NotReallyGunde
Aktiv medlem
UTU 2022 23-27 Juli
Ja tänk om vi bara blir 99:or. Inte riktigt 100
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror de flesta ”normala” människor nog klassar er som 5-5:or…?Ja tänk om vi bara blir 99:or. Inte riktigt 100
Visst är det nåt bra?Jag tror de flesta ”normala” människor nog klassar er som 5-5:or…?
Grymt bra jobbat, men såg inget om lång ärm?För kännedom: Nu finns det äntligen möjlighet att till självkostnadspris beställa cykeltröja och T-shirt för UTU-deltagare. Cykeltröjan är i 100% merino, och gjord av Soigneur i Nya Zeeland.
Tidsfönstret för att beställa cykeltröjan är relativt kort, för att vara säker på att tröjan finns på plats i tid. Senast 8 juni ska beställningar ha gjorts, inklusive eventuella tillägg om till exempel långärmat.
Se detaljer på https://pilgrimbrevet.se/rider/options
Jag ser nåt om ”längre ärmar” iaf.Grymt bra jobbat, men såg inget om lång ärm?
Förtydligat på hemsidan nu:Grymt bra jobbat, men såg inget om lång ärm?
Det finns affär + pizzeria i närheten där man kan stämpla. Tack för påpekandet; det är inlagt på hemsidan nu. Mer detaljer kommer - om allt går vägen kan det bli en bemannad kontroll till där, men kan inte lova något än.Kul med den delvis nya rutten in i Norge!
När jag kikar under Kontroller, saknas det helt symboler vid kontrollen i Tänndalen.
Stämmer det verkligen, eller har det bara fallit bort symboler?
Toppen, tänkte mest på de som ska cykla men inte har så bra koll på de små byarna längs med vägen som skulle kunna tro att det är helt öde(ungefär som Högvålen). Pizza på vägen hem i Tänndalen kan ju vara ett riktigt bra stopp på vägen hem.Det finns affär + pizzeria i närheten där man kan stämpla. Tack för påpekandet; det är inlagt på hemsidan nu. Mer detaljer kommer - om allt går vägen kan det bli en bemannad kontroll till där, men kan inte lova något än.
jo jag får fram att jag borde komma till Tänndalen sent på kvällen eller mitt i natten så jag har lobbat för en bemanning :)Toppen, tänkte mest på de som ska cykla men inte har så bra koll på de små byarna längs med vägen som skulle kunna tro att det är helt öde(ungefär som Högvålen). Pizza på vägen hem i Tänndalen kan ju vara ett riktigt bra stopp på vägen hem.
Pizzabaren på Skilodge Tänndalen stänger kl 21.jo jag får fram att jag borde komma till Tänndalen sent på kvällen eller mitt i natten så jag har lobbat för en bemanning :)
man måste ju vara på plats å hinna få beställa så senast kl 20 avsvettat och respektabelPizzabaren på Skilodge Tänndalen stänger kl 21.
Då har du en tid att sikta på för att fylla energidepåerna med fett och kolhydrater.![]()
Hamra Öl & Pizzabar
Här hittar du ett gediget utbud av olika ölsorter och stenugnsbakade pizzor. Pizzorna finns även för avhämtning – perfekt att ta med till lägenheten eller stugan efter en lång dag i backen.www.tanndalen.com
Lycka till!
Vadå? De skriver ju att det finns för avhämtning efter en lång dag i backen (uppenbar typo skulle förstås vara backarna). Bara att sladda in 20.45 och ta för avhämtning!man måste ju vara på plats å hinna få beställa så senast kl 20 avsvettat och respektabel
Om du inte väljer alternativet att ringa och avhämta, samt sitta i en busskur/lastpall och mysa med din pizza, så har du nu än mer motivation för att anlända kl 20man måste ju vara på plats å hinna få beställa så senast kl 20 avsvettat och respektabel
Om du inte väljer alternativet att ringa och avhämta, samt sitta i en busskur/lastpall och mysa med din pizza, så har du nu än mer motivation för att anlända kl 20![]()
Deltagare som fullföljer bör kunna se fram emot ett tygmärke. Inte lika stort som en tröja, men eventuellt lättare att använda än en medalj i alla fall. 2018 års såg ut som bifogat.Delas det ut medalj för slutfört lopp? Ingen beskrivning av det på hemsidan i alla fall. Försöker bestämma mig för om jag annars ska ta en cykeltröja som minne av första 100-plussaren.
Kung Olav, dödad i slaget vid Stiklestad, sedan blev han ett helgon, och orsak till alla pilgrimsfärder och en del cykelturer till Trondheim !
