[Turtips] Reflexbana i Judarn! Kuperad!

jonpon

Medlem
Perfekt då måste jag prova det spåret. Måste komma igång med att köra lite på kvällen, det är ju roligt att köra i lampanans sken.

Judarn

Aktiv medlem
En tidig tomte har varit i Judarskogen och kompletterat reflexerna. Tack till "HL.MTB" för jag antar att det är du som har varit ute och tomtat:-)

HL.MTB

Medlem
Sprang större delen av banan nu på morgonen, den verkar ju faktiskt få vara kvar utan reflex-ner-rivare :-)

Mycket vackert ute i skogen idag.. Passa på och ge er ut ni som kan.

Även kul att det är andra som sprungit före i snön, då används den ju.. ;-)

//H

Konvalj

Aktiv medlem
Kul att det finns kvar. Var längesen jag var ute nu.

Är någon sugen på en kvällsrunda imorgon? Kanske start 20 eller 21?

jonpon

Medlem
Jag är lite intresserad av att köra imorgon. Tiden passar fint, gärna närmare 8 än 9.
Men hur är föret? Fixar man spåret utan dubbdäck? Har inte klickat hem dubbdäck ännu.

Konvalj

Aktiv medlem
Jonpon,
Jag kör utan dubbdäck. Det brukar gå bra. Enda gångerna jag saknar dubb är när det varit kallt och varmt omvartannat, och så har det ju inte varit nu.

Setreus,
En stigcykel, dvs xc om du föredrar det och åt am-hållet om du föredrar det. Det är inga långa utförslöpor, men några är branta. Flera av uppförsbackarna är tekniska.

jonpon

Medlem
Jag kan köra ikväll :)
Men vilken tid? Den startar vid tennisbanorna eller hur? Bor i Blackeberg, så man hinner bli lite vara innan själv turen.

setreus

Aktiv medlem
Konvalj skrev:
-------------------------------------------------------
> Jonpon,
> Jag kör utan dubbdäck. Det brukar gå bra. Enda
> gångerna jag saknar dubb är när det varit kallt
> och varmt omvartannat, och så har det ju inte
> varit nu.
>
> Setreus,
> En stigcykel, dvs xc om du föredrar det och åt
> am-hållet om du föredrar det. Det är inga
> långa utförslöpor, men några är branta. Flera
> av uppförsbackarna är tekniska.

Tack! Det låter grymt, ska försöka lägga in detta som en extrasväng på min pendling någon gång då och då. Hur lång tid tar banan om man kör lugnt?

gobba

Ny medlem
Tjena!
nybörjar mtbare här. Denna är ganska nära där jag bor, så tänkte testa köra denna. Är den svår att följa, reflexerna?

Konvalj

Aktiv medlem
gobba sa:
Tjena!
nybörjar mtbare här. Denna är ganska nära där jag bor, så tänkte testa köra denna. Är den svår att följa, reflexerna?

Jag vet inte hur dagsstatus är på reflexerna, de har saboterats några gånger. Om alla är där så är det lätt att följa.

Om du vill köra på söndag så tror jag att jag kan haka på.

gobba

Ny medlem
Konvalj sa:
gobba sa:
Tjena!

Jag vet inte hur dagsstatus är på reflexerna, de har saboterats några gånger. Om alla är där så är det lätt att följa.

Det skulle va kul! Kom på att jag ej har någon lampa så måste försöka hinna fixa en. Går den åka dagtid?

Jag har väldigt dålig kondis, så om du vill köra snabbt är jag kanske inte världens bästa att åka med. ;)

Konvalj

Aktiv medlem
gobba sa:
Konvalj sa:
gobba sa:
Tjena!

Det skulle va kul! Kom på att jag ej har någon lampa så måste försöka hinna fixa en. Går den åka dagtid?

Jag har väldigt dålig kondis, så om du vill köra snabbt är jag kanske inte världens bästa att åka med. ;)

Jadå, men det brukar vara en del folk i judarnskogen så det kanske är smart att komma ut sent på kvällen.

Det gör inget. Kan ta det lugnt.

gobba

Ny medlem
Konvalj sa:
gobba sa:
Konvalj sa:
gobba sa:
Tjena!

Jadå, men det brukar vara en del folk i judarnskogen så det kanske är smart att komma ut sent på kvällen.

allright då kör vi på Söndag! Tid?

Konvalj

Aktiv medlem
gobba sa:
Konvalj sa:
gobba sa:
Konvalj sa:
gobba sa:
Tjena!

Tror jag kan ses tidigast 20.00. Funkar det?

gobba

Ny medlem
Konvalj sa:
gobba sa:
Konvalj sa:
gobba sa:
Konvalj sa:
gobba sa:
Tjena!

yes funkar bra!

Jag tjuvade lite å försökte mig på den själv alldeles nyss! Det där med kuperat i namnet betyder verkligen att det är kuperat! :D Klarade bara halvaish innan jag gav upp, men det va svårt att se reflexerna också så va på villovägar nästan jämt. =)

Höll på ramla i kullerstensbacken! Den va rolig men svår!

