Skogssnigeln
Medlem
Trek FS XC prototype - spionbilder
Hittade en bild på bakdämparsystemet som de lyckats dölja så här länge.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Goofy sa:Finns det risk för klämskador?!
Trek IsoStrut 60 mm affjedring bagpå uden vippeled, som er fremstillet i samarbejde med Fox. Denne konstruktion er betydelig lettere, så man opnår den perfekte kombination mellem en hardtail og en fully.
Spacekitty sa:8,89 kg
13,89 kg i stl XS utan pedalerJesperA sa:Vad står det på vågen? Ser inte riktigt
oldboy sa:Sixten, nu grusar du brutalt mina förväntningar att denna cykel skulle ta över efter Spark RC som nummer 1.
Kneecap sa:oldboy sa:Sixten, nu grusar du brutalt mina förväntningar att denna cykel skulle ta över efter Spark RC som nummer 1.
Tjena!
Det står 8.89
Annars skulle ramen vara blytung med dom komponenterna.
hm sa:Nu vet jag iofs inte vilka komponenter som sitter på men 9.89 är väl en bra gissning också.
Spacekitty sa:hm sa:Nu vet jag iofs inte vilka komponenter som sitter på men 9.89 är väl en bra gissning också.
Då är den tyngre än något annat i motsvarande prisklass med fullstor dämpare bak.
hm sa:Spacekitty sa:hm sa:Nu vet jag iofs inte vilka komponenter som sitter på men 9.89 är väl en bra gissning också.
Då är den tyngre än något annat i motsvarande prisklass med fullstor dämpare bak.
Jaså finns det nån som väger mindre? Kanske spark sl...
hm sa:Är det klarlagt att bakhjulet har 60mm fjäderingväg?
Satsiken vad dämparen ser ut att ha lite rörelse i sig iaf .. 25-30mm...?
+1Eveningstar sa:Sjuka speciallösningar som bara supportas en 4-5 år och sen blir cykeln i princip värdelös. Tycker det låter som Specialized. ?
Sixten Fors sa:+1Eveningstar sa:Sjuka speciallösningar som bara supportas en 4-5 år och sen blir cykeln i princip värdelös. Tycker det låter som Specialized. ?
En specialprodukt för tre kategorier av användare: Fabriksförare, fanboys och tandläkare. Jag slipper alltså, vilket känns tryggt :)
calmbay sa:Är dämparen och baksvingen integrerad i varandra? En gemensam del så att säga. Smidigt att renovera dämparen.
Ser som sagt väldigt trek ut.
ancientacid sa:Ser onekligen ut som en onödigt krånglig och dyr lösning vid eventuella problem.
En spricka i ett kedjestag tex kanske föranleder att hela bakdämparen lär bytas?
Dessutom ser allting väldigt klent ut i konstruktionen, så är säkert en bidragande orsak till att inga herrar kör den i WC ännu.