Visa bilaga 560285
Hur sjutton gick det egentligen till att han blev ett helgon? Han känns inte riktigt på samma fredliga nivå som vår Heliga Birgitta. ?![]()
Planera in Bollnäs 400 helgen efter Uppsala, så får du 2x40 mil i benen och hinner med ett par veckors vila inför UTU.Att se MSR 1200 gå iväg påminner om att man kanske ska se över utrustning och så. Har aldrig cyklat med sovstationer, tar man bara med sig lite reparation, klädlager, snacks och vatten däremellan? Skulle tycka att det var mysigt att slå upp tältet när man ändå har allemansrätten, men det känns nog som omotiverad vikt.
Därutöver har jag helt saknat motivation att fritidscykla trots att jag är ledig fram tills loppet. Har bara Uppsala 400 i kalendern under sommaren. Undrar hur snabbt man förlorar uthålligheten?
alltså du tänker dunkla bikepackingtankar. föreslår ett ordentligt intervallpass för att rätta in dig i ledet. *FNYS* tält.. på cykel.. mycket ska man höra innan fan står i farstun. eller hur var detAtt se MSR 1200 gå iväg påminner om att man kanske ska se över utrustning och så. Har aldrig cyklat med sovstationer, tar man bara med sig lite reparation, klädlager, snacks och vatten däremellan? Skulle tycka att det var mysigt att slå upp tältet när man ändå har allemansrätten, men det känns nog som omotiverad vikt.
Därutöver har jag helt saknat motivation att fritidscykla trots att jag är ledig fram tills loppet. Har bara Uppsala 400 i kalendern under sommaren. Undrar hur snabbt man förlorar uthålligheten?
ja träna som du ska tävla är en bra filosofi. så på med allt du ska ha och lite till.Jag kommer också sannolikt ta Uppsalas 40 milare som en mini-uppladdning, Bollnäs får jag kolla upp men kan bli klurigare. Man kan ju så klart härda sig ännu hårdare mentalt och fysiskt med någon solorunda också. Kanske är bäst att köra med sadelväska och dylikt också så att prylarna generalrepas lite (trots att jag inte har någon användning för den för Uppsala rundan). ? Inte bestämt mig ännu om jag kommer köra med plastskärmar eller ej på UTU så det kanske jag bör fippla med lite också, halvstruligt att få dit på min racer dock (åtminstone bakhjul är lite bökigt) och någon längre kompislapp är ännu mera tveksamt.
En sak värd att notera är att arrangören lämnar inga garantier vad gäller tillgång till sovplatser på kontrollerna.
Ambitionen och förhoppningen är att de som vill ska kunna få en sovplats när de kommer till en kontroll. Det är dock omöjligt att veta hur långt och fort deltagarna kommer att cykla och när de tänker sig att sova. Lokalerna är inte dimensionerade för att en majoritet av startfältet ska kunna sova på samma kontroll vid samma tidpunkt.
Om kalkylerna/spekulationer visar sig stämma dåligt finns en risk att någon kontroll kan bli full. Man får då vara beredd på att hitta alternativt boende på orten, sova ute eller fortsätta cykla.
Älvdalen tror jag blir trång, så kan man trampa på till Särna underlättar det nog.Men andra ord gäller det att cykla snabbt till sovstationerna. ? ?
Bara skog?! Ågrillen och Finsthögst då?Klart ni ska köra Bollnäs 400 så ni får bekanta er med de dötrista raksträckorna på baksidan Siljan. Voxna-Furudal är bra träning på cykling i mer eller mindre obebodda trakter med bara skog också!
Ågrillen är verkligen ett upplyftande ställe numer! Men jag har faktiskt ätit där under dess storhetstid, dvs i min barndom :-)Bara skog?! Ågrillen och Finsthögst då?
men vad ska du dit å göra förutom äta fil. banan går ju inte där. den rekningen av banan blir ju jättekonstigTack för råden, folket. Det där med fulla sovsalar kanske motiverar min egen utrustning ändå. Jag absolut vrålhatar snarkande (mer än gnissel på min egen cykel!) och jag kan tänka mig att sömnbrist och sånt lockar fram det mer än vanligt. Ska tänka på det och huruvida jag kan ta mig till Bollnäs.
men vad ska du dit å göra förutom äta fil. banan går ju inte där. den rekningen av banan blir ju jättekonstig
Visa bilaga 562662
Svårt att se att Ågrillen någonsin har haft en storhetstid.Ågrillen är verkligen ett upplyftande ställe numer! Men jag har faktiskt ätit där under dess storhetstid, dvs i min barndom :-)