UCI Mountain Bike World Cup (XCO/XCC/XCM/DHI/EDR)

Engelsktalande kommentatorerna var ju riktigt riktigt kassa. Om man tyckte Rob var skränig var detta några turer värre. Uppskattade mycket att Rob hade bra koll på många av cyklisterna och ofta hade någon bra anekdot eller kommentar från dem som han fått när han traskat runt i eventbyn.

Engelsktalande kommentatorerna var ju riktigt riktigt kassa. Om man tyckte Rob var skränig var detta några turer värre. Uppskattade mycket att Rob hade bra koll på många av cyklisterna och ofta hade någon bra anekdot eller kommentar från dem som han fått när han traskat runt i eventbyn.

Känns som det var många problem med sändningen. Man kan ju inte börja ta betalt och leverera en sämre produkt.

Förvånad såg jag att damvinnaren i XCM var en kvinna från Bosnien Hercegovina på en svensk(?) Allebike? Trodde de inte såldes utanför landets gränser. Visa bilaga 626268
Det är minst andra året Lelja kör på Allebike.
Förra året en Majestic, iår en Alpha.
Hon kör även Industrie som träning.

Finns även några danska juniorer och nån holländare i Allebike-teamet vill jag minnas.

Bart är ändå bra tycker jag. Men snubben ute på fältet känns ju oerhört tillgjord
fältsnubben! mycket irriterande, noll innehåll. de borde ringt langvad, hon var kul fältperson i cape epic.
Var det Josh Carlson som kör enduro i e-mtbklassen? Han känns nästan frireligiös.

Fransmannen som kommenterade dh kunde jag inte lyssna på utan att tänka på sekvensen från Family guy när pappan vill köpa lp-skivor med Debussy, Bach och Mozart. Men det ska inte kommentatorn belastas för kankse.

Edit: Josh Carlson intervjuade Mathias Flückiger efter racet igår och frågade vad Ninos vinst betydde för Schweiz. Med tanke på deras kyliga relation så kändes det bra att han vågade ställa frågan.

Senast ändrad:
Såg förra helgens tävling i GCN-appen med engelsk kommentator. Det funkade väl men damn vad man saknar Rob Warner. Inte samma grej utan honom. Idag var det dock SVENSK kommentator när jag kollade på gcn.com i web-browser på laptopen. Det var det sämsta jag sett, är nästan lite sugen på att aftereffectsa ihop ett gäng klipp för det är svårt att förmedla katastrofen, läser man inte på lite innan man kommenterar världscuppen?? "LEGENDEN: Luka Brüni!"

Såg förra helgens tävling i GCN-appen med engelsk kommentator. Det funkade väl men damn vad man saknar Rob Warner. Inte samma grej utan honom. Idag var det dock SVENSK kommentator när jag kollade på gcn.com i web-browser på laptopen. Det var det sämsta jag sett, är nästan lite sugen på att aftereffectsa ihop ett gäng klipp för det är svårt att förmedla katastrofen, läser man inte på lite innan man kommenterar världscuppen?? "LEGENDEN: Luka Brüni!"
Byt språk bara, du tror väl inte att hela världen bara har svenska som alternativ?

jojovisst men de borde väl kunnat rota fram någon som åtminstone sett en downhilltävling innan.

Man gör ju sporten en björntjänst genom att gå från dedikerade kommentatorer som deltagit i sporten och som är aktiv i den kulturen, till att bokstavligt talat ta folk från gatan. Jag hade nog aldrig sett på downhill igen om den här tävlingen var den första jag såg.

Det har inte blivit bättre, det har knappast blivit billigare att ha massa lokala kommentatorer, vari låg incitamentet att byta leverantör?

Den absolut bästa vägen framåt jag kan se är att Redbull köper licens av Discovery att få livestreama där Rob får kommentera som vanligt ovanpå den ordinarie sändningen?

jojovisst men de borde väl kunnat rota fram någon som åtminstone sett en downhilltävling innan.

