Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hade varit intressant att se var hon varit utan stölden/stöldförsöket efter CP1.Väldigt starkt kört av Kolbringer mellan CP3 och CP4. Återstår att se om hon kan plocka några fler placeringar. Borde ite vara omöjligt om hon fortsätter gå lika starkt.
Han är väldigt aktiv på Twitter o de ser ut som han har haft ruskigt bra vägar att cykla på (fram till idag). Han hade väl nåt problem med däck o fälg/ekrar tidigt i racet o han provar väl oxå cinq power kit. Cinq verkar inte fungerar så bra, eftersom han verkar behöva stanna o ladda en hel delSom vanligt är Mikko Mäkipää (04) en outlier vad gäller ruttval. I grafen nedan är rutten för cyklisterna som ligger topp-10 vid CP4 + rutten för Mikko utritade och Mikkos rutt är markerad med röda pilar.
Visa bilaga 571512
Missuppfattning från min sida. Det är parcoursen som slutar där. Loppet verkar sluta här:Supercharmig plats för målet (om jag nu tolkar sista parcoursen rätt)!
Visa bilaga 571445
Var tydligen ett misstag i planeringen. Givet att E-vägar allmänt är förbjudna och han uppenbarligen visste det känns det rätt slarvigt. Inte direkt svårt att se på kartan.Han lär ju inte vara överlycklig över sitt vägval direkt. Galet frustrerande att se alla swisha förbi på det där sättet.

Vore intressant att veta om detta fortfarande gäller eller om de kommit igång med trafiken igen.
![]()
Oryahovo-Bechet ferry service between Bulgaria and Romania suspended over low river level
Because of the critically low level of the River Danube, as of 26 July, 2022, the ferry service between Oryahovo, Bulgaria and Bechet, Romania is being suspended, the ferry complex has announced. The service will be resumed as soon as...bnr.bg
Går den igen skulle Bialek och Bartholmoes kunna satsa på en kvällsbåt.
Är det ok att DM:a en cyklist sådan information under loppet? Känns som att med mindre än att alla cyklister meddelas blir det inte ”equal opportunity” i så fall.Jag är förvånad över att informationen angående att färjan var avstängd inte var mer till kännedom, att inte en enda av de tusen följarna av loppet DM:ad Bartholmes och de flesta i publika FB-gruppen var förvånade.
Nej, det är det inte, men att tiotusentals följare, kompisar, coach etc skulle hålla sig till detta är jag förvånad överÄr det ok att DM:a en cyklist sådan information under loppet? Känns som att med mindre än att alla cyklister meddelas blir det inte ”equal opportunity” i så fall.
Att kört 26h i sträck sedan senaste längre vilan med CP4 parcours inkluderat på dag 9 i loppet hade varit värt en hedermedalj :DSaint-Exupéry hade ett fem timmar långt stopp i natt. Med ett par timmar mindre hade han kunnat hinna med förstafärjan. Dock en sak som är väldigt lätt att teoretiskt konstatera och som inte alls är enkel, eller kanske ens önskvärd, att göra i praktiken.
Visa bilaga 571530
Eller galenskapsmedalj!?Att kört 26h i sträck sedan senaste längre vilan med CP4 parcours inkluderat på dag 9 i loppet hade varit värt en hedermedalj :D
Har sett ett antal cyklister som har informerat deras följare, innan start att inte kontakta de med information innan eller under racet, att de just strider mot loppets regler.Nej, det är det inte, men att tiotusentals följare, kompisar, coach etc skulle hålla sig till detta är jag förvånad över
Det kommer bli brutalt, gissar jag. Det bör ju vara fyra rätt motiverade killar som säkert mycket hellre slutar på en medaljplats än en fjärde-femte… Hoppas de är rädda om sig!Och Jakubeks prick är nu också i Bulgarien. Så det blir ett fyrmannalopp till målet om platserna 2-5.
Beror ju på hur riskaversiv man är. Oavsett misstänker jag dock att oddsen är rätt kassa så jag tror det är svårt att göra sig en förmögenhet på ett sådant spel.Känns som man vågar betta på Strasser nu va??
Har de målkamera?Det kommer bli brutalt, gissar jag. Det bör ju vara fyra rätt motiverade killar som säkert mycket hellre slutar på en medaljplats än en fjärde-femte… Hoppas de är rädda om sig!
Att färjor inte går, bränder, jordras mm p.g.a naturens krafter är ngt som jag tycker borde förmedlas ut till alla.Om Donau torkat upp ännu mer s.a. ingen färja gick, hade de då inväntat höstregnen och fått en omstart framåt oktober med tom resultatlista?![]()
![]()
Det finns förvisso en tilltalande enkelhet i att tävlingsledningen inte kommunicerar ut information till deltagarna under loppet, möjligen med undantag för situationer där loppet avlyses eller det är fara för deltagarnas liv och hälsa. Om regeln är att ingen kommunikation sker så slipper man gränsdragningsproblematik.Att färjor inte går, bränder, jordras mm p.g.a naturens krafter är ngt som jag tycker borde förmedlas ut till alla.
Det hade i min värld varit mest rättvist då sådan information alltid når någon men inte alla (via inofficiella källor`, så fort sådan kritisk info kring omöjligt vägval inkommit hade jag trummat ut det till samtliga.