Ultra i Sverige mot RAAM-kval

Men nog är det så att man kan ladda Di2 från ett USB- powerpack? Själv harvar jag runt på mekaniskt 10-delat så får erkänna att jag inte har 100% koll...

Jeppe_E sa:
Jenny W sa:

Varför ska Di2-laddaren med? Planerar du att växla ihjäl dig? ;)

Jag körde +200 mil på min senaste laddning. Jaja, den tar ju inte så stor plats i bilen :)

Tänkte på den där Murphy och packade ner den
Har han ett finger med i spelet och man packar som en kratta kan läxeln ligga på hela resan upp. Då är nog batteriet tömt när jag kommer fram till Köping.
Man vet aldrig...

Senast ändrad:
Detta kommer bli hur fin som helst! Tur att jag inte planerade något för det...

Ni som kör är förresten medvetna om innebörden av trådens titel? "RAAM kval" är bindande.

ohellstrom sa:
GoranS sa:
Menar vi batteriet för växling eller det till elmotorn för drivning? ;-)

De går väl på samma batteri?

Går externa elmotorer för drivningen på Di2-batteriet (eller dylikt för Campa/SRAM)? Låter som extremt tråkigt att inte bara få slut på hjälpkraft när batteriet tar slut utan att man dessutom får en single-speed.

Jag ser något sånt här framför mig. Känd sportjournalist + känd boxare + New York Marathon

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    102.8 KB · Besök: 85
Mitt i middan ville någon ha ett sånt här.. hade ett nytt i påse eftersom jag slöat med min monarkmoddning.

Bilagor

• IMG_20160826_182552.jpg
    IMG_20160826_182552.jpg
    199.8 KB · Besök: 74
baggy sa:
Mitt i middan ville någon ha ett sånt här.. hade ett nytt i påse eftersom jag slöat med min monarkmoddning.

Vilken tur jag har. Och vilka vänner jag har.
Ligger raklång med paltkoma efter fantastisk middag. Alla cyklar är hela. Snart ska jagsvimma av några timmar. Imorn är det äntligen dags.

Ts1 41,5 km avklarat efter 1.22
1 minut tidigare än planerat.

Ett oplanerat stopp i Kolsva för snabb åtskruvning av lös flaskhållare.

Snabb langning av mandelmassa och sportdryck vid TS.

Jenny cyklar dom två första TS på tempon
Byte planerat i söderbärke :)

De officiella passeringarna av Time Stations (TS) finns på http://ckdistans.se .

Alla tre ska också finnas att följa via på raceone appen, www.raceone.com, fast tror att de flesta har den trackingen i följebilen. Så länge det inte är mörkt får följebilen lämna cyklisten. Kan ju vara bra att känna till om man följer den trackingen.

TS2 i Söderbärke vid 11.48. Fortfarande en minut före tidsplan. Fyllt på flaska och Jenny drack en näringsdryck.

Malingsbo är nästa TS, om ca fem mil.

Första inledande och avslutande 10-ish milen har en relativt flack höjdprofil gentemot dom 40 i mitten.

Därav planen att inleda och avsluta med tempon.

Men bytet blev tidigarelagt pga mindre vägar och många av- och påfarter:)

Tillbaka
Topp