Umeå-tråden

Umeå-tråden
Grymt surt kajsaa (och Diravi!). Jag tror du ska ut i skogen och mysa i chilltempo när det börjar kännas bättre, intervallpass kanske sliter för hårt på kroppen när man är halvsjuk?

Får jag sällskap kan jag cykla i regn PeAC, så det ordnar sig nog.

Umeå-tråden
Jag kan tyvärr inte idag, har en hel del ärenden att göra på stan, banker har ju en tendens att ta tid och ha begränsade öppettider.

Har lite träningsvärk också sen löpningen igår. Min kropp är inte riktigt klar för långdistans än tydligen :/ Lidingö nästa helg :)

Imorgon eftermiddag efter klockan halv fem kan jag cykla om ngn annan vill? Fredag har jag hela eftermiddagen på mig och i helgen är det rätt öppet också!

Umeå-tråden
Jajaja, hursomhelst så vill jag cykla i eftermiddag. Stort behov av att röra mig nu.. När var och hur möts vi?
Jag är på föreläsningar till klockan 16.00 i em så jag hinner inte kolla det här förrän dess.

Ha en fin dag.

Umeå-tråden
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Grymt surt kajsaa (och Diravi!). Jag tror du ska
> ut i skogen och mysa i chilltempo när det börjar
> kännas bättre, intervallpass kanske sliter för
> hårt på kroppen när man är halvsjuk?
>

Japp, på söndag skall jag ut i skogen och chilla, skall sitta på en stol och vänta på älgen, så det blir inga intervallpass :)

Umeå-tråden
Det var trevligt det lilla jag hann vara med. Tråkigt att cykla väg hem, men jag hann till middagen denna gång :)

Och visst hade Marran rätt ang. självklarheten att undvika intervaller till förmån för chilltempo i förkylningstider.. Diravi, då kör vi nya friska tag nästa vecka efter massa vila, lycka till med älgen!

Umeå-tråden
Vilka har tänkt köra Bikeboost på Söndag ?(eller NM på lördag?) Jag är anmäld till långa motionsloppet... återstår att se om förkylningen är tillräckligt borta för att klara av det.

Umeå-tråden
oJsan skrev:
-------------------------------------------------------
> Vilka har tänkt köra Bikeboost på Söndag
> ?(eller NM på lördag?)

Jag ska, bägge dagarna! :) Om tävlingsförberedelserna löper på som de ska vill säga, annars får jag vackert stå över och funktionera istället. Det verkar som att vädret blir ok, banorna är riktigt fina (visst, jag är partisk) och lite lagom fuktiga.
Vem som helst får vara med på NM i sportklassen – 3x6 km för herrar och 2x6 för damer. Det finns alltså inget bra skäl att låta bli att köra. :)
http://www.bikeboost.se/mountainbike.aspx
Den som vill köra NM-banan när den är markerad men inte vågar vara med på riktigt är välkommen att komma dit och klämma ett varv vid 13-tiden när ordinarie startfält är ur vägen. Vi börjar riva/flytta banmarkeringarna inför söndagens tävling ca kl 13.30.

> Jag är anmäld till
> långa motionsloppet... återstår att se om
> förkylningen är tillräckligt borta för att
> klara av det.

Jag håller tummarna. Om inte annat får du väl söndagsglida runt på bara ett varv.

Umeå-tråden
Jag hade funderat på att köra på söndag och sett fram emot detta. Tyvärr knäckte jag överarmen i hemavans bikepark för 2 veckor sedan så nu har jag cykelförbud i 3 månader. Ruskigt surt och abstinensen känns redan hårt.

Umeå-tråden
Det där med "lagom fuktiga" kräver nog en omformulering... ;) Personligen gillar jag när det är riktigt tekniskt så det var bara kul att tampas med surhålen! Vädret var för övrigt strålande och banan hade bra balans mellan stig/väg/terräng m.m. Supertrevligt arrangemang!

Umeå-tråden
Efter ca 10 års uppehåll så föll jag dit igen. Fick min cykel idag och var ut en sväng på helgens långloppsbana. Satan vad kul det är men ack vad otränad jag är. Längtar efter lite mer kondis så man kan följa med er ut i spåren.

Umeå-tråden
Kul Flapp, det är bara att hänga på. Vi väntar alltid in, så alla hänger med. Vissa blir bara lite tröttare än andra :)

Jag tänkte köra en förmiddagstur idag i govädret, typ 0930, Grössjön mellan en och två timmar. Någon som är sugen på att hänga på?

Edit: Alternativt kl 4, om någon hinner till dess

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Ska nog köra Grössjön nu på morgonkvisten. Ser förjävla trevligt ut ute :)

Ansluter gärna med andra cyklister om det blir något isälvsleden nu under hösten :D

Umeå-tråden
Kul att höra. Alltid roligt att få känna sig välkommen. Jag jobbar tyvärr på dagarna så man får försöka att följa direkt efter jobbet eller på helgerna.

