Trans Am Bike Race 2018

Trans Am Bike Race 2018
7491F8CE-6F22-493D-8116-B13278659F0A.jpeg

Sitter på MacDonalds i burbon-huvudstaden Bardstown med Ed Tapp.
Dagens mål Berea. 16 mil till.
535 mil körda.

Trans Am Bike Race 2018
Gunnar O. sa:
Sitter på MacDonalds i burbon-huvudstaden Bardstown med Ed Tapp.
Dagens mål Berea. 16 mil till.
535 mil körda.

SÅ-J#VLA-IMPAD! (ja, inte av att du just sitter på en Donk i USA, utan av hela din framfart:))
Hoppas du kan hitta en sillsvans och något drickbart till midsommarafton.
Kör säkert in mot målet nu.

Trans Am Bike Race 2018
Du är absolut stenhård Gunnar. Sjukt imponrerande. Ser ut som du har lagt in en slags långspurt också. Grattis till ofattbart lång PB-cykelsträcka.

Trans Am Bike Race 2018
Lite nyfiken kring matpauser och medtävlare. Händer det att ni gör upp om att stanna på något ställe och äta gemensamt? Eller är det mer att man ser någon som stannat vid något matställe och man stannar till där för att få lite sällskap vid maten?

Trans Am Bike Race 2018
Fem miles för Pauli till mål ochven femteplats.

Gunnar ligger på 17:e plats och har nu har 12 resp. 9 miles fram till Tapp resp. Rigg.

Trans Am Bike Race 2018
I Booneville, Kentucky står Gunnar utanför C and D Mini Mart sedan en timme. Nyss rullade Hacker, Murray och Lopez in och stannade till de också. Edward Tapp har stått mitt på en raksträcka strax efter byn sedan 20 minuter. Har han tvingats akutmikrosova vid vägkanten?

Trans Am Bike Race 2018
Gunnar på plats 16, 9 miles bakom Rigg. Fram till Flinn på 14:e plats är det 24 miles. Bakåt har han fem cyklister inom 21 miles.

Trans Am Bike Race 2018
Cuttriss har tappat tempo och släppt Oestreicher och Tait förbi sig. Avståndet de två sistnämnda emellan är 23 miles och Oestreicher som ligger först har 249 miles till mål.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2018
GoranS sa:
Gunnar på plats 16, 9 miles bakom Rigg. Fram till Flinn på 14:e plats är det 24 miles. Bakåt har han fem cyklister inom 21 miles.

Jag får det till fyra inom 21 miles (just nu 26).
Det går att konstatera att alla fyra konsekvent cyklar långsammare än Gunnar.

Trans Am Bike Race 2018
Trans Am Bike Race 2018
Petert sa:
GoranS sa:

Sitter på mobil och halvtaskig täckning så jag kikar på Mobile table view-sidan och jag noterade ngn gång tidigare att den inte verkade så rapp med uppdateringen. Så, jag skyller på det. När jag tittade sa den sidan i alla fall att Gunnar hade hunnit 3507 miles och att Ryan, Hacker, Lopez, Murray och Tapp var mellan 4 och 21 miles bakom Gunnar.

Trans Am Bike Race 2018
ohellstrom sa:
GoranS sa:
Cuttriss har tappat tempo och släppt Oestreicher och Tait förbi sig. Avståndet de två sistnämnda emellan är 23 miles och Oestreicher som ligger först har 249 miles till mål.

Cuttriss har inte riktigt flyt just nu. Uppger att han haft så mycket punkteringar att han fått slut på lappar och därför liftat till en cykelbutik.

https://www.facebook.com/groups/524758520982933/permalink/1690519067740200/
Ah, punkteringsdjävulen har slagit till. Det är verkligeningen trevlig figur att ha att göra med.

Trans Am Bike Race 2018
Gunnar verkar ha tagit en nattvila utomhus denna gång. Han är i alla fall stillastående sedan tre timmar tillbaka om man ska tro trackingen och jag ser ingen form av bebyggelse i omedelbar närhet av där trackern säger att han ska befinna sig.

Trans Am Bike Race 2018
Petert sa:
GoranS sa:

Jag ser framför mig att Gunnar chockar alla. Slutar sova och städar av det här med den överlägset mest imponerande fartökningen och distansen utan sömn i loppet. Händer det inte så är Gunnar bäst ändå.

