PR: Var på
Cykelhuset (som Händige Herrn numera heter) för någon dag sedan. Då klämde jag lite på några Northwave-skor medan jag väntade på en försäljare. Så JojjeM har inte drömt att de har sådana. Det fanns inte så många framme, men de har nog mer på lager.
rayy: Jag avvaktar med kontot, men jag antar att en presentation av mig själv vore bra. Lägger en sådan i slutet av detta meddelande. Hursomhelst, vanligtvis brukar jag bara ta vägen från Ålidhem förbi Täfteå , Sävar och Bullmark. Vänder och kör tillbaka samma väg när jag fått nog. Inte den mest inspirerade runda man kan tänka sig men den innehåller några hyfsade backar och ganska bra vägbeläggning så för kortare träningsturer funkar den bra. Brukar ha medvind på vägen ut och motvind tillbaka men jag blir lika förvånad varje gång.
Drifter: Har lagt in imorrn kl. 20:30 i kalendern. Ses då.
Ja och så en presentation. Heter Robert, bor på Ålidhem och kommer ursprunglingen från en by utanför Lund i Skåne. Pluggar för tillfället sista året på en civilingenjörsutbildning i teknisk datavetenskap, har nyss börjat mitt ex-jobb så jag kommer stanna i Umeå i stort sett hela sommaren. Cyklar till vardags på en
skoj fixie, på landsväg med en ganska sunkig (köpt begagnad)
Merida Road 904 med många mil bakom sig, i skog med en
Poison Zyankali T+ som fortfarande luktar "ny cykel" om man verkligen koncentrerar sig, och avslutningsvis en
Ridgeback Panorama touringhoj. Ja, och så fuskar jag lite med
enhjulingar också (har en 24" och en 29").
Bor i ett studentrum (20.8 m^2) så det är lite småtrångt. Håller därför på att rusta upp och snygga till touring-cykeln för att sälja den och packväskorna. Det får bli lätt self-supported racer-touring den närmsta framtiden (har funderat lite på att göra ett försök på rekordet för osupportad Treriksröset-Smygehuk-cykling nästa sommar).