schemat denna vecka helt enkelt. Så, frågan är vad som händer (i Trainerroad), om jag skippar passet helt? Får jag inte börja nästa pass, missar jag en virtuell prispokal, eller händer helt enkelt ingenting?
manslennstrand sa:SGS sa:Är i vecka tre av ett färdigt program. Skulle haft veckans första pass i måndags. Blev inget med det. Tänkte då ta igen det idag. Inte det heller nej.
Inser att det inte är realistiskt att jobba ikapp schemat denna vecka helt enkelt. Så, frågan är vad som händer (i Trainerroad), om jag skippar passet helt? Får jag inte börja nästa pass, missar jag en virtuell prispokal, eller händer helt enkelt ingenting?
Ett alternativ är att du i kalendern väljer att flytta hela veckan framåt och kör den nästa vecka istället. Då slipper du stressen att jobba ikapp och kan istället lägga in de pass du hinner med den här veckan och ta upp tråden nästa vecka igen. Jag är däremot osäker om det går att göra på innevarande vecka kom jag på, funkade inte för mig men det kan ha att göra med att jag genomfört några pass den här veckan.
Spacekitty sa:Fördärvar det Trainerroads upplägg om jag kör ett hårdare utepass mitt i veckan när den säger lugnt och fint?
Spacekitty sa:Gott, då kör jag på så när andan faller på.
glitch sa:Noobfråga, vill köra basträningen men vill själv välja vilka dagar jag kör. Om jag "laddar in planen" då sätter den ju passen med fasta dagar, men jag vill ju ha som ett "career mode" så att varje gång ett pass är klart, så nästa gång jag kör får jag nästa pass i programmet, men utan att den själv sätter dagarna in kalendern. Kan man göra det på nåt sätt?
glitch sa:Noobfråga, vill köra basträningen men vill själv välja vilka dagar jag kör. Om jag "laddar in planen" då sätter den ju passen med fasta dagar, men jag vill ju ha som ett "career mode" så att varje gång ett pass är klart, så nästa gång jag kör får jag nästa pass i programmet, men utan att den själv sätter dagarna in kalendern. Kan man göra det på nåt sätt?
desmo sa:Jag sitter inne på tre gratismånader att dela ut. Namn + epost i PM så skickar jag inbjudan.
Jag skulle själv gärna testa Sufferfest eller Zwift om de har samma system med bjudmånader.
Edit: En invite kvar.
trailmig sa:desmo sa:Jag sitter inne på tre gratismånader att dela ut. Namn + epost i PM så skickar jag inbjudan.
Jag skulle själv gärna testa Sufferfest eller Zwift om de har samma system med bjudmånader.
Jag tar gärna en invite om det finns. Har funderat på att testa TR ett tag nu.
desmo sa:trailmig sa:desmo sa:Jag sitter inne på tre gratismånader att dela ut. Namn + epost i PM så skickar jag inbjudan.
Jag tar gärna en invite om det finns. Har funderat på att testa TR ett tag nu.
Namn + epost i Pm så kan jag skicka.
Magnus K sa:Är det bara jag som känner att det är svårt att hitta tid för pass > 1timme på kvällarna? =(
Har försökt hitta planer med korta pass för nybörjare men minsta upplägg är typ 1 + 1 + 1.5 timme per vecka?
Mvh
Magnus
Magnus K sa:Är det bara jag som känner att det är svårt att hitta tid för pass > 1timme på kvällarna? =(
Har försökt hitta planer med korta pass för nybörjare men minsta upplägg är typ 1 + 1 + 1.5 timme per vecka?
Mvh
Magnus
Hur tänkte du komma upp i såpass hög puls på så korta intervaller utan att lägga på rejält med effekt? 15 koppar kaffe en timme före passet?julgus sa:Läste här om 90% av maxpuls...
http://tomascykelblogg.blogspot.com/2018/12/sa-har-ska-du-kora-dina-fyror-for-allra.html
Synpunkter.
110%, ja - då är man där igen, dvs man sliter ut sig på ett pass - ett pass som isig säkert ger effekt men som hindrar efterföljande träning då det sliter...
Cannondale jekyl 1000 sa:Hur tänkte du komma upp i såpass hög puls på så korta intervaller utan att lägga på rejält med effekt? 15 koppar kaffe en timme före passet?julgus sa:Läste här om 90% av maxpuls...
http://tomascykelblogg.blogspot.com/2018/12/sa-har-ska-du-kora-dina-fyror-for-allra.html
Synpunkter.
110%, ja - då är man där igen, dvs man sliter ut sig på ett pass - ett pass som isig säkert ger effekt men som hindrar efterföljande träning då det sliter...
Kanske funkar för dej men för mej måste intervallerna ligga på minst 110% av ftp.
julgus sa:Läste här om 90% av maxpuls...
Synpunkter.
julgus sa:Fast ftp har ju mindre med saken att göra... skicka på motstånd tills pulsmålet nås... dvs 90% och motståndet kommer att behöva varieras baserat på dagsform mm men vid 90% av pulsen så ger det en positiv utveckling utan att det sliter.. dock allt enligt författaren enl ovan.
NLC sa:julgus sa:Läste här om 90% av maxpuls...
Synpunkter.
julgus sa:Fast ftp har ju mindre med saken att göra... skicka på motstånd tills pulsmålet nås... dvs 90% och motståndet kommer att behöva varieras baserat på dagsform mm men vid 90% av pulsen så ger det en positiv utveckling utan att det sliter.. dock allt enligt författaren enl ovan.
Jag menar att för mig kommer 110% FTP inte ge 90% av maxpuls på fyra minuter vilket alltså gör att något av ovanstående påståenden inte funkar på min fysik.
Antingen får jag inte rätt träningseffekt för jag inte kommer upp i tillräckligt hög puls eller så sliter jag ut mig för att jag kör på för hög belastning.
Det funkar säkert för vissa att köra fyror vintern igenom, jag är inte övertygad om att det både ger en bra bas för en hel säsong.