Transcontinental Race No. 8

GoranS

Aktiv medlem
Kolbinger är på väg mot åttondeplatsen. Drygat ut ytterligare mot Phillips under natten.
355104CC-5125-47F6-B459-019D5BA2698A.png

GoranS

Aktiv medlem
Kolbinger satsar på en medelväg mellan Pulawskis rutt och rutten de övriga tagit.
1659590380677.png

RWGPS ger vid snabb inritning att mellan det som jag tror blir punkterna där Kolbinger lämnar de andras rutt (Pulawski oräknad) och åteansluter till den får Kolbinger 57,4 km och 848 hm mot 65,4 km och 692 hm för de övriga, så kortare men fler höjdmeter för Kolbinger.

GoranS

Aktiv medlem
För de i de främre leden görs vägvalet garanterat för att ta sig fram så snabbt som möjligt. Det faktum att det stora flertalet följer liknande rutter tycker jag talar för att de flesta försöker ta sig till mål så snabbt de kan även om de inte är i närheten av tätstriden. En morot för det kan ju vara att klara stängningstiderna vid CP:erna.

En annan kan vara att Mike Hall väl såg TCR som ett sätt för deltagarna att utmana sig själva. Att då "turistcykla" skulle ju vara lite emot hans anda.

Om man tar Mikkos ruttval så såg jag något om att han angående det oortodoxa ruttvalet till parcouren vid Galibier på TCRno7 hävdade att han hade väldigt få höjdmeter.

Sen kan det kanske på marginalen finns vissa "turistiska" hänsyn. Har för mig att Erik Ringqvist snackade om att han klämt in San Boldo-stigningen under TCRno7 för att det var en backe han velat cykla och han kunde lägga rutten så att han fick med den.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Det faktum att loppet premierar bortväljande av backar och har ett tydligt CP1->CP2->CP3->...-tänk snarare än att utforska ett område är för mig personligen ett (av ganska många) skäl till att denna typ av evenemang inte ligger på min bucket list. Föredrar kraftigt att "pricktitta" dem!

GoranS

Aktiv medlem
Med 15 timmar kvar till dess CP3 stänger så har 118 av de 162 i soloklassen som nådde CP2 innan den stängde också nått CP3. Ett antal har förstås brutit mellan CP2 och CP3, men jag får det till att runt 10 cyklister ytterligare har skapliga förutsättningar att hinna till CP3 innan stängningsdags.

GoranS

Aktiv medlem
Ingen TCR-cyklist kommer att åka med vare sig färjan halv elva från Zimnicea eller elva från TM. Vi får väl se hur det blir med de som går därnäst, halv två från Zimnicea och tre från TM.

1659601214148.png

NLC

Aktiv medlem
Kolbinger i mål, knappa dygnet efter Strasser.
Visa bilaga 571890
Enligt uppgift single speed (50/15) sedan CP4

GoranS

Aktiv medlem
Från CP4 upp mot parcoursen är det enligt min RWGPS-inritning 7 km med 7% snitt och värsta km runt 10% snitt. Med 50-15 är det banne mig ingen lek. I synnerhet inte med en förskräcklig massa mil i benen. Och själva parcoursen lär ju inte bli enklare med en sådan monsterväxel.

GoranS

Aktiv medlem
Närmar sig CP3 för Karl Björklund. Nio timmar till stängning så går det som det ska så kommer han att hinna i tid. Är väl ett par mil till dess det blir grusväg och sen runt tre mil till kontrollen om jag tolkar det rätt.
1659620466696.png

GoranS

Aktiv medlem
Ser i mina ögon klart oroväckande ut för Karl Björklund. Han verkar ha hittat på någon helt egen väg in mot CP3.

1659633964515.png

Jag gissar att planen ser ut något i stil med detta. Frågan är bara om det där kommer att gå. Mörkret faller och han har 5,5 timmar till CP3 stänger och vad det verkar som ett par mil grusväg av okändkvalitet + ett par mil asfaltsväg och inte helt platt.

1659633943830.png

GoranS

Aktiv medlem
Om han kan komma ut från grusvägen hyggligt raskt skulle han förmodligen ha en chans att nå CP3 i tid med detta vägval, givet att han inte gått tom. Dock är jag tveksam till om han kommer att försöka det.

1659634633908.png

GoranS

Aktiv medlem
Lyckligtvis verkar min i okunskap grundade oro ha varit i onödan. Han har trampat på bra ute i "ödemarken" och är snart nere på asfaltsvägen. Med ett par mil kvar och 4,5 timmar till stängningsdags vid CP3 bör chanserna vara goda att han hinner dit innan de plockar ner butiken.
1659638050862.png

GoranS

Aktiv medlem
Ratiniks droppade in vid målet för en timme sedan som tionde cyklist. Mixell är inne i slutparcoursen och bör bli elva. Stéphane är inte alltför långt från parcoursen heller och borde bli tolva. Sen låter jag det vara osagt hur det går.

GoranS

Aktiv medlem
Nummer 18, 131 och ev. även 82 ser ut att vara på väg att göra en Broadwith, d.v.s. tvingas ta extrasvängen upp norr om CP4. Såvida de inte hittat någon klurig lösning på problemet.
1659638429904.png

Jonatan F

Aktiv medlem
Finns det något smart att att enkelt hitta en viss person bland pluttarna? Inga problem att söka i listan men svårt att hitta dem på kartan.

Tänkte på Sergey som kör Pursuit-velodrom-cykel. Han är ju lite kul att följa.

GoranS

Aktiv medlem
Finns det något smart att att enkelt hitta en viss person bland pluttarna? Inga problem att söka i listan men svårt att hitta dem på kartan.

Tänkte på Sergey som kör Pursuit-velodrom-cykel. Han är ju lite kul att följa.
Man börjar i början av loppet och sen håller man koll på sina favoriter ett par gånger i timmen. Då hinner de inte röra sig längre från positionen från föregående titt än att man lätt hittar dem. :sneaky:

Skämt åsido så har jag också suttit och letat nummer/initialer bland pluttarna.

Topp