/Ulf

Umeå-tråden
Någon som är sugen på en tur i eftermiddag? Tid och plats är flexibelt för mig, men gärna efter 4 så jag hinner jobba lite :)

Jag lurar på en ordentlig tur på lördag, typ hela dan med vika osv. Tavelsjö är ju fint, jag har några kompisar som nog skulle dit och grilla, så då kan man snylta glöd av dem. Det vore skoj om vi blev ett gäng, och det är fint i skogen nu. Vem vill med?

Umeå-tråden
Synd att jag inte är hemma på lördag annars hade jag följt med!
Har eftermiddagsföreläsning idag :/
Sneda scheman, men mycket nöje ute i skogarna!

Umeå-tråden
Hade varit riktigt trevlig men är upptagen i helgen. Måste försöka köra nån kväll i nästa vecka innan mörkret är här på allvar.
Peac: Lycka till i helgen!(visst var det lidingölopp?)

Umeå-tråden
GrusOve: Yes, Lidingöloppet på lördag :) Mitt mål är högt satt på 2:45. Kanske inte ens kommer i mål men det borde gå :)
Cykla nästa vecka då?? Jag vill gärna cykla!

Umeå-tråden
Lycka till PeAC, hoppas det flyter fint!

Jag passar på att göra lite mer reklam för morgondagens runda i Tavelsjö. Jag siktar på typ 3-4 timmars cykling plus grillstopp ngn gång på mitten, det ryktas som sagt att grillglöd ska finnas tillgänglig. Avfärd från Umeå vid 11-12 tiden, jag har en plats till i bilen, bara att hojta till.

Det ska vara uppehåll från 12 och sol på eftermiddan, kommer bli en kanonfin dag!

Umeå-tråden
Hepp, ny vecka och nya tag. Vädret är ju riktigt fint, någon som är sugen på en tur i eftermiddag? Jag skulle kunna tänka mig Travet/Hässningeberget t.ex. det var ju ett tag sen

Umeå-tråden
Det är ju jättelänge tills dess :(

Jag är på iaf, blir säkert finfint. Ska vi satsa på Trav + Hässningeberget på onsdag då? Solen går ner 1830, så vi bör komma iväg vid 4 helst, vad sägs?

Umeå-tråden
Kanske måste göra en happy på mej själv i morrn. Har ett möte som jag inte kan smita ifrån och vet inte riktigt hur lång tid det tar. Men förhoppningsvis så hinner jag. Tror det får bli investering av lampa snart så man kan dra ut lite på säsongen.

Umeå-tråden
Hej, jag är nybörjare på cykling. Har köpt min första riktiga mountainbike för ett par veckor sedan och har som plan att köra cykelvasan nästa år. Kondisen är urusel men cykeln är ny och självförtroendet stort.

Finns det möjligen en chans att ni tar med en rookie som mig på onsdag (imorgon)?
Om så är fallet, vilken tid och plats isf? Utrustning/kläder?

M.v.h. Jimmy

Umeå-tråden
Klart du ska med!

Jag tänkte föreslå att vi ses vid MIT-fontänen på campus 1530 för att sen rulla ut mot travet, det tar typ en halvtimme. Alternativt kan man köra bil, jag har inte riktigt bestämt mig. Då slipper man transportcykla hem i kylan, kan vara skönt. Jag har två bilplatser iaf.

Slutliga mötesplatsen är grusparkeringen mitt emot travbanan.

Rundan kan läggas så det ges tillfälle att hoppa av om man känner hammarn komma. Sååå jävla snabba är vi inte heller, så det går nog bra. Policyn är att alla ska med, vi väntar alltid in.

Ang. Utrustning:
Jag brukar köra i kortärmad ylleunderställströja, yllekallingar, shorts, knäskydd, yllestrumpor och 5.10-skor, men det är många som har mer kläder än mig, tyå långärmat av ngt slag till exempel.

I övrigt så har jag vätskereygga med vatten, pump, slang och lite verktyg. En thermos kaffe tänkte jag nog slänga med också. Ett par snickers brukar hänga med också, det är skönt att veta att nödresurser finns att tillgå.

Så kör jag, men som sagt gör alla olika. Vissa har lycra och flaska på ramen, vissa har SPD-pedaler osv. Det enda du verkligen BEHÖVER är hjälm.

Umeå-tråden
Helo!

Halv fyra låter bra för mig. En halvtimmes cykling kan vara skönt att slippa cykla hem i alla fall tänker jag. Jag har bil men det är väl bäst om vi inte tar för många bilar?

Min är tillgänglig och jag har plats för två cyklar bara på mitt cykelställ.

Hur lång tur tro? Tentavecka :)

Solen skiner ju o det är en fantastisk höst!

Tillbaka
Topp