Storleken på hojen förstår jag inte vad det har med tjejspecifikheten att göra egentligen. Marin har inga tjej-hojar vad jag vet. Istället finns många av deras hojar i storlekar från typ 13" och uppåt.
Sadel och styrbredd är det enda som rent funktionellt skulle vara tjejspecifikt, men det har ju ingenting med vad tex. Transition tillverkar att göra.
Formspråket då, nae, det enda som gör att jag är tveksam till Sirenen är att den marknadsförs som en tjejhoj. Inte designen alltså.
Länkaget speciellt anpassat för tjejer... Lätta killar då?
Marknadsföringsbullshit alltihop imho. Och nej, det säger jag inte för att jag missunnar tjejer att få cyklar som passar. Jag ifrågasätter bara hela iden med tjejspecifika ramar eftersom jag inte ser poängen med att kalla dom just tjejspecifika och vad som gör dom tjejspecifika...
Borde ingen börja sälja specifika tjejgafflar, tjejhandtag, tjejsadelstolpar, tjejdäck, tjejfälgar, tjejekrar, tjejnav (borde gå att göra en nättare frihjulskonstruktion eftersom belastningen inte borde bli lika hög), tjejkedjor (ja varför ska små nätta tjejer ha kedjor anpassade för stora 100kg killar?)... See what I'm getting at?