Man gör ju sporten en björntjänst genom att gå från dedikerade kommentatorer som deltagit i sporten och som är aktiv i den kulturen, till att bokstavligt talat ta folk från gatan. Jag hade nog aldrig sett på downhill igen om den här tävlingen var den första jag såg.

Det har inte blivit bättre, det har knappast blivit billigare att ha massa lokala kommentatorer, vari låg incitamentet att byta leverantör?

Den absolut bästa vägen framåt jag kan se är att Redbull köper licens av Discovery att få livestreama där Rob får kommentera som vanligt ovanpå den ordinarie sändningen?
Cedric Gracia har ju vm medaljer och flera rampage vinster, sen tycker jag väl han är onödigt gapig. men kunnig är han då, Ric lika så.

Tror ni att sändningsrättigheter är nån slags välgörenhet? Redbull kunde inte matcha Discoverys bud helt enkelt, och klart UCI säljer till de som bjuder bäst. Överlag når ju Discovery betydligt fler potentiella tittare också, vilket säkert också spelat in.

Ja. Går man från gratis till betaltjänst så måste ju kvaliteten höjas, inte tvärt om. Har sett kommentarer att det inte var någon kommentator alls på discovery för de engelska tittarna bara ett brus förra tävlingen. Det är ju helt otroligt. Känner mig osugen att betala för det, särskilt som jag oftast bara hinner se någon tävling om året.

Ja. Går man från gratis till betaltjänst så måste ju kvaliteten höjas, inte tvärt om. Har sett kommentarer att det inte var någon kommentator alls på discovery för de engelska tittarna bara ett brus förra tävlingen. Det är ju helt otroligt. Känner mig osugen att betala för det, särskilt som jag oftast bara hinner se någon tävling om året.
Fast det låter ju som att dom inte förstår hur man slår på kommentatorerna, inte som ett fel hos discovery.

Eller så kan man helt enkelt kolla in tävlingarna och fokusera på tjejerna och killarna som tävlar och ta den kommentering som bjuds. Är det primära iaf för mig..?
399 kr för ett helår är ju rena rånet.
Det är en ganska stor skillnad då Rob (och Claudio) inte bara satt och läste sektionstider med tre decimaler och blandade ihop de tävlandes namn, utan faktiskt träffade killarna och tjejerna ”in the pits” och löpande berättade deras historia för oss som tittar på tävlingarna men som inte har tid att åka världen runt för att träffa de som lever sina liv i den här cirkusen.

En stor del av kulturen är liksom borta nu.

Ooms: jag förstår såklart att Discovery bjöd över Redbull. Min fråga är väl mer hur Discovery tänkt tjäna pengar på det hela. De har inte förbättrat produkten, snarare försämrat den. Det största gränssnittet mot tittarna, kommentatorerna, är borta. Banorna blir mer störtlopp där vinnaren koras av hundradelar än tekniska banor där linjeval och teknik kan öppna upp för oväntade svängningar på pallen. De har försämrat en gratisprodukt, lagt på en prislapp och förväntar sig tjäna pengar?

Kanske är bättre på XC-sidan, men downhill har definitivt tappat under årets hittills två tävlingar.

Det är en ganska stor skillnad då Rob (och Claudio) inte bara satt och läste sektionstider med tre decimaler och blandade ihop de tävlandes namn, utan faktiskt träffade killarna och tjejerna ”in the pits” och löpande berättade deras historia för oss som tittar på tävlingarna men som inte har tid att åka världen runt för att träffa de som lever sina liv i den här cirkusen.

Ooms: jag förstår såklart att Discovery bjöd över Redbull. Min fråga är väl mer hur Discovery tänkt tjäna pengar på det hela. De har inte förbättrat produkten, snarare försämrat den. Det största gränssnittet mot tittarna, kommentatorerna, är borta. Banorna blir mer störtlopp där vinnaren koras av hundradelar än tekniska banor där linjeval och teknik kan öppna upp för oväntade svängningar på pallen. De har försämrat en gratisprodukt, lagt på en prislapp och förväntar sig tjäna pengar?

