UmBR II, 7/10 10:00 2012, Nu med resultat och bilder

*micke* skrev:
-------------------------------------------------------
> Gött Olov! Romantisk helg på Scandic? :-P

Hmm... Ska du åka på lördag? Jag måste nog köra på Söndagmorgon.

Vajert med NS-bygge och allt. Det där kommer att bli alla tiders. Man kanske skulle titta till huset den aktuella helgen :)

/Johan

Det tycker jag Johan! Det är ju dina hemmamarker.

Har du koll på någon bra grillplats förresten (gärna med ved)

JojjeM skrev:
> Vajert med NS-bygge och allt. Det där kommer att
> bli alla tiders. Man kanske skulle titta till
> huset den aktuella helgen :)
>
> /Johan

Behöver du hjälp med tilltittandet så åker jag gärna med. Vi kunde kanske ta en långtur på lördan och se till att vara helt förstörda till rejset också?

marran skrev:
> Har du koll på någon bra grillplats förresten
> (gärna med ved)

Det finns ju en grillplats direkt bakom Elofssonhallen men det kanske inte är världens roligaste läge och det finns inget vedförråd.

Det finns en lite längre in i skogen med en vedskrubb (se bild) men jag har ingen koll på om den hålls fylld. Inte världens roligaste läge det heller men nära "civilisationen".

grillplats.jpg

s skrev:
> Behöver du hjälp med tilltittandet så åker jag
> gärna med. Vi kunde kanske ta en långtur på
> lördan och se till att vara helt förstörda till rejset också?

Det låter som en grym plan. Ska absolut se över höstschemat.

Vi kan ju köra plankträning på tomten också :)

/Johan

Nu ska jag fira mitt första inlägg med att anmäla mig till uppföljaren. De var så kul ifjol att man inte vill missa.
Reggade mig för 5 år sedan så de börjar bli dags :D

//Nisse

Ska vi göra en liten bump på den här kanske?
På söndag är det dags!! Det är ännu inte för sent att anmäla sig ;)

Frågeställningar som tarvar svar, kanske särskilt för tillresta som behöver planera sin tillvaro:
- Vilken tid på söndag startar festligheterna?
- Beräknad tidsåtgång?
- Cykla även på lördag? Gör man det i Umeå?
- Att finväder är bokat håller jag som självklart så det är egentligen ingen fråga.

Väl mött!

Bra frågor *micke*! Jag vet int riktigt vad tävlingsledningen tänkt... och som du kanske vet är han fortfarande på resande fot, väntas åter på lördag.

Ang. lördagen ska det väl gå att styra ihop någon form av cykeltur, det finns ju massor av roliga stigar i stan som inte kommer köras vid UmBR.

Tävlingsledningen låter hälsa att starttiden blir 10:00 vid parkeringen vid Röbäcks IP. Tidsåtgången blir precis så länge som det behövs :-)

Senast ändrad:
anmäler mig och intalar mig själv att ta det lite lugnt, risken för överpepp med efterföljande krasch är stor

Min fråga är vad intresset för lördagscykling den 6:e okt är? Om ingen peppar funderar jag på att springa lite för AIDS, eller om det nu var mot, fast man kan ju göra båda också (alltså inte både för och mot..). Nå, finns det något skogscykelintresse dagen före UmBR? I Umeträsk alltså.

Eftersom tävlingsledningen fortfarande förlustar sig på annan ort tog jag mig friheten att lägga till paraden och Limpa i listan över anmälda i första inlägget.

Det är väl nästan ett måste att köra en pre-race-ride på lördagen?!
Vi borde ta vårt ansvar och visa upp några av våra stigar :) Om tillresta UmBR-deltagare är intresserade förstås...?

Jag har inte haft möjlighet att ta ut min nya cykel på en riktig runda än. Hade den till och från jobbet idag bara för att få cykla på den lite :) Den har stått och frestat mig på kontoret hela dagen. Inte säkert att jag hinner ut något innan söndag. Men det lutar nog åt att jag ställer upp på söndag. Nån måste ju komma sist, Jackson skrev att hon paxat sista platsen men den får hon tävla om ifall jag ställer upp ;)

West skrev:
> Ser att jag inte kom med i listan. Kan *micke*
> lägga in mig så allt blir enligt regelboken.

Inga problem, fixat.

