Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Botis sa:nisseson sa:NLC sa:Bra val. Det jag saknar i TR är en "liknande pass" länk om man t.ex. vill köra samma format men med högre/lägre intensitet.
Har inte kört TR på ett tag, men minns det som att man lätt kunde justera intensiteten i procent av default på alla pass? Om det stämmer kan du ju köra exakt samma pass på ett par procent lägre. Minns jag fel?
Det stämmer, man kan justera ner/upp varje pass.
honk#81 sa:Jag prövar gärna en provmånad om du har över????
Trhuster sa:Sitta och titta på en avtar i Zwift är inte så kul efter tag imo.
stoffe1 sa:Hej
Har lite funderingar inför vintersäsongen. Jag ska försöka vara i bra form till långloppscupen drar igång i vår.
Vilka träningsprogram lämpar sig bäst till långlopp?
Jag räknar med tre pass i veckan då det kommer bli ganska mycket skidåkning också fram till Vasaloppet.
Kom gärna med lite idéer och förslag.
Ca 25 veckors träning som jag skulle vilja ha hjälp med.
stoffe1 sa:Tack, vi är inne på samma spår. Jag väljer nu mellan General eller sustained power. Efter det blir det väl programmet för maraton.
Men hoppas någon har
+1Philan sa:Så du menar att företag finns för att tjäna pengar?
Och! Att om jag lär mig mycket om fysiologi och adaption så blir jag duktig på träningslära?
Låter rimligt. Men! För vanliga människor, som inte hinner/orkar/vill bli duktiga tränare, så funkar Trainerroad otroligt bra. Att de vill tjäna pengar tycker jag också är bra, svårt att tro att de skulle göra lika bra grejer om de sysslade med välgörenhet.
konscious sa:Finns inga som helst evidens att mala på med sst skulle vara framgångsrikt, inte ens för hobbymotionären.
herne sa:Har ni ens sett hur programmen ser ut? Av mina 8 senaste pass har någon av intervallerna varit 15 min eller längre. Visst finns det en del sweet spot men det är mer vo2 typ norska fyror och sånt. Och då kör jag ändå upplägg för mtb.
ancientacid sa:Se ett exempel på ett sådant pass i bifogad bild nedan, väljer man att följa en färdig plan så har de första sex veckorna många liknande submaximala pass sett till ens FTP.
Spacekitty sa:ancientacid sa:Se ett exempel på ett sådant pass i bifogad bild nedan, väljer man att följa en färdig plan så har de första sex veckorna många liknande submaximala pass sett till ens FTP.
Nu har du ju valt att visa ett pass från just Sweet Spot Base planerna. Det är ju för att snabbt få upp lite kondition för nybörjare som helt saknar detta innan dom kan gå vidare med build eller speciality.
General build ser ju lite annorlunda ut.
ancientacid sa:Plockar man russinen ur programmet redan under tidig höst, istället för att slösa några veckor /månader på sweetspot TROR JAG att man kommer ut i bättre form till vårkanten. :)
tingrid sa:Skulle gärna prova TR en månad om någon har en kod till övers :)
NLC sa:Eller så blir man en julstjärna.
NLC sa:Om du kör en "Build" redan nu som prep för en säsong 2020, vad tänker du då göra efter nyår?
Håller fast vid min plan som är Sweet Sport Low. Komplettera med 1-2 pass ute hoppas jag hinna/orka.NLC sa:Tanken med TrainerRoads träningsplaner är att "man ska köra" Base - Build - Specialty och om jag endast tränade inomhus hade jag personligen inte valt "Traditional Base" som start då det känns alltför segt att mata igenom 4 veckor med bara Z2 på trainer. Dessutom är väl alla (mer eller mindre) amatörer här även om vissa tränat längre än andra ;-)
NLC sa:Om du kör en "Build" redan nu som prep för en säsong 2020, vad tänker du då göra efter nyår?