[träning] Cyclocross Solna

Rock'n roll i Hagaparken, lite skivbromsmek, en avstickare till finstig i Kungshamra, en vilsen Ost, fulstig och klättring i Ulriksdal, lite pumpande, ett avslitet fäste på 808:an, lite span på bollens garage, stekarstig genom Frösundavik.

kokodrill skrev:
-------------------------------------------------------
> Fick jobba sent så jag tog ett par mil i
> vinterviken på hemmasnickrad bana.

Häng på nästa vecka.

Död och begraven. Bitvis utan broms , men vad gör det när bruce bara kör uppförsbackar. Tackar för en lerig kväll.

bruce skrev:
> Rock'n roll i Hagaparken, lite skivbromsmek, en
> avstickare till finstig i Kungshamra, en vilsen
> Ost, fulstig och klättring i Ulriksdal, lite
> pumpande, ett avslitet fäste på 808:an, lite
> span på bollens garage, stekarstig genom
> Frösundavik.

verkar bra
men vem kör med zipp808 på pannlampscross?

i garaget står numer också en mc
börjar bli lite trångt

Cyklade hem från jobbet igår runt 20:00, tog en omväg genom hagaparken för att uppleva lite vardagsedge med slicks på stigarna. Såg spår i leran men inga cyklister.

Torsdag igen. Jag har kört två svettiga pass den här veckan redan, men jag känner för att kränka mig själv i morgon med. Bruce lider fortfarande av sviterna från ryggskottet i helgen tyvärr. Så vem mer än jag kommer. Billy Broms? O?

Jag kör med mina slitna Racing Ralph. Det var relativt torrt och fint i Hagaparken i går. Skippar vi Ulriksdal så blir det nog helt lerfritt, men det är upp till er. Hittade en riktig dräparbacke (uppförs) i just Ulriksdal i går.. Hmm..:)

19.30 är det, vid Haga norra grindar! Vi kör en runda, ca 45-60 minuter. Kommer inte gå lika fort eftersom inte bruce är med och jag inte hittar lika bra, men vi skall nog få upp flåset ändå tror jag :)

Bana och bana. Vi irrar lite fram och tillbaka :-) Hittar som sagt inte lika bra som bruce, men jag rekade början på väg hem från jobbet så vi inte missar de pulshöjande tekniska uppförsbackarna i början :-) Torrt och fint som sagt, det greppar bra i dag!

Tack alla för en trevlig tur, hur många var vi, typ sju stycken va? Tre som hade premiär i Hagaparken och relativt nya på cross. Ni klarade det här galant! Trots att jag rekade starten tidigare i dag höll jag på att missa några svängar ändå. Blev lite stig-fail här och där, men alla överlevde de 14-15km vi höll på (plus några bonuskilometer för de som följde mig tillbaka in mot Roslagstull).

Nästa vecka är det SBR VII i Hagaparken, misstänker att de flesta kommer köra den, inklusive mig själv!

Tack till kvällens vikarie, ostkaka, för stigvisningen. Torrt på marken, cykeln ser ut som när jag åkte hemifrån. Slipper tvätta! Bruce, krya på dig. Uppförs backarna saknar dig.

O skrev:
> Tack till kvällens vikarie, ostkaka, för
> stigvisningen. Torrt på marken, cykeln ser ut som
> när jag åkte hemifrån. Slipper tvätta! Bruce,
> krya på dig. Uppförs backarna saknar dig.

Tack!

Han fuskade väl inte den gode Osten, och körde massa nerförsbackar?

O skrev:
> Torrt på marken, cykeln ser ut som när jag åkte hemifrån. Slipper tvätta!

fusk, gör om gör rätt ;)

För mig är det kört i morgon, och jag misstänker att bruce med sin onda rygg har lite rehab kvar innan det kan cyklas på allvar. Men det är ju ett gäng som varit med flera gånger, någon av er kan väl leda en torsdagstur? Det är ju bara att trampa som fan och svänga runt omkring några varv i parken! :)

Senast ändrad:
Batterierna är laddade, tyvärr är inte jag det. Förkylning som inte vill ge sig. Stannar hemma och kurerar mig. Hoppas ni som kör får en bra tur.

Fanken, jag är sugen men vet inte om ryggen pallar. OM jag dyker upp blir det lugnt och fint tempo för min del. Aaaahh, vad fint det skulle va..

Jag är lite sugen. Är lite tillfälligt svag i handlederna, så det kanske inte blir samma fart på mig i afton dock, kommer ta det lite lugnare över stöket.

Körde en runda här hemma på kvällen. Lika bra att skita ner sig och cykeln när allt ändå var laddat och klart. Det började bli frostigt på hem vägen, så jag fick också lite halka.

Onsdag i dag, borde rimligtvis vara torsdag i morgon. Ser dock ut att kunna regna en del just i morgon kväll. Latmasken inom mig börjar redan på att viska dåliga tankar om att stanna inne, men är det någon som är intresserad och om det inte spöregnar kan jag nog masa mig ut en stund :)

Enligt norska vädersajten ska det regna 0.1 mm, lite i minsta laget för cross. Gick in på klart.se och där såg det lite bättre ut, dock inget monsunregn men tillräckligt mkt för att för att det antagligen ska gå att slira runt på hala stigar igen. Kan bli skoj.
19.30 Haga imorrn alltså, ses då :)!

Dragit på mig ett ryggkläm. Doktorn förbjöd cykel helt denna vecka. Får komma när jag är frisk =(. Det närmaste cykel denna vecka är väl att komma och fota på söndag på kompiscrossen.

Tillbaka
Topp