UmBR II, 7/10 10:00 2012, Nu med resultat och bilder

marran

Aktiv medlem
Efter fjolårets succé är förhoppningarna högt ställda, tävlingsledningen har rekat nya stigar och filar som bäst på alternativen. Klart är att det kommer bli ett rally i år igen.

Så här såg det ut på UmBR 2011: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1671070

Jag skrev så jäkla bra presentationstext då att jag bara saxar den rakt av, klimatsmart återvinning

"Banrekning är påbörjad, under sommaren kommer det dyka upp kartor, bilder och filmer. Vi letar upp det roligaste, stökigaste och jobbigaste våra favoritskogar har att erbjuda, och hoppas att mången utomsocknes kommer och slåss om segern.

Som sedvanligt på Bike Rally kommer tävlingen bestå av ett antal specialsträckor som man kör med individuell start och tidtagning. Sträckorna kommer vara gjorda så alla kan cykla dem, men vill man cykla fort bör man besitta teknik, kondition, pannben och mod.

Preliminärt är eventet förlagt till september eller oktober, när myggen dött men innan monsunen och misären gör sitt intåg. Önskemål på datum tas gärna emot, det vore kul om folk vågade sig upp hit.

Vi siktar nog på att köra en lördag eller eventuellt söndag, sen var tanken att de som vill kan glida iväg en sväng till fjällen när man ändå är häruppe. September i Hemavan är något alldeles extra. "

Tillgängliga datum är antingen i början av september (innan tävlingsledningen åker på Trans Provence och berättar för Ash och grabbarna hur man anordnar ett ordentligt rally) eller Oktober efter att tävlingsledningen visat Barel, Nico och övriga vingelpellar hur man egentligen cyklar i berg.

Förslag på datum mottages tacksamt. Den planerade terrängen är inte speciellt väderkänslig, träd erbjuds som skydd och marken dränerar bra, dessutom är det sjukt vackert på hösten.

Förhandsspekulationerna går redan, kommer Jonny försvara sitt guld? Kommer det dyka upp några multisportare? Vågar LarsE sig äntligen upp till Umeå? Och framförallt, kommer några "Big guns" inom BR-världen lämna storstadens trygga famn och testa norrlands stigar? Ja, jag pratar om er martinpetter, Beofred, Cruxet, Ville med flera!

Anmälan öppnad, man anmäler sig genom att skriva i tråden.

Anmälningslista:
marran
*micke*
marero
PeAC
Jonny
bortom12e
Olas (?)
blunder(?)
Grusove
quid
Jackson
snobbo
olli
ogami
stok
stojje
paraden
Limpa
peken
Trampbåt
West
Ruggen

Start:
När: 7/10 10:00
Var: Parkeringen Rödbäcks IP/Elofshallen, Karta

Specialsträckorna:

Rejset körs över 3 specialsträckor med individuell start och tidtagning, sen blir det mysig stigcykling mellan specialerna.

SS1:
En typiskUmeå-nerförsbacke, dvs inte så jättemycket nerför. På sina ställen ganska teknisk, men allt går att rulla. Påminner lite om SS1 förra året för er som var med då. Här gäller det att vara mjuk och behålla fart över kanter och gropar, och ha styrkan att trampa på där möjlighet ges. Underlaget består av hällar, sten och jordstig med några rötter här och där. Ca 5 minuter lång.

P1190004.jpg

Nära starten är det ganska mycket hällar

P1190005.jpg

Hällar och jord

P1190012.jpg

Umeås nyaste och snyggaste spång passeras också

SS2:

Något för den trampstarke. Lite uppför, lite nerför, netto höjdmeter är gissningsvis runt 0. Flowig jord/barrstig blandas med några lite mer tekniska partier och en och annan stenhäll.

SS3:
En nerförsbacke utlovas. Än så länge är den hemlig, men det kommer vara något som tilltalar den tekniskt duktige nerförscyklisten. Allt går att rulla, men är man duktig går det att rulla fortare.

Senast ändrad:

Kung Stalle

Aktiv medlem
Freddan kommer bjuda upp på dans i år vill jag lova. Om han masar sig iväg till Umeå då alltså.

Så se till att ge mig 20-30m trampsträcka så hämtar jag in hans eventuella försprång.

