Trysilresa

Wiesslan

Medlem
Trysilresa
Jag ska, som namnet på tråden antyder, åka på en cykelresa till Trysil. Ni som vart där innan, vad behöver man? Jag ska hyra en heldämpad cykel på plats. Tycker ni att jag ska köra med knä och armbågsskydd? Tips och råd mottages tacksamt?

Trysilresa
Hur mycket har du tänkt att välta? Det mesta i Trysil är relativt snällt (få/inga vassa stenkistor osv), men för egen del hade jag valt lättare knä- och armbågskydd då jag har en förmåga att ramla lite var som helst.

Trysilresa
håller med zinkpasta endast hjälm,knäskydd och armbågsskydd behövs så borde du klara dig, även en camelback är värt att skaffa så du får med dig mer vatten då det är en hyffsad bit att cykla tillbaka för att fylla vatten.

Trysilresa
Wiesslan sa:
Jag ska, som namnet på tråden antyder, åka på en cykelresa till Trysil. Ni som vart där innan, vad behöver man? Jag ska hyra en heldämpad cykel på plats. Tycker ni att jag ska köra med knä och armbågsskydd? Tips och råd mottages tacksamt?

Vad ska du cykla i Trysil? Bara Gullia eller ge dig ut på berget?

Trysilresa
Jimel sa:
Wiesslan sa:

Man åker väl inte till Trysil för att bara cykla det byggda? :-P

Trysilresa
Rattnalle sa:
Jimel sa:
Wiesslan sa:

Man åker väl inte till Trysil för att bara cykla det byggda? :-P

Det ska man inte förutsätta ;)

Trysilresa
Det jag sett av stignätverket har inte varit lika tätt utmärkt som tex T-fotruta (vandringsleder), men med karta och ett orienteringsstopp då och då är det inga problem att hitta runt.

Trysilresa
Jag var i Trysil med familjen i helgen. På deras hemsida rekommenderar dom appen singletracker. Där finns alla leder vid Gullia samt en hel del övrigt på fjället.

/trgis

Tillbaka
Topp