Trans Am Bike Race 2018
Gunnar ligger på 17:e plats med 15, 20 resp. 21 miles fram till Tapp, Thiele resp. Rigg. Bakåt är det 27 miles till Ryan och 46 miles till en trio.

Trans Am Bike Race 2018
Oestreicher har bara 7 miles kvar till de 4000. Han verkar vara på gång igen efter några timmars vila. Sista dagsetappen. Måste kännas rätt skönt.

Trans Am Bike Race 2018
Det var inte mycket kvar innan Gunnar var ikapp Tapp igen då Gunnar rullade in i lilla Honaker och stannade till för 25 minuter sedan. Det blir nog inget längre stopp.

Trans Am Bike Race 2018
GoranS sa:
Tait bara en mile bakom Oestreicher och Cuttriss 24 miles ytterligare bakom.
Cuttriss verkar ha fått upp farten efter punkteringsfesten. Han är nu bara 10 miles bakom Tait. Oestreicher är ytterligare 23 miles bakom och hans prick har inte rört sig på tre timmar.

Trans Am Bike Race 2018
Tait och Oestreicher måste mer eller mindre vara inom synhåll från varandra med 75 miles kvar. Cuttriss följer 21 miles bakom. Haines följer närmast därefter och är när som helst på gång mot passering 4000 miles.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2018
Tait i mål som femma och Oestreicher som sexa. Cuttriss har 20 miles kvar men förefaller ha stannat. Haines är närmast därefter med ytterligare 52 miles till målet.

Trans Am Bike Race 2018
Rigg verkar ha lagt på en långspurt och ligger på 13:e plats med bara 9 miles fram till en på tolfte plats vilande Thiele. Är dock fortfarande 365 rep. 374 miles till mål för dessa två.

40-43 miles bakom Rigg har vi en sovande kvartett som innehåller Gunnar.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2018
Det verkar ha regnat en del nyligen något som i samband med svåra blåsor i baken har fått Ryan Flinn att halka efter rejält. Ser på hans videor att han knappt kan sitta på sadeln. Får en känsla att Australienaren/Sydafrikanen inte har så jättestor erfarenhet av att cykla i regn heller. Ska bli intressant att se hur han tacklar Transcontinental Race om ca 1 månad.

Trans Am Bike Race 2018
freddiesan sa:
Det verkar ha regnat en del nyligen något som i samband med svåra blåsor i baken har fått Ryan Flinn att halka efter rejält. Ser på hans videor att han knappt kan sitta på sadeln. Får en känsla att Australienaren/Sydafrikanen inte har så jättestor erfarenhet av att cykla i regn heller. Ska bli intressant att se hur han tacklar Transcontinental Race om ca 1 månad.

Det har regnat massor kring Blue Ridge Parkway i Appalacherna. Oestreicher skrev att han hade sinkats i runda slängar 16 timmar pga översvämmade vägpartier och allmänt svårt att cykla när regnet raderar sikten. Oestreicher hade också problem med blåsor, vem slipper det, och cyklade nu med cykelbyxorna ut och in. Enligt en fbkommentar var det effektivt. Har någon här erfarenhet av det? (Anton?)

Trans Am Bike Race 2018
Flinn berättade hur han en sen natt stannat vid en bensinmack för att handla något för att lägga mellan såren och byxan. Samtidigt som han stod vid kassan kom ett gäng festande ungdomar som fick se en sliten, illaluktande man i lycra som köpte bindor och vaselin.

Trans Am Bike Race 2018
Gunnar rullar igen efter knappt sex timmars vila. Murray, Lopez och Hacker startade på ett spöklikt sätt nästan samtidigt efter sina nattstopp och ligger alla några få kilometer bakom Gunnar.

Trans Am Bike Race 2018
freddiesan sa:
Flinn berättade hur han en sen natt stannat vid en bensinmack för att handla något för att lägga mellan såren och byxan. Samtidigt som han stod vid kassan kom ett gäng festande ungdomar som fick se en sliten, illaluktande man i lycra som köpte bindor och vaselin.

Flaming gooch ? ska tydligen fungera bra. Man fick byta ut dom med jämna mellanrum bara...

Vissa verkar klara sig helt utan problem. Konstigt hur det kan vara så olika!

Tillbaka
Topp