Transcontinental Race No. 8

GoranS

Aktiv medlem
Silverrycket på gång från Jakubek? Verkar nu ha 7-8 minuter på Bialek.
1659537584621.png

Petert

Aktiv medlem
Jag gjorde en jämförelse med James Hayden 2018, där jag summerade distanserna på hans Strava-profil som visar 3812km. Med en totaltid på 8 dagar och 22h var hans snitt 428km/dag

Om vi ska approximera distans per dag för Strasser:

Den totala längden på Follow My Challen för Strasser är 4577km och baserat på Amys verkliga distans vs trackersidan, visar trackersidan cirka 10% längre (tror @A.Nilsson bekräftade ungefär samma?). Då får vi "verkliga" distansen till 4142 och med tiden 9 dagar 14h blir snittet 432km/dag.

Har du några hårda höjdmeter att jämföra mellan?

GoranS

Aktiv medlem
Vad gör Ratiniks? Sista färjan från Zimnicea gick väl 16.30 (sv. tid) och sista från TM går 18.30.

Är han ute och trampar för att hålla igång benen?
Är TM-färjan 18.30 inställd?
Har tröttheten helt slagit ut hjärnan?
1659540986589.png

GoranS

Aktiv medlem
Om Ratiniks har gjort en korrekt bedömning och den färjan går i tid kommer han dock att ha ett skapligt försprång på Kolbinger och Phillips när han kommer i land.

GoranS

Aktiv medlem
Verkar som Kolbinger inte riktigt höll kompassen rätt när hon började cykla efter färjan. Nu verkar hon dock hittat rätt väg.
1659548212673.png

GoranS

Aktiv medlem
Karl Björklund befinner sig nära Cista Provo i Kroatien. Ser ut som han avslutade dagens trampande vid halv åtta (svensk tid) efter att på trackern avverkat drygt 26 mil. När jag snabbt ritade in rutten till CP3 så fick jag drygt 21 mil givet att han korsar gränsen på "grusgenvägen".

GoranS

Aktiv medlem
Kolbinger har nu tre kvarts försprång på Phillips och har 23-24 mil till mål.

Gemperle som verkar gå mot en säker sjundeplats har ca 10 mil kvar.

GoranS

Aktiv medlem
Karl Björklund påbörjade dagens trampande för en halvtimme sedan medan Amy Lippe varit igång lite drygt två timmar och kanske skulle kunna vara vid CP3 runt niorycket (sv tid).

Topp