Utgångspunkter Härlanda tjärn

erik33

Ny medlem
Hej,

nybliven mtb-ägare, hemmahörande i Sävedalen, söker tips på bra utgångspunkter runtomkring Härlanda tjärn med omnejd :)

Tacksam för svar!

Erik

Menar du bra punkter för att hitta eller menar du ställen där folk möts?
Ge mig/oss lite mer kött så skall du snart se att det rasar in goa svar.
Många Göteborgare som hänger här.

Jag vet att det finns en hel del bra skogsstigar runtomkring Härlanda Tjärn men vet inte riktigt var dom börjar/slutar.

Det är främst själv som jag tänker cykla nu till en början, när vanan och farten kommer blir det definitivt mycket roligare att cykla i grupp vilket också är tanken :)

Där finns ju hur mycket stig som helst, börja med bohusleden, vildmarksleden och svartvita så har du att göra ett tag men som sagt det finns massor med bra stigar där så var inte rädd för att prova!

/T

Hej Erik,

Ett tips är att börja med att åka till skatås och gå in och köpa deras orienteringskarta där. Den kostar 15kr och det är väl investerade pengar.
I den så har du många av dom större stigarna utmärkta. När du har lekt på dom en stund så gå in på turtips och kolla, senast jag kollade så hade Leo lagt upp en hel del turer där.
Det går också Happyrides nästan varje tisdag och torsdag och dom är för det mesta i skatås.
Och en till sak, känner du att du vill gå med i en cykelklubb så finns CK Master som har sitt tillhåll i skatås.

Ha det bra!

Tillbaka
Topp