Jag är fett på att cykla imorgon! Travet/Röbäck/Hässningeberget föreslår jag. Jojje, kommer du förgylla vår kväll med ditt sällskap?
Vidare föreslår jag Quing of the sophög nu på onsdag eller torsdag kväll, är det för tidigt? Tanken är ju att det ska köras på våren, och snart är det sommar.
Ang cykling på Hässningeberget har jag faktiskt pratat med han som är ansvarig på länsstyrelsen, jag träffade honom på plats i skogen.
Intrycket jag fick var att han välkomnade cykling, reservatet verkar skapt som rekreationsområde och inte för att bevara naturvärden. Jag föreslog att man kanske kunde göra en stig till på hygget på baksidan som var mer cykelanpassad, han skulle återkomma men har inte gjort det. Egentligen borde man kontakta dem och lägga förslag på en trail day där alla hjälps åt att fixa till stigen, då får vi nog både vår vilja igenom lite lättare för mer cyklistanpassad spångning/dragning av stigen, och dels lite mer legitimitet som stignyttjare. Iaf jag skulle lätt ställa upp att jobba i skogen en dag eller två om det ledde till bättre stigar, vad säger ni andra.