Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför köpa tillbaka? Kan TS visa att det är hans cykel (med ramnumret, kvitto, bilder, etc) är väl saken biff.kais01 sa:tyckte den röda delen av däckloggan saknades på din bild, men det är ju från andra sidan. däck kan ju bytas utan att det är konstigt, men tjyvar backar nog för kostnaden i fallet 45nrth och köper något billigare.
hoppas det ändå är din hoj och att du kan få tillbaka den. köpa tillbaka är väl mer sannolikt scenario.
Jag tvivlar på att det där är nån som pendlar. Högst troligen nån som vill visa vilken cool cykel han har och cruisa fram i stan. Har troligen inte heller nåt hederligt jobb att pendla till. Parkeringen inne i gränden bakom Max (ökänt tillhåll för knarkaffärer) tyder väl också på nåt...Shrue sa:Kul att pendla på smala cliplesspedaler med vanliga skor!
epicbrain sa:Om den förhoppningsvis kommer tillrätta så tillfaller den försäkringsbolaget och jag kommer isf få frågan att köpa tillbaka den. (Så var fallet med förra cykeln som stals och hittades av farbror blå hos en av deras ”kunder”)
Vet inte hur god tris förvärv funkar i andra, tredje led osv. Rimligtvis en gång stöldgods, alltid stöldgods...?
epicbrain sa:Om den förhoppningsvis kommer tillrätta så tillfaller den försäkringsbolaget och jag kommer isf få frågan att köpa tillbaka den. (Så var fallet med förra cykeln som stals och hittades av farbror blå hos en av deras ”kunder”)
Vet inte hur god tris förvärv funkar i andra, tredje led osv. Rimligtvis en gång stöldgods, alltid stöldgods...?
Eh, han har fått pengar av sitt försäkringsbolag så vem som har rätt till den där är nog inte TS.NickPick sa:Annars kan man alltid stjäla tillbaks den. :) Om det är rätt, vilket det verkar vara.
kais01 sa:men det vet ju inte nuvarande brukare. har den andra skäl att vara rädd för polisen kan vederbörande vara rätt medgörlig. men räkna med en historia om ägarskap som kan verka legitim, och att det kan bli aktuellt att smörja ekonomiskt.
Stervelo sa:Eh, han har fått pengar av sitt försäkringsbolag så vem som har rätt till den där är nog inte TS.NickPick sa:Annars kan man alltid stjäla tillbaks den. :) Om det är rätt, vilket det verkar vara.
Förmodligen har han fått stå för självrisken själv. Plus åldersavdrag etc.Stervelo sa:Eh, han har fått pengar av sitt försäkringsbolag så vem som har rätt till den där är nog inte TS.NickPick sa:Annars kan man alltid stjäla tillbaks den. :) Om det är rätt, vilket det verkar vara.
Japp, allt är i sin ordning https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8wvEer/man-misshandlad-av-gang--mitt-i-uppsalakais01 sa:finns det lägesrapport i detta intressanta ärende?
ooms sa:Med tanke på skjutningar, sprängningar, ungdomsgäng som sätter skräck i stan, osv, så är nog Uppsalapolisens resurser ganska uppbokade på annat. Tyvärr.
ooms sa:...
Har troligen inte heller nåt hederligt jobb att pendla till. Parkeringen inne i gränden bakom Max (ökänt tillhåll för knarkaffärer) tyder väl också på nåt...
Nu blir det lite OT, men har du varit här de senaste 2-3 åren? Det är efter 2015 som det har gått rejält utför, framförallt med tryggheten på stan pga ungdomsgängen som förföljer och trakasserar tjejer/kvinnor och ägnar sig åt annat. Polisen har lyckats städa upp en del det senaste året, men mycket jobb återstår. SVT lade sin debatt om brott och straff förra veckan i just Uppsala: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/u...-agendan-nar-opinion-live-kommer-till-uppsalaLars.E sa:ooms sa:Med tanke på skjutningar, sprängningar, ungdomsgäng som sätter skräck i stan, osv, så är nog Uppsalapolisens resurser ganska uppbokade på annat. Tyvärr.
Har troligen inte heller nåt hederligt jobb att pendla till. Parkeringen inne i gränden bakom Max (ökänt tillhåll för knarkaffärer) tyder väl också på nåt...
Uppsala som det beskrivs av dig verkar vara ett mysigt ställe... Eller inte.
Inte samma Uppsala som jag upplevt de gånger jag varit där.
ooms sa:Nu blir det lite OT, men har du varit här de senaste 2-3 åren? Det är efter 2015 som det har gått rejält utför, framförallt med tryggheten på stan pga ungdomsgängen som förföljer och trakasserar tjejer/kvinnor och ägnar sig åt annat. Polisen har lyckats städa upp en del det senaste året, men mycket jobb återstår. SVT lade sin debatt om brott och straff förra veckan i just Uppsala: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/u...-agendan-nar-opinion-live-kommer-till-uppsalaLars.E sa:ooms sa:Med tanke på skjutningar, sprängningar, ungdomsgäng som sätter skräck i stan, osv, så är nog Uppsalapolisens resurser ganska uppbokade på annat. Tyvärr.
Uppsala som det beskrivs av dig verkar vara ett mysigt ställe... Eller inte.
Inte samma Uppsala som jag upplevt de gånger jag varit där.
epicbrain sa:Hej!
Intressant! Men känns ju väldigt konstigt om Polisen misslyckas med att para ihop denna cykel stöldgods med anmälan. Unik. Ramnummer 000079. Men det kan ju vara bortslipat?! Hur som helst. Lär väl inte finnas många Sandman att välja på bland polisanmälningarna?!
Kanske inte ens titan Fatbikes i Sverige? (För 3 år sen)!
Detta blir mer och mer intressant
JojjeM sa:Uppsala är en no go-zon där bilarna står i brand, tjejerna håller sig inomhus och buset åker omkring på stulna titanfetingar.
/Johan
Hasse#7 sa:JojjeM sa:Uppsala är en no go-zon där bilarna står i brand, tjejerna håller sig inomhus och buset åker omkring på stulna titanfetingar.
/Johan
Det var bättre på Pelle Svanslös tid. Vore roligt om cykeln kom tillbaka och det gick att få loss den från försäkringsbolaget. Lite nyfiket fundersamt undrar man ju om man kan använda deras egen taktik med åldersavdrag och säga att enligt gängse normer med åldrsavdrag kan man inte betala nånting men skall ändå ha tillbaka den. :)
PLJ1982 sa:Var tvungen att svänga förbi Påvel snickares gränd och där står den låst framför mina ögon i skrivande stund. Vet inte var ramnr sitter, men fick lite bilder iaf.