Skulle hemskt gärna varit med och cyklat runt lite i umetrakten under lördagen också men just nu ser det lite tight ut. Röbäcks IP, ligger den typ vid skolan eller?

peken skrev:
> Hur lång tid tror ni att det tar? Vore bra att
> veta för att kunna planera dagen.

Ifjol var vi ute från 10-tiden till mot...14-15-ish. Säker och bra uppskattning där :-)

Ruggen skrev:
> Anmäler mig till start!

Jag redigerar in dig i listan.

Jag har sålt mina cyklar och den nya är till hälften klar. Men jag ställer upp med pendlarcykeln. Sign me up!

Om ingen har en 200 mm dämpare med 55 mm slaglängd är min tävling körd. Dämparen som skickades har försvunnit på vägen :(

Känns som det inte direkt går min väg just nu! Suck, suck :(

snobbo skrev:
> Om ingen har en 200 mm dämpare med 55 mm
> slaglängd är min tävling körd. Dämparen som
> skickades har försvunnit på vägen :(
>
> Känns som det inte direkt går min väg just nu!
> Suck, suck :(

Nej vad halvdant.
Det är ingen umeåbo som har en cykel att låna ut?
Om man startar en och en kan du få köra på min cykel bara för att iaf hänga på ut.

Och ni andra, hur har ni tänkt med mat? Ser ju ut som UVI-väder så grillning känns suboptimalt.

Ni får tyvärr stryka mig från startlistan. Vi har en massa jobb att göra i stugan som ska byggas ut. Trodde inte att det skulle hålla på så pass länge. Jag får ge mig ut på en mindre runda på fm själv.

Nu ska ni få höra. Felet är lokaliserat men ej åtgärdat tyvärr. Pumpar upp dämparen och lägger den i vatten. Läcker kraftigt rakt ut genom dämparen, alltså rakt genom det yttre höljet. Det har gått hål i kolfibern. Var detta av kraschen som kostade mig ett revben, nej! Då hade jag inte tagit mig hem då dämparen är tom på mindre än tio minuter. Vad är det då som har hänt, jo jag tappade en insektsnyckel på dämparen när jag skulle ta lös sadeln, det räckte alltså. Med risk för att skriva i affekt men satans jävla skit kolfiber, ge mig stål!!!

Dessvärre känns det som att mitt reklamtionsärende kommer gå käpp rätt åt hel?&%#!

bortom12e skrev:

>
> Och ni andra, hur har ni tänkt med mat? Ser ju ut
> som UVI-väder så grillning känns suboptimalt.

Det finns inget dåligt väder så länge man har mycket fika. Jag fyller ryggan.

Jag måste tyvärr be att få avboka mig till detta eminenta evenemang. Helgjobb och familjelogistik sätter käppar i hjulen. Blir för drygt att köra på Söndag morgon. :( I´ll be back next year.

Men ogami, nu missar du ju chansen att förnedra din gamla cykel! Bättre bevis på att det är helt rätt att köpa nytt kommer ju inte! ;)

Snart är det dags, och snart är jag hemma!

snobbo: Du kan få rulla min Cannondale om du vill, jag kommer köra lillhoj och vara funktionär. vågar inte säga något om skicket, sist jag såg den hade den bombat 2800hm nerför Roccia Melone och sen vårdslöst pressats in i en cykelväska, men då funkade den i alla fall.

Tack *micke* för att du styrt upp, ovärdeligt!

micke, finns du där i etern någon stans? Det är inte så att du passerar skellefteå tidigt i morgon bitti?
/ Stojje 0702972929

marran skrev:
> snobbo: Du kan få rulla min Cannondale om du
> vill, jag kommer köra lillhoj och vara
> funktionär. vågar inte säga något om skicket,
> sist jag såg den hade den bombat 2800hm nerför
> Roccia Melone och sen vårdslöst pressats in i en
> cykelväska, men då funkade den i alla fall.
>

Tack Marran jag är ärad över erbjudandet! Slängt på 3 lager epoxy över skadan nu i kväll och låter det härda över natten. Får se om det håller imorrn. Om inte så tar jag min hardtail och agerar fotograf, det hela är kanske ett tecken på att jag ska låta mitt revben läka :)

Olov: buuu!
Martin: det var så lite.
Stojje: jag är redan på plats i Umträsk.
Alla: väl mött i blötan imorgon!

Den här borde faktiskt vara på förstasidan! Det ser torrt ut i luften och jag anar lite gula löv. Kan nog bli bra det här!

Tillbaka
Topp