Tråkigt att höra om DHLstrul när det varit så mycket hjälp, hjärta och nav i tråden. Som nybliven (juni) Roscoe 9 ägare (XL) tänkte jag rapportera ett par saker om du mot förmodan inte fått tag på en hoj.
(skulle jag inte fått fatt på 9an för 7000 (beg, knappt anv) med uppgraderade XT bromsar och många Vitusmodeller var slut i L så skulle jag nog gjort precis som du gjorde i somras, Vitus är ju ruggig bangforbuck)
- har ingen annan mtb o jämföra med men allt är i min mening styvt o rappt (nog) för en nybörjare
- dropper är supertrevligt och gör en mer säker i skogen
- 9an sägs också levereras med Schwalbe RR Perfomance (notsogood gummiblandning, 2-compound) men det sitter faktiskt PaceStar (triple compound) TL-Easy (tubeless ready) Snakeskin (lite tyngre än LiteSkin men myckte tåligare) EVO 2,8" (785g) på. Kolla i affären
- Iom navpratet så är fälgarna på iaf 9an SunRinglé Duroc 40 och inte helt dåliga (
https://www.mbr.co.uk/reviews/wheelsets/sun-ringle-duroc), hur noname/Bontrager/Treknaven är får nog tiden utvisa men jag har iaf inga synpunkter på dem i hellas röda stigar :) Än.
- jag är 185 och en XL egentligen lite för stor men en 35mm styrstam (-25mm) och lite framskjuten sadel så känns det utmärkt, t o m efter 5mil, nåt att överväga om inte din storlek finns.
- 28t på framklingan är i min mening lite lite (11-46t bak), om du har spår/stig där du kan kommer upp över 25-30km/t
- illgrönt är inte min färg på svart bas så har inlett konvertering till koppar (bl a Nukeproofs grejer) på svart