styrlinda3
Medlem
Uppgradera gammal ram
Hej!
Jag har en begränsad budget och undrar helt enkelt om det är ekonomiskt rimligt att uppgradera min cykel?
Det är en Jag har en Scott Speedster s20 från 2012, aluminium ram med kolfiber gaffel och 105 5700 grupp.
Köpte den för 3k och har gjort service på den, bytt kasset, styrlager och vajrar. Är i behov av nya pedaler också för lagrena har börjat glappa och låta.
Cyklade vättern på den för några veckor sen vilket gick bra.
Det som jag skulle vilja uppgradera är:
Större klingor fram från 50t till 52t (Blir ju då nya kedja och kanske kasset)
Ny styrstam för mer areo position
Smalare styre för mer areo
Kolfiber hjul
Pedaler
kanske ny bike fit...
Är ramen värd det? Hur hade ni gjort? Hade ni gjort något av det?
tack för svar, Simon
Jag har en begränsad budget och undrar helt enkelt om det är ekonomiskt rimligt att uppgradera min cykel?
Det är en Jag har en Scott Speedster s20 från 2012, aluminium ram med kolfiber gaffel och 105 5700 grupp.
Köpte den för 3k och har gjort service på den, bytt kasset, styrlager och vajrar. Är i behov av nya pedaler också för lagrena har börjat glappa och låta.
Cyklade vättern på den för några veckor sen vilket gick bra.
Det som jag skulle vilja uppgradera är:
Större klingor fram från 50t till 52t (Blir ju då nya kedja och kanske kasset)
Ny styrstam för mer areo position
Smalare styre för mer areo
Kolfiber hjul
Pedaler
kanske ny bike fit...
Är ramen värd det? Hur hade ni gjort? Hade ni gjort något av det?
tack för svar, Simon
