Ultra i Sverige mot RAAM-kval

Anders Strömnes har passerat Malingsbo. Håller fortfarande farten uppe trots att den först riktiga backen är avklarad.

DSCF2020.jpeg

Foto: Jonas Wiking

Jenny är rätt pigg och på gott humör. Nästa TS är Bredsjö, om ca 30 km. Jenny håller god fart. 29.3 i snitt hittills, efter sex timmar .

Kämpa på!

Är visserligen lite längre norrut, men det känns ovanligt blåsigt för att vara en sensommardag. Kan inte vara helt idealiskt. Å andra sidan är det ju soligt och skaplig temperatur. Brukar i alla fall höja mitt humör rejält när jag cyklar.

GoranS sa:
Är visserligen lite längre norrut, men det känns ovanligt blåsigt för att vara en sensommardag. Kan inte vara helt idealiskt. Å andra sidan är det ju soligt och skaplig temperatur. Brukar i alla fall höja mitt humör rejält när jag cyklar.

Nu har vinden lugnat sig lite vid race hq i Köping men innan blåste det som bara den. Motvinden har säkert känts ute på banan. Inga rapporter om nedfallna träd åtminstone. Annars mycket fin sensommardag.

Vi gnetar på, just nu på väg mot Molkom i djupaste värmland.

Geo tar över ratten för en stund och jag ser till att få i mig lite näring:)

Jenny däremot, hon är ett ånglok av rang.

image.jpeg

Niklasberglund sa:
Nej vi skapar ett nytt segment!
Så bara att förbereda, för imorn nån gång är det redo att tampas med 610 kilometer segment:)

Jag trodde ni hade med walkie-talkien för att kunna ge sådan viktig info till Jenny. Eller kör ni konstant 'Vai!, Vai!'?

jonas-ni sa:
Niklasberglund sa:
Nej vi skapar ett nytt segment!
Så bara att förbereda, för imorn nån gång är det redo att tampas med 610 kilometer segment:)

Jag trodde ni hade med walkie-talkien för att kunna ge sådan viktig info till Jenny. Eller kör ni konstant 'Vai!, Vai!'?

Klart vi har walkie..

Men det enda vi skriker i den är "SKYLTSPURT!!"

Anders Strömnes har nått vändpunkten vid Selma Spa i Sunne, 342 km. Anders har som längst tidigare cyklat 30 mil, dvs Vätternrundan. Så det personliga distansrekordet är redan passerat.

Så satans coolt! Fan vad bra det körs, nästan så att man kan tro att vissa är födda till att veva runt pedaler timme ut och timme in...

Vår man i Värmland rappporterar att 32 Anders Strömnes tog sig uppför Munkforshöjden (också känd som backen mellan Sunne och Munkfors) kl 20:52.

Vår man i Värmalnd rapporterar 34 Peter T uppför Munkforshöjden kl 22:23.

Från race hq i Köping kan jag rapportera om 'Walk of Life' framförd av lokal trubadur följt av allsång till diverse Freestyle låtar från baren. Om rapporterna börjar lagga vet ni alltså varför.

Frågan är om det musikaliska utbudet i Köping gör att cyklisterna blir mer eller mindre sugna på att återvända dit, dvs på att komma i mål.

Tillbaka
Topp