Konvalj

Aktiv medlem
gobba sa:
Konvalj sa:
gobba sa:
Konvalj sa:
gobba sa:
Konvalj sa:
gobba sa:
Tjena!

yes funkar bra!

Jag tjuvade lite å försökte mig på den själv alldeles nyss! Det där med kuperat i namnet betyder verkligen att det är kuperat! :D Klarade bara halvaish innan jag gav upp, men det va svårt att se reflexerna också så va på villovägar nästan jämt. =)

Höll på ramla i kullerstensbacken! Den va rolig men svår!

Topp, kl 20.00 vid tennisbanorna vid ängbyplan?

Judarn

Aktiv medlem
Sprang reflexbanan ikväll. Den är i stort OK men det saknas tyvärr reflexer på flera ställen. Tappade t o m bort spåret en gång. Några nya trädhinder.

daninorb

Ny medlem
Försöker köra spåret med hjälp av Reflexer/GPS men tappar bort mig även då, finns det möjlighet att få en ny GPX eller är denna som är upplagd här helt korrekt?

Tycker det är ett kul spår, lite irriterande när man måste stanna upp och leta..

HL.MTB

Medlem
Här kommer bannan i sin helhet, se bifogad GPX-fil.. tyvärr är det ner rivet en del reflexer på tillräckligt stora avsnitt för att man skall slarva bort sig :-( men om någon vill bättra på dessa så är det denna GPX som är den senaste :-)

Det verkar inte gå att byta GPX-fil utan att ta bort och skapa en ny, och så länge den rundan inte är komplett så känns det ju lite dumt att lägga upp den igen..

rolig är den ändå :-)
//H

Bilagor

• Reflexbanan i Judarn.gpx
    144 KB · Besök: 33

jonpon

Medlem
Låter bra!
Måste ta och prova att köra Judan banan, bor ju i Blackeberg så man hinner ju nästa bli varm innan man är framme :)

Judarn

Aktiv medlem
Här är spåret inlagt på orienteringskartan.

Bilagor

• Reflexbana.jpg
    Reflexbana.jpg
    177.3 KB · Besök: 131

daninorb

Ny medlem
HL.MTB sa:
Här kommer bannan i sin helhet, se bifogad GPX-fil.. tyvärr är det ner rivet en del reflexer på tillräckligt stora avsnitt för att man skall slarva bort sig :-( men om någon vill bättra på dessa så är det denna GPX som är den senaste :-)

Det verkar inte gå att byta GPX-fil utan att ta bort och skapa en ny, och så länge den rundan inte är komplett så känns det ju lite dumt att lägga upp den igen..

rolig är den ändå :-)
//H

Vilken GPS app för cykel funkar bäst att använda tycker ni?

Har kört med BikeGPX,men verkar inte helt korrekt och lite seg. Vilket är det bästa alternativet? Gärna som kan vara igång på styret likt en riktig GPS.

Konvalj

Aktiv medlem
Jag hänger gärna på en tur i veckan. Jag har kört den ganska många gånger så jag tror jag hittar, men det var nog åtminstone 1,5 år sedan sist så förbehåll för visst irrande.

Försökte cykla banan i somras enligt gps-spår men stora delar tyckte jag kändes igenväxta eller ocyklade. skulle bli en grym bana om den bara röjdes upp lite. Vad jag googlade mig till så är det inte tillåtet att cykla utanför grusvägarna.

Johan T

Aktiv medlem
Speciellt i Judarn som är naturreservat el motsvarande är det nog inte tillåtet. Men det brukar inte vara något problem om man håller normalt hyfs och såklart undviker hög fart på grusvägarna. Jag har aldrig haft problem, men då håller jag mig till lite udda tider, visar bra hänsyn och undviker de platser där det är mycket folk.

Vissa delar av reflexspåret är inte jättefina för cykling så de brukar jag undvika. Men det finns en hel del andra stigar som är kalasfina så kolla gärna runt lite. En knapp timme är inget problem att snurra runt på fina stigar. Bra för löpning oxå.

mrwest

Medlem
Om det inte var naturreservat så hade man kunnat bygga mycket....finns ju sjukt bra potential på väldigt liten yta... för kortare missions.

Gav mig ut för första gången i Judarskogen igår med målet att hitta runt reflexbanan (i dagsljus). Var som påpekat i tråden inte den enklaste av uppgifter och stötte på en annan cyklist med samma mål och åsikt. Blir nog en vända till idag som förhoppningsvis går betydligt snabbare då jag inte har planer att stanna för jämnan och kolla på telefonen vart orginalstigen borde vara. Skoj var det hur som helst, av någon anledning trodde jag inte att Judarn skulle bjuda på så många riktigt fina stigpartier!

DanielS

Aktiv medlem
Var ute i morse och försökte hitta stigen, gick sådär, tappade bort mig rätt många gånger, trots några däcksspår i snön att följa. Jag gillade området uppe mot Fagerviksvägen bäst. En del partier var också lite väl svåra för mig som är nybörjare.

Men det positiva är att det finns gott om andra trevliga stigar att köra på också. Otroligt härligt att vara ute i skogen nu med sol och någon minusgrad. Rekommenderar precis som andra att köra där så tidigt på morgonen som möjligt då det är mycket folk i rörelse senare på dagen.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer