u23 VM Rissveds

baggy

Aktiv medlem
u23 VM Rissveds
Någon som hittat något rörligt?
Finns ett klipp på MTB World Champs 2016 på FB som är precis efter starten.
Ser ut som att hon leder med 11 sekunder.... Nä, nu 25 sekunder :)

u23 VM Rissveds
marr sa:
På vm får man inte köra elit om man är u23
Inte för att jag har superkoll på hur det fungerar men i cyclocross VM valde exempelvis Wout Van Aert (som vann) att ställa upp i elit trots att han kunde kört i U23. Enda begränsningen som jag förstod det då var att när man väl valt att ställa upp i elit en gång får man inte längre gå tillbaka till U23 oavsett om man fortfarande kvalar in åldersmässigt. Är det annorlunda inom MTB menar du?

u23 VM Rissveds
Mayhem sa:
marr sa:
På vm får man inte köra elit om man är u23
Inte för att jag har superkoll på hur det fungerar men i cyclocross VM valde exempelvis Wout Van Aert (som vann) att ställa upp i elit trots att han kunde kört i U23. Enda begränsningen som jag förstod det då var att när man väl valt att ställa upp i elit en gång får man inte längre gå tillbaka till U23 oavsett om man fortfarande kvalar in åldersmässigt. Är det annorlunda inom MTB menar du?

Nån skrev den förklaringen i en annan tråd. Kan inte påstå att jag forskade något mer i det.

u23 VM Rissveds
Crossmax sa:
Grymt kul! Grattis Jenny! Någon som vet varför hon valde att ställa upp i U23 istället för vanliga damelitklassen?

Jag misstänker att hon ville åt regnbågsfärgerna som mästare. U23 är hennes största chans i år. Hon kommer utmana i elit de kommande åren och med den vetskapen att hon kan vinna när det gäller som mest.

I OS i år måste vi se henne som deltagare i en löroperiod...allt runt omkring är speciellt i ett os så om 4 år är hon ett medaljhopp...

Tillbaka
Topp