Uppgradera till Di2

BikeM

Medlem
Uppgradera till Di2
Vad kan jag ”spara” på min nuvarande groupset Shimano 105 om jag vill uppgradera till ultegra Di2. dvs vad måste jag köpa nytt och vad kan jag spara?
8FF9FC7B-C17A-4C22-BAE8-22FE892E7452.jpeg

Uppgradera till Di2
Om kedjan men inte drivlinan är sliten hade jag passat på att byta den. Är däremot allt slitet är det bättre som du säger att låta den sitta.

Uppgradera till Di2
Om Slangarna behöver kortas: Shimano luftningstratt om den inte följer med reglagen (jag fick köpa separat)
Edit: det klart att man behöver, svårt att trä genom Ramen annars.

Uppgradera till Di2
Om Slangarna behöver kortas: Shimano luftningstratt om den inte följer med reglagen (jag fick köpa separat)
Edit: det klart att man behöver, svårt att trä genom Ramen annars.
Kan man inte behålla befintlig bromsslang och ok? Bara koppla över, lufta behövs ju såklart. Men inte klippa :)

Uppgradera till Di2
Klart man kan låta bromsslangarna och 105-oken sitta kvar och bara byta reglagen till Ultegra men då får man ju två bastarder; en på cykeln och en i lådan.

Men vad jag har förstått så är det mest logiska alternativet att köpa en Venge.

Uppgradera till Di2
Men om man mot förmådan inte kan köpa en Venge, hade jag nog låtit oken sitta.
Men har man extrem OCD så kanske man inte kan leva med 105 texten. Prestandan märker du ingen skillnad på.

Uppgradera till Di2
Ja, funktionellt är det ingen större skillnad men om man vill sälja av de gamla komponenterna så ser det nog roligare ut för köparen om det inte är mixed grill.

Uppgradera till Di2
Ja, funktionellt är det ingen större skillnad men om man vill sälja av de gamla komponenterna så ser det nog roligare ut för köparen om det inte är mixed grill.
Om man köper komplett grupp, ja. Men jag tolkar TS som att han tänkt köpa bara de prylar han måste.
Men i slutändan kanske det blir billigare med komplett grupp? Isf skulle nog jag också byta rubbet, inkl ok och vevparti.

Tillbaka
Topp