Ultra i Sverige mot RAAM-kval

20160828_075336.jpg

Tror det var tempocykeln hela vägen. En kort promenad i backen som nämnts tidigare i tråden.

Starkt kört!

fhloston sa:
Ultrabra jobbat av Jenny, Peter och Anders med team!

Där instämmer jag!

Uppenbart mycket fokus på Jenny från min sida..
Men alla tre cyklister har gjort en fantastisk prestation.

Runda slängar 5000hm och ett antal riktigr brutala backar.
Där den sista inför Lindesberg vann priset

Det verkar huvudsakligen vara en succé för premiären på SUB610.

Får väl se om man kan skramla ihop:

- en ledig helg
- en bil
- ett team

till nästa upplaga.

Bra jobbat alla!

Efter både Pizza, Sushi, Lagunitas och Champagne ligger Jenny nu i ett varmt bad och kurerar sig!

Därmed vill jag tacka för visat intresse, hejjarop och allt däremellan:)

Tack till Bengt och Geo som faktiskt gjorde att timmarna i bilen var rätt trevliga:)

Jenny har lovat att läsa ikapp och kanske lämna en liten kommentar:)

Grattis till väl genomförda insatser till alla tre som åkte.

Misstänker att ultracykling aldrig kommer att bli någon stor grej i Sverige, men kul att landet i alla fall finns på den kartan. Kanske kan ge något fler svenskar på RAAM också vad det lider?!

GoranS sa:
Grattis till väl genomförda insatser till alla tre som åkte.

Misstänker att ultracykling aldrig kommer att bli någon stor grej i Sverige, men kul att landet i alla fall finns på den kartan. Kanske kan ge något fler svenskar på RAAM också vad det lider?!

Säg inte det. Ett startfält på upp till motsvarande antal som kör sverige tempot borde ju kunna med tiden? Det är ett annat typ av lopp, men personer som klarar av sverigetempot har ju fysiken och pannbenet för att klara ultra?!

Det roliga med ultra är att det lätt går göra "publiksport" av det då följebilarna kan rapportera mycket mer än en cyklist som är ute ensam orkar.

Det som jag tror kan verka återhållande är inte cyklandet i sig utan behovet av ett crew (och bil). Men jag har inget emot att bli motbevisad på denna punkt.

GoranS sa:
Det som jag tror kan verka återhållande är inte cyklandet i sig utan behovet av ett crew (och bil). Men jag har inget emot att bli motbevisad på denna punkt.

Det är klart en nackdel, men man kan ju hoppas då det är en kul tävlingsform!

Om det gick hitta lite prispengar kanske fler team skulle bildas?

Nu är ju såklart 60ish mil/24ish timmar en "relativt" kort tid och distans att ställa upp som crew..

Men jag har haft riktigt skoj i helgen:)

Jag skulle absolut ställa upp igen:)

Grymt kört och grymt rapporterat!

Se till att vila ut nu och om ni vill skriva lite RR's så skulle vi internetcyklister bli jätteglada. :-)

neron sa:
Bengt-re sa:
neron sa:
Hittade reglerna.. Följebil är definitivt ett hinder för egen del, men det vore sjukt kul att köra någon gång.

Går säkert låna/hyra bil för evenemanget.

Om jag frågar min fru snällt så kanske jag får låna bilen :-) Sen ska jag bara övertala någon att köra den också

Det finns många cykelintresserade stollar här i landet och troligen i din bekantskapskrets. Mutar man mat och öventyr så kan det nog nappa!

ohellstrom sa:

- en ledig helg
- en bil
- ett team

till nästa upplaga.

Bra jobbat alla!

Har eventuellt rekryterat min fru till teamet så isåfall finns en vakans som barnvakt :)

Ah, mycket som kan komma emellan såklart men det vore onekligen kul att prova på detta format - slimmad cykel och klädsel kombinerat med minimal stopptid.

Vi får väl se till våren om jag verkligen går på jakt efter ett team.

ohellstrom sa:
ohellstrom sa:

- en ledig helg
- en bil
- ett team

till nästa upplaga.

Bra jobbat alla!

Har eventuellt rekryterat min fru till teamet så isåfall finns en vakans som barnvakt :)

Ah, mycket som kan komma emellan såklart men det vore onekligen kul att prova på detta format - slimmad cykel och klädsel kombinerat med minimal stopptid.

Du verkar ha fysik och pannben för jobbet. 19 timmar? ☺

ohellstrom sa:
Bengt-re sa:
Azog sa:

Det kommer. Att han säger sig aldrig villa göra om det betyder bara att han gav allt!

Att säga "aldrig igen" är det absolut säkraste tecknet på att vederbörande kommer göra det igen :)

Beviset lämnas som övning åt föregående skribent ?? (om han kan skriva) ?

Senast ändrad:
Bengt-re sa:
ohellstrom sa:
ohellstrom sa:

- en ledig helg
- en bil
- ett team

till nästa upplaga.

Bra jobbat alla!

Du verkar ha fysik och pannben för jobbet. 19 timmar? ☺

Jo, isåfall skulle det troligen bli en satsning mot sub19.

Det är givetvis fullt möjligt även om det tycks vara en relativt tuff bana så nog fan blir det obehagligt förr eller senare. Min fru var riktigt bra på att prata förstånd med mig på Köpenhamn Marathon i år, kan tänka mig att misären är jämförbar efter 14-15 timmar med 33+ i snitt.

Sverigetempot föregår ju på en lägre intensitet där sömnbristen och den gradvisa dräneringen av kroppen är mer påtagliga än den akuta trötthet (kramp, svårt att äta etc) som kan ge problem när man försöker köra 40-60 mil i rasande fart.

Henrik_E sa:
Har man klarat detta är man väl tvungen att köra RAAM också?

De tre pionjärerna slipper ju detta dilemma eftersom åtminstone årets upplaga inte var "Official Qualifier".

Jag vidhåller för egen del att jag har för lite tid och för få vänner för att köra RAAM... Kanske kan ekvationen gå ihop för en långhelg kring Köping :)

ohellstrom sa:
Henrik_E sa:

De tre pionjärerna slipper ju detta dilemma eftersom åtminstone årets upplaga inte var "Official Qualifier".

Jag vidhåller för egen del att jag har för lite tid och för få vänner för att köra RAAM... Kanske kan ekvationen gå ihop för en långhelg kring Köping :)

Tidsbristen löses genom att cykla fortare. Först med sub-1-vecka vore väl ett bra mål!?Och bristen på crew borde väl lösa sig av sig själv om du utlovar en sådan snabb tur. Jag menar, vem vill inte sitta i bilen och bevittna något så storslaget?

GoranS sa:
ohellstrom sa:
Henrik_E sa:

Tidsbristen löses genom att cykla fortare. Först med sub-1-vecka vore väl ett bra mål!?Och bristen på crew borde väl lösa sig av sig själv om du utlovar en sådan snabb tur. Jag menar, vem vill inte sitta i bilen och bevittna något så storslaget?

Hahaha, först och främst får vi väl se om någon vill sitta i en bil och glo i 61mil.

NLC och kitzblitz har glott rikligt på min röv så nu kan nån annan fp chansen :)

Tillbaka
Topp