Kanske är bättre på XC-sidan, men downhill har definitivt tappat under årets hittills två tävlingar.
Det primära för sporten bör vara att UCI tjänar pengar genom att nå ut så brett som möjligt.

När det gäller Discovery så har de ju lyckats tjäna pengar på många andra sporter, så det ska nog gå här också. Men visst, det här kanske är nån nischad subkultur som inte intresserar de stora massorna och därmed inte går att tjäna pengar på, och då lär de ju släppa det i nästa upphandling.

Eller så kan man helt enkelt kolla in tävlingarna och fokusera på tjejerna och killarna som tävlar och ta den kommentering som bjuds. Är det primära iaf för mig..?
399 kr för ett helår är ju rena rånet.
Ja, vafan! Det är ju faktiskt en kedja, eller utelunch en halv vecka! Skitmycket pengar ju!!

Fast Discovery har ju fler reportrar i depån än vad Redbull hade och Ric och Cedric har ju stenkoll på åkarna?
Och produktionen är ju avsevärt mer täckande nu än det var på Redbull tiden (bla får man ju faktiskt se juniorerna och se alla åk bland eliten) så man får ju definitivt valuta för pengarna.
Banorna har ju inte direkt ändrats nått sen förra året.

Både dam och herrfinalen var ju riktigt bra, fantastiska åk av både Williams och Atherton.
Ja svenska kommenteringen var inget vidare, verkade knappt veta vilka damåkarna var , bytte till engelska till finalen.
Det var inte bättre i Leogang - Jag menar, vem faan är Luca Bruni?

Bytte också till Engelska

Det var inte bättre i Leogang - Jag menar, vem faan är Luca Bruni?

Luca Brasi?

IMG_7855.gif

Vad hände med Rissveds, var det mellan träden som det tog i och föll ? Prevo såg ut ha ont i mål ochså

Hade eurosport supit till i Andorra, vilken kass produktion, lokala speaker ljudet nästan högre än kommenator ljudet.. Sen statisk filma vissa åkare, missade nästan pidcock mål gång i xco mm, vilket jävla skämt. Dålig uppfölning ab kommentatorer om Rissveds punka, och gick ju inte se i grafiken var hon låg under stor del av loppet, då de knappt använder grafik & visar för få åkare..
Tittar iofs på gcn+ men är väl eurosport som producerar, tänkte maila gcn och fråga vad de håller på med.

Hade eurosport supit till i Andorra, vilken kass produktion, lokala speaker ljudet nästan högre än kommenator ljudet.. Sen statisk filma vissa åkare, missade nästan pidcock mål gång i xco mm, vilket jävla skämt. Dålig uppfölning ab kommentatorer om Rissveds punka, och gick ju inte se i grafiken var hon låg under stor del av loppet, då de knappt använder grafik & visar för få åkare..
Tittar iofs på gcn+ men är väl eurosport som producerar, tänkte maila gcn och fråga vad de håller på med.
Håller med det var inte bra. RedBull- sändningarna höll högre klass.

Du kan "trösta" dig med att dh sändningen var minst lika dålig. Ljudet var sekunder efter bilden under hela herrarnas

Du kan "trösta" dig med att dh sändningen var minst lika dålig. Ljudet var sekunder efter bilden under hela herrarnas
Sen när det blir ändringar i sändningarna som med DH som fick framskjuten start, hur svårt ska det vara att informera lite om det nånstans? Inte bara lägga ut en ny sändningstid kort innan det skulle starta utan även lite info. Det känns som när SJ flyttar fram avgångstiden på tåg med 10 minuter åt gången. Det är fan 2023 i vårt så kallade informationssamhälle och man vet inte ett skit.

ja, hon var grym nästan enda som var rätt klädd i kylan. Har vart ok tidigare sändningar, andorra sämst. har sett alla lopp med damerna.
Damernas är mycket mer spännande, högre konkurrens i toppen och med atleter som bjussar på sig själva även utanför racet. Tänk att hamna på en öde ö med Schwarzbauer, Flückiger, Gaze, Sarrou osv. Vilken jävla rysare

Tillbaka
Topp