Stalle

marran

Aktiv medlem
Det kommer bli trampigt, det kommer bli stökigt, det kommer bli jobbigt och det kommer bli riktigt kul, framförallt om ni dyker upp!

bortom12e

Ny medlem
Kul! Jag är så klart på!

Om boende behövs för långväga okattallergiska gäster så kan jag erbjuda en eller två eller tre sängplatser.

PeAC

Ny medlem
Har ju en tid att fila på så det är klart jag ställer upp. Föreslår sjätte eller sjunde oktober som tävlingsdatum. Alltså första helgen i oktober.

Ska försöka fixa en till deltagare på damsidan också, Karin behöver introduceras till den västerbottniska misären på riktigt.

marran

Aktiv medlem
Kul med gensvar! Jag tror absolut Karin borde vara med, och får man döma av fördelningen en vanlig happyride i Umeå kommer damklassen nog vara ganska stor.

Första helgen i oktober önskat, någon med andra önskningar?

sjodell: Int äre nå långt, du behöv ju int cykel hela vägen :)

Schreddan

Aktiv medlem
Kung Stalle skrev:
-------------------------------------------------------
> Freddan kommer bjuda upp på dans i år vill jag
> lova. Om han masar sig iväg till Umeå då
> alltså.
>
> Så se till att ge mig 20-30m trampsträcka så
> hämtar jag in hans eventuella försprång.
>
> Stalle

=)
Men fan vad jag ska äga allt innan de där 20-30 metrarna!

Aktiv medlem
Alltså, jag vill jag vill jag vill!

Och egentligen borde jag åka upp till Umeå i annat syfte med under 2012.

Men den ständiga frågan är om man får till det...

Har vi något datum? Kommer det ryka en hel dag?

marran

Aktiv medlem
Datum får man önska än så länge, hittills är första helgen i oktober önskad.

Sist tog det väl inte riktigt en hel dag, mer en halv. Fast sen vill man ju grilla, snacka lite skit och ha det gött, då går det ju någon timme till. Tidsåtgången är alltså ungefär som de flesta andra BR jag varit på

PeAC

Ny medlem
Afterbike då? Vem tar med skumpan? Vem odlar jordgubbarna så vi kan äta färska gubbar på tillställningen? Vem tar hand om snackspauserna mellan racen? Vem sponsrar tillställningen? Borde inte Norrmejerier sponsra det här? Då kan vi i alla fall äta yoghurt mellan loppen!

marran

Aktiv medlem
Jag tror den svenska sommaren kan bistå med förfriskning ifrån ovan.

Vad säger ni om första helgen i oktober, är det en go på det?

marran

Aktiv medlem
Ok, första helgen i oktober är vad flest verkar tycka, får jag ingen mer input spikar vi det.

Inga sunkiga vandringspokaler här inte, nytt och fräscht varje år!

marran

Aktiv medlem
Härligt, jag ser fram emot att det kommer lite folk från Övik!

Ska vi säga sunday = raceday?

Två av spåren är spikade, ska försöka fara ut och plåta lite nu i dagarna. Skogen brukar som regel dränera bra, det blir nog inget kladdrejs som förra året, utan snarare ganska mycket stenhällar och stök.

marran

Aktiv medlem
Kristin: Helt värdo planering! Kan man skolka från sin egen flytt?

Kul med så många hemmaåkare, börjar bli lite stil på startfältet nu. En i Happysammanhang respektabel damklass har vi också, riktigt roligt! Nu gäller det bara att lite fler utomsocknes tar sig hit också

Muntis

Aktiv medlem
blunder skrev:
-------------------------------------------------------
> jag lägger in en preliminär anmälan,
> fortsätter jag utan skador så kommer jag.

+1 Det får bli MTB-premiär efter två års uppehåll. :) Ska bara övertala tjejen att jag får låna hennes cykel.

marran

Aktiv medlem
Synd Muntis, det hade vart kul att ses!
I vanlig ordning anländer ju tävlingsledningen med andan i halsen, dvs jag sitter på ett flyg på lördag, så det blir ingen tur för mig då

marran

Aktiv medlem
Oj, nu rasslar det på här, kul!

Självklart kan man det, men lämna gärna besked så fort du vet hur det ligger till så blir det inte för mycket kaoz i startlistorna sen

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer