Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är bara i Rumänien det råder generellt E vägs förbud. Sedan ser ju inte den vägen speciellt lämplig ut pga dubbelfilig med mitträcke men exakt hur reglerna definierar vad som är ok eller inte vågar jag mig inte på. Jag hade iallafaall undvikit.Hm, mer E-vägscyklande verkar det som. Bara Pulawski som undviker E85.
Visa bilaga 571609
Visa bilaga 571610
Visa bilaga 571611
Har du koll på om det finns något undantag för detta vägavsnitt, @A.Nilsson ?
De är optimerade för lopp där spurten är mer än ett dygn.Hur starka ser benen ut? De kunde sitta på vilken sparkscooteråkare som helst härifrån?
För övrigt är detta en skön bild på en fin cyklist i en underbar sport.
Att bedöma en persons atletiska status samt kapacitet utifrån en visuell kontroll av benen är nog exceptionellt vanskligt. ?Hur starka ser benen ut? De kunde sitta på vilken sparkscooteråkare som helst härifrån?
För övrigt är detta en skön bild på en fin cyklist i en underbar sport.
Om vi ska approximera distans per dag för Strasser:Så segertid på ca 9 dygn och 14 timmar. Tredje längsta i loppets historia. Å andra sidan är det väl en av de längsta (den längsta?) upplagan.
Bra grej att tänka på när 1 BRM400 ibland känns tung.Om vi ska approximera distans per dag för Strasser:
Den totala längden på Follow My Challen för Strasser är 4577km och baserat på Amys verkliga distans vs trackersidan visar trackersidan cirka 10% längre (tror @A.Nilsson bekräftade ungefär samma?). Då får vi "verkliga" distansen till 4142 och med tiden 9 dagar 14h blir snittet 432km/dag.
Jag gjorde en jämförelse med James Hayden 2018, där jag summerade distanserna på hans Strava-profil som visar 3812km. Med en totaltid på 8 dagar och 22h var hans snitt 428km/dagOm vi ska approximera distans per dag för Strasser:
Den totala längden på Follow My Challen för Strasser är 4577km och baserat på Amys verkliga distans vs trackersidan visar trackersidan cirka 10% längre (tror @A.Nilsson bekräftade ungefär samma?). Då får vi "verkliga" distansen till 4142 och med tiden 9 dagar 14h blir snittet 432km/dag.
Har du någon maggropskänsla för hur kupering och parcoursbesvärlighet var 2018 kontra årets upplaga?Jag gjorde en jämförelse med James Hayden 2018, där jag summerade distanserna på hans Strava-profil som visar 3812km. Med en totaltid på 8 dagar och 22h var hans snitt 428km/dag
Lite skillnad mot de 634km/dag snittade under sitt snabbaste RAAM.Om vi ska approximera distans per dag för Strasser:
Den totala längden på Follow My Challen för Strasser är 4577km och baserat på Amys verkliga distans vs trackersidan, visar trackersidan cirka 10% längre (tror @A.Nilsson bekräftade ungefär samma?). Då får vi "verkliga" distansen till 4142 och med tiden 9 dagar 14h blir snittet 432km/dag.
Jag körde ju faktiskt TCR det året, jag skulle säga att kuperingen i loppet var en av de mildare, TCR 2016 var mycket värre kupering. Dock hade TCR 2018 en hemsk parcour utanför Sarajevo som var helt ocykelbar, men det rörde sig bara om några timmar.Har du någon maggropskänsla för hur kupering och parcoursbesvärlighet var 2018 kontra årets upplaga?
Edit: Var det 2018 det var rätt ordentligt med regn?
En komponent är ju detta:Lite skillnad mot de 634km/dag snittade under sitt snabbaste RAAM.