Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rydell sa:Har i dags läget deore BL m615. Går det att byta bromshandtagen rakt av eller är det mer komponenter som behövs bytas? Blev lite avis på att XT har den där free stroke skruven :)
+1marr sa:Rydell sa:Har i dags läget deore BL m615. Går det att byta bromshandtagen rakt av eller är det mer komponenter som behövs bytas? Blev lite avis på att XT har den där free stroke skruven :)
Bli inte det, skruven saknar helt funktion.
Rydell sa:Man måste byta hela kitet alltså ?skulle ju vilja att bromsen var lite mer på hugget :)
marr sa:Rydell sa:Man måste byta hela kitet alltså ?skulle ju vilja att bromsen var lite mer på hugget :)
Nej, skruven gör fortfarande ingen skillnad.
Luthman Photography sa:Jag upprepar, det är ingen idé att byta till XT för att man vill kunna använda free stroke-funktionen. Den funkar inte. Vill du ha mer bett får du skaffa A) större skivor B) fyrkolvsok.
Rydell sa:marr sa:Rydell sa:Man måste byta hela kitet alltså ?skulle ju vilja att bromsen var lite mer på hugget :)
Nej, skruven gör fortfarande ingen skillnad.
Vad är det för skitskruv ;) men vad jag har sett så ska man ju med den kunna ställa hur snabbt bromsen tar.
I följande länk ser det ju ut som att skruven har den funktionen att man just får den att ta snabbare.
Vederbörande måste ha trollat med sin broms.
Jag har sett klippet tidigare och gjort allt jag kan för att reproducera utan att lyckas. :-/
Rattnalle sa:Nu kom jag på en fördel med M8000 över M615. Klämman är lite smalare så det blir mer plats på styret.
Jag uppgraderade till Zee istället. Jäklar vilket bett :)
marr sa:Jag ger upp.
Köp handtag och var glad.
Rydell sa:marr sa:Jag ger upp.
Köp handtag och var glad.
Ge upp du. man behöver ju inte svara om man inte vill :)
Jag har testat båda. Ingen upplevd skillnad.Vernersson sa:Rattnalle sa:Nu kom jag på en fördel med M8000 över M615. Klämman är lite smalare så det blir mer plats på styret.
Jag blingade Tues'en med Saint..
Stoppar en fort... Men det smarta valet hade nog vart Zee :-D
Rattnalle sa:Jag har testat båda. Ingen upplevd skillnad.Vernersson sa:Rattnalle sa:Nu kom jag på en fördel med M8000 över M615. Klämman är lite smalare så det blir mer plats på styret.
Vernersson sa:Rattnalle sa:Jag har testat båda. Ingen upplevd skillnad.Vernersson sa:Rattnalle sa:Nu kom jag på en fördel med M8000 över M615. Klämman är lite smalare så det blir mer plats på styret.
Anade att det förhöll sig så *S*
Det är fyrkolvsoken som spelar roll. Jag gissar att handtagen flyttar lite mer olja också.Rydell sa:Vernersson sa:Rattnalle sa:Jag har testat båda. Ingen upplevd skillnad.Vernersson sa:Rattnalle sa:Nu kom jag på en fördel med M8000 över M615. Klämman är lite smalare så det blir mer plats på styret.
Här snackar ni hela kittet va? Och inte bara handtagen?
Rattnalle sa:Det är fyrkolvsoken som spelar roll. Jag gissar att handtagen flyttar lite mer olja också.Rydell sa:Vernersson sa:Rattnalle sa:Jag har testat båda. Ingen upplevd skillnad.Vernersson sa:Rattnalle sa:Nu kom jag på en fördel med M8000 över M615. Klämman är lite smalare så det blir mer plats på styret.
Rydell sa:Rattnalle sa:Det är fyrkolvsoken som spelar roll. Jag gissar att handtagen flyttar lite mer olja också.Rydell sa:Vernersson sa:Rattnalle sa:Jag har testat båda. Ingen upplevd skillnad.Vernersson sa:Rattnalle sa:Nu kom jag på en fördel med M8000 över M615. Klämman är lite smalare så det blir mer plats på styret.
Om man vänder lite på orginal frågan då. Funkar tex saint ok med deore bromshandtag?
Vernersson sa:Rydell sa:Rattnalle sa:Det är fyrkolvsoken som spelar roll. Jag gissar att handtagen flyttar lite mer olja också.Rydell sa:Vernersson sa:Rattnalle sa:Jag har testat båda. Ingen upplevd skillnad.Vernersson sa:Rattnalle sa:Nu kom jag på en fördel med M8000 över M615. Klämman är lite smalare så det blir mer plats på styret.
Om man vänder lite på orginal frågan då. Funkar tex saint ok med deore bromshandtag?
Tror inte att det skulle bli en hit.
Som Rattnalle skriver flyttar Saint/Zee pumparna mer olja än andra varianter som normalt ska putta 2-kolvs ok.
Men nu bara gissar jag =)
Nej. Det görs automatiskt. I teorin ska den ändra hur långt man behöver dra i handtaget innan ingrepp sker.Bullabus sa:Är inte freestrokeskruven till för att kompensera slitaget på beläggen? Låter ju lite så på namnet...
Vernersson sa:Rattnalle sa:Jag blingade Tues'en med Saint..
Har du testat Guidebromsarna? Du nedgraderade...
jofahjalm sa:Vernersson sa:Jag blingade Tues'en med Saint..
Har du testat Guidebromsarna? Du nedgraderade...
Det är typ exakt så jag upplever Shimano.Lars.E sa:På tal om Guide...
Guide rs är dom bästa bromsar jag hittills testat. Jag har inget mer att önska där. Konsekvent greppunkt och bra bett + hyfsad livslängd på beläggen. Inget strul, ingen omluftning. Bara att köra. Dessutom ganska tysta även när det är blött.
jofahjalm sa:Det går rätt fort med tanke på hur ofta man behöver bleeda Shimanobromsarna. Mina Guidebromsar behövde jag inte lufta innan jag hade knäckt ramen...
Jag har bara behövt lufta när saker gått sönder hittills.jofahjalm sa:Det går rätt fort med tanke på hur ofta man behöver bleeda Shimanobromsarna. Mina Guidebromsar behövde jag inte lufta innan jag hade knäckt ramen...
Raggamuffin sa:Hur ofta man tycker man behöver lufta beror väl lite på hur man vill ha det. Dels mental och dels i fingrarna.
Själv tycker jag SLX har varit de bästa bromsarna jag haft. Pang bom så låser skiten, ingen mjuktramsstängning som på XT.
Känns typ så. Hur stor del som är för att jag vill att nyköpet ska vara bättre låter jag vara osagt :)Skral sa:Att zee har fyrkolvsok låter ju kanontufft. Hur mycket mer bit får man? Nästan dubbelt? Jag tycker mina SLX och avid elixir 5 gärna skulle kunna ha lite större "kasta över styret"-potential...
Rattnalle sa:Jag har bara behövt lufta när saker gått sönder hittills.jofahjalm sa:Det går rätt fort med tanke på hur ofta man behöver bleeda Shimanobromsarna. Mina Guidebromsar behövde jag inte lufta innan jag hade knäckt ramen...
Bytt vätska har jag däremot gjort mellan varven. Den brukar se rätt äcklig ut.